[ویکی نور] ولایت علی(علیه السلام) در قرآن کریم و سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله). ولایت علی(ع) در قرآن کریم و سنت پیامبر(ص)، در پاسخ به نوشته شیخ ابوسلمان عبدالمنعم بلوچ (چرا ولایت علی در قرآن نیست)، اثر سید مرتضی عسکری، مجموعه ای است که مشتمل بر داستان ها و حکایات، توضیح و تفسیر آیات قرآن و نیز احادیث و روایات نقل شده از شیعه و سنی درباره امامت و ولایت امام علی(ع) و دیگر امامان(ع) می باشد
کتاب، به زبان فارسی و در سال 1422ق، نوشته شده است.
کتاب، با مقدمه کوتاهی از نویسنده آغاز و مطالب بدون تبویب و فصل بندی خاصی ارائه شده است.
در این کتاب با استناد به برخی از آیات قرآنی، احادیث و کتاب های شیعه و سنی، نقش و جایگاه امام علی(ع) و ولایت او و امامان بعد از او تبیین و بررسی شده است. موضوعات کتاب عبارتند از: نامه های برخی از دانشمندان سنی که شیعه شده اند، چرا موضوع امامت در قرآن مطرح نشده است، چرا نام حضرت علی(ع) در قرآن نیامده است، امامت اهل بیت(ع) از دیدگاه روایات، حفظ و اجرای شریعت توسط اوصیای پیامبر(ص) و جایگاه حضرت مهدی(عج) در منابع مکتب خلفا
در مقدمه کوتاه نویسنده، به سیر بحث، اشاره شده است
نویسنده، در ابتدا رونوشتی از مقدمه جزوه و نامه عالم سنی شیخ ابوسلمان عبدالمنعم بلوچ با عنوان «از علمای شیعه بپرسید چرا نام علی در قرآن نیست» را آورده و پس از بررسی و پاسخ به آن، به نامه بسیاری از علما و استادان دانشگاه های مصر، سودان، مغرب، الجزایر و دیگر کشورها که با خواندن کتاب های او شیعه شده و به وی نامه نوشته اند، اشاره نموده است
کتاب، به زبان فارسی و در سال 1422ق، نوشته شده است.
کتاب، با مقدمه کوتاهی از نویسنده آغاز و مطالب بدون تبویب و فصل بندی خاصی ارائه شده است.
در این کتاب با استناد به برخی از آیات قرآنی، احادیث و کتاب های شیعه و سنی، نقش و جایگاه امام علی(ع) و ولایت او و امامان بعد از او تبیین و بررسی شده است. موضوعات کتاب عبارتند از: نامه های برخی از دانشمندان سنی که شیعه شده اند، چرا موضوع امامت در قرآن مطرح نشده است، چرا نام حضرت علی(ع) در قرآن نیامده است، امامت اهل بیت(ع) از دیدگاه روایات، حفظ و اجرای شریعت توسط اوصیای پیامبر(ص) و جایگاه حضرت مهدی(عج) در منابع مکتب خلفا
در مقدمه کوتاه نویسنده، به سیر بحث، اشاره شده است
نویسنده، در ابتدا رونوشتی از مقدمه جزوه و نامه عالم سنی شیخ ابوسلمان عبدالمنعم بلوچ با عنوان «از علمای شیعه بپرسید چرا نام علی در قرآن نیست» را آورده و پس از بررسی و پاسخ به آن، به نامه بسیاری از علما و استادان دانشگاه های مصر، سودان، مغرب، الجزایر و دیگر کشورها که با خواندن کتاب های او شیعه شده و به وی نامه نوشته اند، اشاره نموده است