ویتْمَن، والْتِر (۱۸۱۹ـ۱۸۹۲)(Whitman, Walt(er))
ویتْمَن، والْتِر
شاعر امریکایی. سرایندۀ برگ های علف (۱۸۵۵) که دربردارندۀ شعر نمادین «آواز خودم» است. در این اثر، که صراحت جنسی آن جامعۀ آن روزگار را حیرت زده کرد، از شعر آزاد و نامتعارف، شعر بی وزن و بی قافیه، بهره جست. آهنگ سازانی چون هیندمیت، وون ویلیامز، هنتسه و دلیوس برای اکثر آثار او موسیقی ساخته اند. ویتمن در وست هیل نیویورک (هانتینگتونِ لانگ آیلند سابق) متولد شد و در جوانی به نقاشی، تدریس، و روزنامه نگاری پرداخت. در جریان جنگ های داخلی پرستار ارتش بود و در ۱۸۶۵ برپایۀ تجربیاتش کتاب ضربات طبل را نوشت. چشم اندازهای دموکراسی (۱۸۷۱) مجموعه ای از قطعات منثور اوست. اثر دیگر او عبارت است از مرثیه ای برای آبراهام لینکُلن باعنوان «هنگامی که یاس ها برای آخرین بار در حیاط عقبی شکفتند». ویتمن در آثارش از بینش امریکایی آزادی های فردی و برادری ابنای بشر دفاع کرد. شاعرانی چون ازرا پاوند، وَلِس استیونز و اَلن گینزبرگ در آثارشان از او تأثیر پذیرفته اند.
ویتْمَن، والْتِر
شاعر امریکایی. سرایندۀ برگ های علف (۱۸۵۵) که دربردارندۀ شعر نمادین «آواز خودم» است. در این اثر، که صراحت جنسی آن جامعۀ آن روزگار را حیرت زده کرد، از شعر آزاد و نامتعارف، شعر بی وزن و بی قافیه، بهره جست. آهنگ سازانی چون هیندمیت، وون ویلیامز، هنتسه و دلیوس برای اکثر آثار او موسیقی ساخته اند. ویتمن در وست هیل نیویورک (هانتینگتونِ لانگ آیلند سابق) متولد شد و در جوانی به نقاشی، تدریس، و روزنامه نگاری پرداخت. در جریان جنگ های داخلی پرستار ارتش بود و در ۱۸۶۵ برپایۀ تجربیاتش کتاب ضربات طبل را نوشت. چشم اندازهای دموکراسی (۱۸۷۱) مجموعه ای از قطعات منثور اوست. اثر دیگر او عبارت است از مرثیه ای برای آبراهام لینکُلن باعنوان «هنگامی که یاس ها برای آخرین بار در حیاط عقبی شکفتند». ویتمن در آثارش از بینش امریکایی آزادی های فردی و برادری ابنای بشر دفاع کرد. شاعرانی چون ازرا پاوند، وَلِس استیونز و اَلن گینزبرگ در آثارشان از او تأثیر پذیرفته اند.
wikijoo: ویتمن،_والتر_(۱۸۱۹ـ۱۸۹۲)