[ویکی نور] ولایت علی علیه السلام در قرآن کریم و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله. ولایت على(ع) در قرآن کریم و سنت پیامبر(ص)، در پاسخ به نوشته شیخ ابوسلمان عبدالمنعم بلوچ (چرا ولایت على در قرآن نیست)، اثر سید مرتضى عسکرى، مجموعه اى است که مشتمل بر داستان ها و حکایات، توضیح و تفسیر آیات قرآن و نیز احادیث و روایات نقل شده از شیعه و سنى درباره امامت و ولایت امام على(ع) و دیگر امامان(ع) مى باشد
کتاب، به زبان فارسى و در سال 1422ق، نوشته شده است.
کتاب، با مقدمه کوتاهى از نویسنده آغاز و مطالب بدون تبویب و فصل بندى خاصى ارائه شده است.
در این کتاب با استناد به برخى از آیات قرآنى، احادیث و کتاب هاى شیعه و سنى، نقش و جایگاه امام على(ع) و ولایت او و امامان بعد از او تبیین و بررسى شده است. موضوعات کتاب عبارتند از: نامه هاى برخى از دانشمندان سنى که شیعه شده اند، چرا موضوع امامت در قرآن مطرح نشده است، چرا نام حضرت على(ع) در قرآن نیامده است، امامت اهل بیت(ع) از دیدگاه روایات، حفظ و اجراى شریعت توسط اوصیاى پیامبر(ص) و جایگاه حضرت مهدى(عج) در منابع مکتب خلفا
در مقدمه کوتاه نویسنده، به سیر بحث، اشاره شده است
نویسنده، در ابتدا رونوشتى از مقدمه جزوه و نامه عالم سنى شیخ ابوسلمان عبدالمنعم بلوچ با عنوان «از علماى شیعه بپرسید چرا نام على در قرآن نیست» را آورده و پس از بررسى و پاسخ به آن، به نامه بسیارى از علما و استادان دانشگاه هاى مصر، سودان، مغرب، الجزایر و دیگر کشورها که با خواندن کتاب هاى او شیعه شده و به وى نامه نوشته اند، اشاره نموده است
کتاب، به زبان فارسى و در سال 1422ق، نوشته شده است.
کتاب، با مقدمه کوتاهى از نویسنده آغاز و مطالب بدون تبویب و فصل بندى خاصى ارائه شده است.
در این کتاب با استناد به برخى از آیات قرآنى، احادیث و کتاب هاى شیعه و سنى، نقش و جایگاه امام على(ع) و ولایت او و امامان بعد از او تبیین و بررسى شده است. موضوعات کتاب عبارتند از: نامه هاى برخى از دانشمندان سنى که شیعه شده اند، چرا موضوع امامت در قرآن مطرح نشده است، چرا نام حضرت على(ع) در قرآن نیامده است، امامت اهل بیت(ع) از دیدگاه روایات، حفظ و اجراى شریعت توسط اوصیاى پیامبر(ص) و جایگاه حضرت مهدى(عج) در منابع مکتب خلفا
در مقدمه کوتاه نویسنده، به سیر بحث، اشاره شده است
نویسنده، در ابتدا رونوشتى از مقدمه جزوه و نامه عالم سنى شیخ ابوسلمان عبدالمنعم بلوچ با عنوان «از علماى شیعه بپرسید چرا نام على در قرآن نیست» را آورده و پس از بررسى و پاسخ به آن، به نامه بسیارى از علما و استادان دانشگاه هاى مصر، سودان، مغرب، الجزایر و دیگر کشورها که با خواندن کتاب هاى او شیعه شده و به وى نامه نوشته اند، اشاره نموده است