ویدئوی بنی ( به آلمانی: Benny’s Video ) فیلمی در ژانر وحشت شخصیتی ساختهٔ میشائل هانکه، کارگردان اتریشی، محصول سال ۱۹۹۲ است. این فیلم پس از قاره هفتم، دومین فیلم از سه گانه غیررسمی هانکه دربارهٔ خشونت مدرن است که به سه گانه عصر یخبندان شهرت دارد. [ ۱]
بنی پسری ۱۴ ساله است که پدر و مادر شاغلش اغلب او را در خانه تنها می گذارند. او بیشتر وقتش را به تماشای فیلم های خشن می گذراند یا با دوربین فیلمبرداری اش از پنجره اتاقش بیرون را فیلمبرداری می کند. تلویزیون اتاقش هرگز خاموش نمی شود و تصاویر خشن همیشه در پس زمینه قرار دارد، چه وقتی که تکالیف مدرسه اش را انجام می دهد و چه وقتی که به موسیقی هوی متال گوش می دهد. سرگرمی او تماشای تلویزیون و ساختن ویدیوهای خانگی ست. یکی از آخرین فیلم هایش، خوکی را پیش از سلاخی شدن نشان می دهد. برای او آنچه از دریچه دوربینش می بیند بسیار واقعی تر از چیزی ست که با چشم هایش می بیند. روزی دختری را به خانه دعوت می کند، در کمال خونسردی او را می کشد و از ماجرا فیلمبرداری می کند. جسد را موقتاً در کمدش پنهان می کند و به یک مهمانی می رود. وقتی پدر و مادر بنی به ماجرا پی می برند، پیش از هر چیز به فکر این می افتند که چطور جنایت را پنهان کنند. [ ۲]
• جوایز فیلم اروپا ( ۱۹۹۳ ) ، جایزه فیپرشی ( فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم ) به میشائل هانکه[ ۳]
• جشنواره بین المللی فیلم وین ( ۱۹۹۲ ) ، به میشائل هانکه، مشترک با اگون هامر برای مستند Schuld und Gedächtnis[ ۴]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبنی پسری ۱۴ ساله است که پدر و مادر شاغلش اغلب او را در خانه تنها می گذارند. او بیشتر وقتش را به تماشای فیلم های خشن می گذراند یا با دوربین فیلمبرداری اش از پنجره اتاقش بیرون را فیلمبرداری می کند. تلویزیون اتاقش هرگز خاموش نمی شود و تصاویر خشن همیشه در پس زمینه قرار دارد، چه وقتی که تکالیف مدرسه اش را انجام می دهد و چه وقتی که به موسیقی هوی متال گوش می دهد. سرگرمی او تماشای تلویزیون و ساختن ویدیوهای خانگی ست. یکی از آخرین فیلم هایش، خوکی را پیش از سلاخی شدن نشان می دهد. برای او آنچه از دریچه دوربینش می بیند بسیار واقعی تر از چیزی ست که با چشم هایش می بیند. روزی دختری را به خانه دعوت می کند، در کمال خونسردی او را می کشد و از ماجرا فیلمبرداری می کند. جسد را موقتاً در کمدش پنهان می کند و به یک مهمانی می رود. وقتی پدر و مادر بنی به ماجرا پی می برند، پیش از هر چیز به فکر این می افتند که چطور جنایت را پنهان کنند. [ ۲]
• جوایز فیلم اروپا ( ۱۹۹۳ ) ، جایزه فیپرشی ( فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم ) به میشائل هانکه[ ۳]
• جشنواره بین المللی فیلم وین ( ۱۹۹۲ ) ، به میشائل هانکه، مشترک با اگون هامر برای مستند Schuld und Gedächtnis[ ۴]
wiki: ویدئوی بنی