وسایل نقلیه سطحی بدون سرنشین ( USVs؛ همچنین به عنوان کشتی های سطحی بدون سرنشین ( USV ) یا ( در برخی موارد ) وسایل نقلیه سطحی خودمختار ( ASV ) , [ ۲] کشتی های سطحی بدون سرنشین ( USVs ) , [ ۳] یا کشتی های بدون سرنشین عامیانه[ ۴] شناخته می شوند. قایق ها یا کشتی هایی که بدون خدمه روی سطح آب حرکت می کنند. [ ۵] USVها با سطوح مختلف مستقل بودن کار می کنند، از کنترل از راه دور ساده، [ ۶] تا ناوبری سازگار با قوانین جلوگیری از تصادم در دریا تا خودران بودن. [ ۷]
در اوایل جنگ جهانی دوم برای اهداف کنترل از راه دور و اهداف مین روب، آنها در قرن بیست و یکم برای طیف وسیعی از اهداف از جمله اقیانوس شناسی و نظارت بر محیط زیست، و همچنین حمل و نقل کالا، علاوه بر کاربردهای نظامی، به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند. برنامه های مختلف دیگر نیز در حال بررسی هستند.
محیط نظارتی برای عملیات USV با توسعه فناوری به سرعت در حال تغییر است و بیشتر در پروژه های تجاری به کار می رود. اصول رفتار صنعت کشتی های سطحی خودران دریایی بریتانیا و آیین نامه عملکرد 2020 ( V4 ) [ ۸] توسط کارگروه تنظیم مقررات سیستم های خودران دریایی بریتانیا ( MASRWG ) تهیه و توسط Maritime UK از طریق انجمن صنایع دریایی منتشر شده است. سازمان هایی که در توسعه آیین نامه عملکرد MASS مشارکت داشتند عبارتند از: آژانس دریایی و گارد ساحلی ( MCA ) , Atlas Elektronik UK Ltd, AutoNaut, Fugro، اتاق کشتی رانی بریتانیا، UKHO، خانه ترینیتی، مؤسسه دریایی، مرکز ملی اقیانوس شناسی، Dynautics. Limited, SEA - KIT International, Sagar Defense Engineering و بسیاری دیگر.
در ژوئیه ۲۰۲۱، SEA - KIT International اولین طراح و سازنده USV بود که گواهینامه سیستم های دریایی بدون سرنشین ( UMS ) را از Lloyd's Register برای طراحی ۱۲ متری X - class USV دریافت کرد. USV Maxlimer گواهی SEA - KIT برای مفهوم کشتی کلاس X است که در مقر آنها در Tollesbury, Essex قرار دارد. [ نیازمند منبع]
تا پایان سال ۲۰۱۷، Sagar Defense Engineering اولین شرکتی در هند شد که USV را به یک سازمان دولتی ساخت و عرضه کرد.
در اوایل جنگ جهانی دوم، یو اس وی های کنترل از راه دور توسط نیروی دریایی ایالات متحده برای کاربردهای هواپیماهای بدون سرنشین و مین روب مورد استفاده قرار گرفت. : 121 در قرن بیست و یکم، پیشرفت ها در سیستم های کنترل USV و فن آوری های ناوبری منجر به USVهایی شد که یک اپراتور می تواند از راه دور از خشکی یا کشتی های مجاور آن را کنترل کند:[ ۹] USVهایی که با کنترل جزئی مستقل عمل می کنند، و USVs ( ASV ) که کار می کنند. کاملاً مستقل[ ۱۰] کاربردهای مدرن و حوزه های تحقیقاتی USVها و ASVها شامل حمل و نقل تجاری، [ ۱۱] نظارت بر محیط زیست و آب و هوا، نقشه برداری از بستر دریا، [ ۱۱] [ ۱۲] کشتی های مسافربری، [ ۱۳] تحقیقات رباتیک، [ ۱۴] نظارت، بازرسی پل فرماندهی و سایر زیرساخت ها، [ ۱۵] عملیات نظامی و دریایی. [ ۱۰]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر اوایل جنگ جهانی دوم برای اهداف کنترل از راه دور و اهداف مین روب، آنها در قرن بیست و یکم برای طیف وسیعی از اهداف از جمله اقیانوس شناسی و نظارت بر محیط زیست، و همچنین حمل و نقل کالا، علاوه بر کاربردهای نظامی، به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند. برنامه های مختلف دیگر نیز در حال بررسی هستند.
محیط نظارتی برای عملیات USV با توسعه فناوری به سرعت در حال تغییر است و بیشتر در پروژه های تجاری به کار می رود. اصول رفتار صنعت کشتی های سطحی خودران دریایی بریتانیا و آیین نامه عملکرد 2020 ( V4 ) [ ۸] توسط کارگروه تنظیم مقررات سیستم های خودران دریایی بریتانیا ( MASRWG ) تهیه و توسط Maritime UK از طریق انجمن صنایع دریایی منتشر شده است. سازمان هایی که در توسعه آیین نامه عملکرد MASS مشارکت داشتند عبارتند از: آژانس دریایی و گارد ساحلی ( MCA ) , Atlas Elektronik UK Ltd, AutoNaut, Fugro، اتاق کشتی رانی بریتانیا، UKHO، خانه ترینیتی، مؤسسه دریایی، مرکز ملی اقیانوس شناسی، Dynautics. Limited, SEA - KIT International, Sagar Defense Engineering و بسیاری دیگر.
در ژوئیه ۲۰۲۱، SEA - KIT International اولین طراح و سازنده USV بود که گواهینامه سیستم های دریایی بدون سرنشین ( UMS ) را از Lloyd's Register برای طراحی ۱۲ متری X - class USV دریافت کرد. USV Maxlimer گواهی SEA - KIT برای مفهوم کشتی کلاس X است که در مقر آنها در Tollesbury, Essex قرار دارد. [ نیازمند منبع]
تا پایان سال ۲۰۱۷، Sagar Defense Engineering اولین شرکتی در هند شد که USV را به یک سازمان دولتی ساخت و عرضه کرد.
در اوایل جنگ جهانی دوم، یو اس وی های کنترل از راه دور توسط نیروی دریایی ایالات متحده برای کاربردهای هواپیماهای بدون سرنشین و مین روب مورد استفاده قرار گرفت. : 121 در قرن بیست و یکم، پیشرفت ها در سیستم های کنترل USV و فن آوری های ناوبری منجر به USVهایی شد که یک اپراتور می تواند از راه دور از خشکی یا کشتی های مجاور آن را کنترل کند:[ ۹] USVهایی که با کنترل جزئی مستقل عمل می کنند، و USVs ( ASV ) که کار می کنند. کاملاً مستقل[ ۱۰] کاربردهای مدرن و حوزه های تحقیقاتی USVها و ASVها شامل حمل و نقل تجاری، [ ۱۱] نظارت بر محیط زیست و آب و هوا، نقشه برداری از بستر دریا، [ ۱۱] [ ۱۲] کشتی های مسافربری، [ ۱۳] تحقیقات رباتیک، [ ۱۴] نظارت، بازرسی پل فرماندهی و سایر زیرساخت ها، [ ۱۵] عملیات نظامی و دریایی. [ ۱۰]

wiki: وسائل سطحی بدون سرنشین