ولی عصر
/vali~asr/
لغت نامه دهخدا
پس به هر عصری ولیی قایم است.
رجوع به ولی ( از ع ، ص ، اِ ) شود.
ولی عصر. [ وَ لی ی ِ ع َ ] ( اِخ ) لقب حضرت مهدی قائم ( ع ). رجوع به مهدی شود.
فرهنگ فارسی
دانشنامه عمومی
ولی عصر (پلدختر). ولیعصر مرکز بخش بالاگریوه شهرستان پلدختر در استان لرستان ایران است.
این روستا در دهستان جایدر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱٬۲۶۵ نفر ( ۲۴۰خانوار ) بوده است.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین روستا در دهستان جایدر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱٬۲۶۵ نفر ( ۲۴۰خانوار ) بوده است.

wiki: ولی عصر (پلدختر)
دانشنامه آزاد فارسی
ولی عصر ( عج)
رجوع شود به:امام مهدی (عج) (سامرا ۲۵۵ق)
رجوع شود به:امام مهدی (عج) (سامرا ۲۵۵ق)
wikijoo: ولی_عصر
پیشنهاد کاربران
از آنجائیکه مسیر حرکت لحظه ی جاودانه حال دایره وار میباشد و همیشه پس از یک دور کامل حرکتش از نو آغاز میگردد، لذا پدیده ی دینی ( بر اساس بینش و باور دو دین مسیحت و اسلام ) تحت عنوان آخر زمان هرگز اتفاق نخواهد افتاد و رجعت یا بازگشت و یا ظهور مجدد دو انسان شریف و بزرگوار ؛ یکی ایسا و دیگری مهدی در این دنیا مطلقا محال و غیر ممکن می باشد، مگر و مگر از راه بسته شدن مجدد نطفه ی تثلیثی مادی - روانی - روحی شان در بستر امن و ساکن و پیوسته و فراگیر زندگی بخش جان در رحم مادران محترم و گرامی و شریف شان و بیداری نفوس مجرد یا من های شان در نفس مجرد یا من واحد و بیکران خدای حقیقی و واقعی و تولد دوباره شان در همین دنیا در مداری برتر و کمال یافته تر از حالت فعلی مثل تک تک بقیه ی افراد انسانی در کلیه ی اعصار گذشته و حال و آینده از زمان پیدایش انسان روی کره زمین تا پایان انقراض کامل روی کره زمین یا در منظومه شمسی و یا در گوشه ناچیزی از کهکشان راه شیری ( که احتمال حالت سوم نزدیک به صفر میباشد ) . نفوس مجرد یا من های این دو انسان درست مثل نفوس مجرد یا من های پیشینیان و نفوس مجرد یا من های کلیه ی افراد انسانی شش دنیای دیگر در لحظه جاودانه حال در نفس مجرد یا من واحد و بیکران خدای حقیقی و واقعی در خواب سنگین، ژرف و شیرین بسر می برند و در طی حالت برزخ به کمک حواس و غرایز و فهم و عقل بیکران وی از مشاهده و تجربه عشق و زندگی رویائی بهمراه توانائی و دانائی و هنرمندی و هوشمندی و دانش کامل با کمیت و کیفیت بهشت برین برخوردارند و آنهم بطور مطلق مستقل از کلیه پندارها و گفتار ها و رفتار ها یا اعمال نیک و بد دنیوی و بدون کوچکترین تبعیض و استثنائی بین افراد انسانی و هرکدام همیشه در طول این سفر بسیار طولانی و دایره وار دنیوی، مقطعی، نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین دو بهشت برین متوالی یعنی بین مبدء و معاد حقیقی و واقعی ( منظور از دیدگاه علمی و نه دینی ) تا لحظه ی بسته شدن مجدد نطفه در رحم مادر و بیداری و تولد دوباره در دنیای خاص و ویژه خویش در مداری برتر و کمال یافته تر از قبل، و نه تا وقت رسیدن به معاد و برپائی قیامت کبری و فصل برداشت محصول در آخرت بر اساس تصویر آسمانی - وحیانی - قرآنی در قالب سه کلمه به شکل《دنیا - برزخ - آخرت》 که یک راه بسیار کوتاه و میان بُر بیش نبوده و نمی باشد.
... [مشاهده متن کامل]
مسیر حرکت زمان خودی برای هر فرد انسانی ( منجمله هر موجود دیگری در این دنیا و خود این دنیا بطور کلی ) بصورت دو قوس یا کمان؛ یکی بسیار کوتاه و دیگری بسیار بلند و به شکل یک دایره از پیش تعیین و ترسیم گردیده و به زبان تمثیل یک چرخ است در قالب کلمات به شکل《تولد - زندگی - مرگ - زندگی - تولد》. این چرخ فقط از یک راه و به یک روش مطلق، منطقی و معقول از قابلیت یا استعداد چرخیدن یا حرکت دورانی در اطراف نقطه هندسی مرکزی ( مرکز کیهان یا جهان ) برخوردار است. یعنی از طریق گردش دایره وار وقوع مهبانگ های هفتگانه بر اثر نوسانات خودکار و متوالی انبساط و انقباض در چهارچوب طرح مطلق آفرینش و بر اساس قوانین جاودانه و آئین نامه های اجرایی ثابت و پایدار و تغییر ناپذیر آن. این عالم یا دنیا به شکل این آسمان و زمین و هرآنچه که بین آنهاست در طول این سفر دایره وار همیشه پس از وقوع مهبانگ های هشتم
( ۸م، 8m ) در یک درجه تکاملی برتر از قبل از نو آفریده میشود. مدت زمان یک دور کامل چرخ اشاره شده در طول این سفر دایره وار همیشه مساوی خواهد بود با هفت برابر طول عمر کلی محتوای کیهان یا جهان یعنی هفت برابر فاصله زمانی بین وقوع دو مهبانگ متوالی. به عنوان مثال اگر طول عمر کلی محتوای کیهان یا جهان یعنی فاصله زمانی بین وقوع دو مهبانگ متوالی مساوی با مقدار عددی سرعت نور ( یعنی بدون پسوند کیلومتر بر ثانیه ) در خلاء بتوان عدد دو ( ۲ یا 2 ) به اضافه پیوند سال یعنی ۹۰ یا 90 میلیارد سال شمسی باشد، آنگاه طول زمانی حالت برزخ یا مدت زمان یک بار چرخیدن این چرخ مساوی خواهد بود با هفت برابر آن یعنی ۶۳۰ یا 630 میلیارد سال شمسی نه یک ثانیه بیشتر و نه یک ثانیه کمتر. یک نکته بسیار مهم در این زمینه اینست که نباید از قد و قامت بلند بالا و گولیاد آسای این زمان بترسیم، زیرا این زمان فقط از دیدگاه بیدار زندگان بسیار طولانی به نظر میرسد اما از دیدگاه خوابیده اموات یا مردگان بیش از یک ثانیه طول نخواهد کشید.
شاید برای پیروان آئین ها و ادیان و به ویژه آنانیکه به قضا و قدر الهی اعتقاد و ایمان و امید دارند، مفید و ثمر بخش و راه گشا باشد که بتوانند از امروز به بعد بسوی آینده بین خدای حقیقی و واقعی یعنی خدای علمی یا خدا از دیدگاه علمی از یکطرف و خدای لفظی، کلمه ای، واژه ای، مفهومی و ایده ای با نام های گوناگون در زبان های مختلف بشری که فقط در زبان و خط و فهم و عقل ناقص و محدود انسانی از موجودیت برخوردار ست و در خارج از آنها هیچگونه مصداق و مثال بیرونی ندارد، از دیدگاه آئین و دین و فلسفه و عرفان و آتئیسم از طرفی دیگر ، فرق و تمیز قائل شوند تا شاید به راه راست و بسوی معنویت حقیقی و نور و روشنائی علمی هدایت گردند.
... [مشاهده متن کامل]
مسیر حرکت زمان خودی برای هر فرد انسانی ( منجمله هر موجود دیگری در این دنیا و خود این دنیا بطور کلی ) بصورت دو قوس یا کمان؛ یکی بسیار کوتاه و دیگری بسیار بلند و به شکل یک دایره از پیش تعیین و ترسیم گردیده و به زبان تمثیل یک چرخ است در قالب کلمات به شکل《تولد - زندگی - مرگ - زندگی - تولد》. این چرخ فقط از یک راه و به یک روش مطلق، منطقی و معقول از قابلیت یا استعداد چرخیدن یا حرکت دورانی در اطراف نقطه هندسی مرکزی ( مرکز کیهان یا جهان ) برخوردار است. یعنی از طریق گردش دایره وار وقوع مهبانگ های هفتگانه بر اثر نوسانات خودکار و متوالی انبساط و انقباض در چهارچوب طرح مطلق آفرینش و بر اساس قوانین جاودانه و آئین نامه های اجرایی ثابت و پایدار و تغییر ناپذیر آن. این عالم یا دنیا به شکل این آسمان و زمین و هرآنچه که بین آنهاست در طول این سفر دایره وار همیشه پس از وقوع مهبانگ های هشتم
( ۸م، 8m ) در یک درجه تکاملی برتر از قبل از نو آفریده میشود. مدت زمان یک دور کامل چرخ اشاره شده در طول این سفر دایره وار همیشه مساوی خواهد بود با هفت برابر طول عمر کلی محتوای کیهان یا جهان یعنی هفت برابر فاصله زمانی بین وقوع دو مهبانگ متوالی. به عنوان مثال اگر طول عمر کلی محتوای کیهان یا جهان یعنی فاصله زمانی بین وقوع دو مهبانگ متوالی مساوی با مقدار عددی سرعت نور ( یعنی بدون پسوند کیلومتر بر ثانیه ) در خلاء بتوان عدد دو ( ۲ یا 2 ) به اضافه پیوند سال یعنی ۹۰ یا 90 میلیارد سال شمسی باشد، آنگاه طول زمانی حالت برزخ یا مدت زمان یک بار چرخیدن این چرخ مساوی خواهد بود با هفت برابر آن یعنی ۶۳۰ یا 630 میلیارد سال شمسی نه یک ثانیه بیشتر و نه یک ثانیه کمتر. یک نکته بسیار مهم در این زمینه اینست که نباید از قد و قامت بلند بالا و گولیاد آسای این زمان بترسیم، زیرا این زمان فقط از دیدگاه بیدار زندگان بسیار طولانی به نظر میرسد اما از دیدگاه خوابیده اموات یا مردگان بیش از یک ثانیه طول نخواهد کشید.
شاید برای پیروان آئین ها و ادیان و به ویژه آنانیکه به قضا و قدر الهی اعتقاد و ایمان و امید دارند، مفید و ثمر بخش و راه گشا باشد که بتوانند از امروز به بعد بسوی آینده بین خدای حقیقی و واقعی یعنی خدای علمی یا خدا از دیدگاه علمی از یکطرف و خدای لفظی، کلمه ای، واژه ای، مفهومی و ایده ای با نام های گوناگون در زبان های مختلف بشری که فقط در زبان و خط و فهم و عقل ناقص و محدود انسانی از موجودیت برخوردار ست و در خارج از آنها هیچگونه مصداق و مثال بیرونی ندارد، از دیدگاه آئین و دین و فلسفه و عرفان و آتئیسم از طرفی دیگر ، فرق و تمیز قائل شوند تا شاید به راه راست و بسوی معنویت حقیقی و نور و روشنائی علمی هدایت گردند.
صاحب زمان