وزارت راه و شهرسازی

پیشنهاد کاربران

دکتر خیرالله خادمی متولد 1344 استان خوزستان
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
تحصیلات
- دیپلم عمران از هنرستان فنی و حرفه ای
...
[مشاهده متن کامل]

- فارغ التحصیل فوق دیپلم عمران دانشگاه چمران اهواز سال 66
- شرکت در آزمون سراسری رشته ریاضی - فیزیک سال 67 و پذیرش در رشته مهندسی عمران دانشگاه چمران اهواز
- فارغ التحصیل لیسانس مهندسی عمران - عمران از دانشگاه چمران اهواز سال 71
- فارغ التحصیل فوق لیسانس مهندسی عمران ( گرایش سازه های آبی ) از دانشگاه تبریز سال 73
- فارغ التحصیل دکترای مهندسی عمران ( گرایش سازه های آبی ) دانشگاه چمران اهواز سال 90
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

سوابق کاری و سمت ها
- مهندس فنی در سد کرخه
- معاون امورفنی سد کرخه سازمان آب و برق استان خوزستان از سال 77 تا سال 80
- شهردار شهرستان اندیمشک سال 80 تا 83
- مدیرکل راه و ترابری استان خوزستان سال 83 تا 88
- معاون عمرانی استاندار خوزستان سال 88 تا 90
( بعد سیدجعفر حجازی شایسته بود به عنوان استاندار خوزستان انتصاب شوند زیرا تنها فرد لایق باتجربه و کاربلد در استان بود و لایق این سمت بود و بدرد استان خوزستان می خورد و در پیشرفت و آبادانی خوزستان موثر بود حتی سیدجعفر حجازی بخاطر مدیریت بسیار خوب دکتر خیرالله خادمی در استانداری خوزستان بشدت با رفتن او به تهران مخالف بود )
- معاون ساخت و توسعه راههای کشور سال 90 تا آذرماه 95
- عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شروع از 1390 تا 1400
- قائم مقام مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از سال 93 تا سال 95
- رئیس هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از سال 1400 تا سال 1403
- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی از سال 1395 تا آبانماه 1403
( انتصاب توسط عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بدستور حسن روحانی رئیس جمهور وقت که توسط دولت مسعود پزشکیان اصلاح طلب و وزیر راه و شهرسازی او فرزانه صادق و با لابی گری و با حمایت سپاه پاسداران و نمایندهای اصلاح طلب به عنوان وزیر انتصاب شد برکنار شد و یک لُر لَک لرستانی به فامیلی بازوند به جای او گذاشتن ) ( طبق برخی روایت ها قبل اینکه محمد اسلامی در دولت حسن روحانی به عنوان وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شود قرار بود که خیرالله خادمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شود که بخاطر باندهای نفوذی در تهران مخالف انجام نشد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه به دستور و با مشورت خود رئیس جمهور انتصاب می شود خیرالله خادمی امروز باید حداقل وزیر راه و شهرسازی می بود با توجه به سواد و سوابق بسیار درخشان مدیریت او تمام پروژه های راهسازی و توسعه و پیشرفت حمل و نقل جاده ای و ساخت بزرگراهها و آزادراهها در ایران طی این 10 سال مدیون مدیریت دکتر خیرالله خادمی و مجموعه او در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بود مدیران قبل از خیرالله خادمی و امروز در دوران وزارت فرزانه صادق و دولت مسعود پزشکیان لُرستانی از لحاظ کارآمدی و مدیریت کارآمد به پای خیرالله خادمی نمی رسند. )
- رئیس هیئت مدیره گروه سرمایه گذاری مسکن از سال 1403
- وزیر راه و شهرسازی یا وزیر نیرو ( در دوران یک رئیس جمهور شایسته - باسواد و متخصص )
-
-
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
تقدیرنامه ها
- مدیرکل برتر وزارت راه و ترابری سال 88
- دریافت 7 عدد لوح سپاس از وزیران رییس جمهور
- دریافت 17 عدد لوح سپاس از معاونان وزیر و استانداران خوزستان و آیت الله جزایری
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
دیگر سوابق تخصصی
- استادیار دانشگاه صنعتی جندی شاپور سال 74 تاکنون
- معاون آموزشی دانشگاه صنعتی جندی شاپور سال 78 تا سال81
- تدریس دروس رشته مهندسی عمران در دانشگاه آزاد دزفول و شوشتر سال 74 تا سال 80
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
مقالات و تالیفات:
- بررسی آزمایشگاهی الگوی جریان و آبشستگی پیرامون تکیه گاه پل با حضور صفحه مستغرق متصل به آن
- بررسی و ارزیابی طرح تثبیت شن های روان با استفاده از مالچ نفتی در استان خوزستان
- بررسی الگوی سرعت جریان در محل تکیه گاه در شرایط با و بدون صفحه مستغرق
- بررسی آزمایشگاهی تاثیر نصب تیغه متصیل به تکیه گاه پل بر آبشستگی موضعی و الگوی جریان
- ارزیابی عملکرد بارش شبکه ای و ماهواره ای در شبیه سازی رواناب ماهانه بالادست سد دز با استفاده از مدل IHACRES
-
-
-
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
سوابق دیگر
- 12سال رییس نظام مهندسی عمران شهرستان اندیمشک سال 73 به بعد
- حضور در جبهه جنگ در در دوران جنگ ایران و عراق به مدت یک سالدر ستاد تبلیغات جنگ
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
سمت های پیشنهاد شده به ایشان
- مدیرعامل سازمان آب و برق استان خوزستان سال 86 ( قبل از ایشان سیدجعفر حجازی که از عرب های جنوب ایران است مدیرعامل بود که به سمت استاندار خوزستان انتصاب شد و ایشان به جای او انتصاب شدند )
انتصاب توسط مهندس پرویز فتاح قره باغی وزیر اسبق نیرو پرویز فتاح از تُرک های اهل آذربایجان است، پرویز فتاح هم اکنون رئیس ستاد اجرائی فرمان امام خمینی است.
سازمان آب و برق استان خوزستان یکی از معاونت های وزارت نیرو که مرکزش در اهواز است.
پرویز فتاح از دوستان خیرالله خادمی است و موقع که در سدکرخه مسئول امور فنی بود پرویز فتاح در سد کرخه مدیرپروژه سدکرخه بود که بعدها به عنوان وزیر نیرو سال 84 انتصاب شد.
( این انتصاب به خاطر اعتراض دزفولی ها و سیدهای امام رکنی دزفولی و صالح آبادهای اندیمشک به فامیلی هایی مثل صاحب محمدی دزفولی - رضا دوست دزفولی - حسن زاده دزفولی - امام دزفولی و. . . . . به دفتر آیت ا. . . خامنه ای در تهران لغو شد آنها در نامه اعتراضی توهین آمیز و تبعیض آمیز که همه دزفولی های سازمان آب و برق در اهواز و شرکت زیرمجموعه آن شبکه های آبیاری در دزفول زیرش را امضا کرده بودن نوشته بودند این فرد که بخش الواری استان خوزستان نباید مدیرعامل آب و برق استان خوزستان شود بستگان خودش و میرزاوند محمدتقی را در استان خوزستان سمت و پست می دهد و بخاطر نفوذ آنها در سپاه پاسداران دزفولی و بیت آیت ا. . . خامنه ای و دفتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور وقت در تهران حکم انتصاب خیرالله خادمی بدستور محمود احمدی نژاد به وزیر نیرو پرویز فتاح لغو شد روایت است موقع که خیرالله خادمی به عنوان مدیرعامل آب و برق استان خوزستان انتصاب شد همین دزفولی ها و سیدهای امام رکنی دزفول و دوستان آنها لُرها لُرستانی در صالح آباد مثل قلاوندها - بیرانوندهاو. . . . . از شدت عصبانیت و حسادت نزدیک بوده دق و سکته بزنن!!!!!! اینها و لُرها و لَک های لرستانی صالح آباد اندیمشک مثل قلاوندها - بیرانوند و. . . . . مشکل ندارند با همدیگه خوبن در یه باندن
اینها حق نداشتن اعتراض کنن مگر این نهاد دولتی ارث اجدادی این دزفولی ها و صالح آبادی ها بوده به اینها چه مربوط نامه نوشتن
در آن سال سال 86 بعد این نامه اعتراضی، محمدمخبر دزفولی از طرف سیدعلی خامنه ای به عنوان رئیس ستاد اجرائی فرمان امام که شرکت های مختلف در زیرمجموعه این نهاد است انتصاب شد مخبر دزفولی در اول رئیس مخابرات دزفول بود )
- استاندار استان فارس در دولت دوم حسن روحانی سال 1397 ( خودش این سمت را قبول نکرد )

وزارت راه و شهرسازیوزارت راه و شهرسازی
منابع• https://farsnews.ir/Economy/1481622900000608211/مدیرعامل-شرکت-ساخت-و-توسعه-زیربناهای-حمل-و-نقل-از-دل-مجموعه-منصوب-شد• https://www.cdtic.ir/assignment/ArticleType/ArticleView/ArticleID/4540• https://www.civilica.com/modules.php?name=PaperSearch&queryWf=خیراله&queryWr=خادمی&simoradv=ADV&period=all&ConfereceRes=1&JournalRes=1
وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارت خانه های دولت ایران است. پیشینه شکل گیری این وزارت خانه به سال ۱۲۶۰ و تأسیس وزارت فوائد عامه در دوران سلطنت ناصرالدین شاه بازمی گردد. فرم کنونی این وزارت خانه در ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ با رأی مجلس و تأیید شورای نگهبان، از ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی شکل گرفت.
...
[مشاهده متن کامل]

وزارت راه و شهرسازی متولی ادارهٔ امور حمل ونقل زمینی، دریایی و هوایی در محدودهٔ داخلی کشور و ارتباطات ترابری میان ایران و دیگر کشورهای جهان، همچنین سیاست گذاری در حوزه مسکن و شهرسازی در کشور می باشد. هم اکنون مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر وزارت راه و شهرسازی فعالیت می کند.
ساختار و سازمان وزارت راه و شهرسازی در درازای مدتی که از فعالیت آن می گذشته است به دلیل ضرورت های ملی به دفعات دچار تغییر و تحول گشته است. روند این تحول را می توان به دوره های زیر تقسیم بندی نمود.
وزارت فوائد عامه در سال ۱۲۶۰ مقارن با ۱۲۹۸ هجری قمری و در دوران سلطنت ناصرالدین شاه وزارت فوائد عامه بنیانگذاری شد و امور مربوط بر ساخت راه، پل و راه داری برعهدهٔ وزارت خانهٔ مذکور گذاشته شد. این وزارت خانه تدریجاً در سال های پس از بنیانگذاری به وظائف دیگری مانند تجارت و فلاحت پرداخته که به همین دلیل بعدها بنام وزارت فوائد عامه و تجارت و فلاحت تغییر نام یافت. هزینه های راه سازی در این دوران با اخذ «باج راه» که در راه دارخانه ها گرفته می شده تأمین می گردید و این مبلغ سالیانه از سه میلیون ریال تجاوز نمی کرد.
از سال ۱۳۰۱ اداره ای بنام «اداره کل طرق و شوارع» در وزارت فلاحت و تجارت و فوائد عامه به منظور اقدام مؤثر برای ساختمان راه ها، نگهداری و بهره برداری تشکیل گردید. این اداره کل، راه های کشور را به نواحی مختلف تقسیم و مسئولیتی برای ادارهٔ امور تعمیر و نگهداری آن ها معین کرد.
در ۲۷ اسفند ۱۳۰۸ به موجب قانونی که از مجلس شورای ملی گذشت، اداره کل طرق و شوارع به «وزارت طرق و شوارع» تبدیل و در ۲۸ فروردین ۱۳۰۹ سید حسن تقی زاده به عنوان نخستین وزیر طرق و شوارع به مجلس شورای ملی معرفی شد. با تأسیس این وزارت خانه، راه سازی در ایران گسترش یافت و با امکاناتی که تدریجاً فراهم شد، برنامه ها و پروژه های راه سازی ادامه پیدا کرد.
در سال ۱۳۱۵ وزارت طرق و شوارع با تصویب مجلس شورای ملی به «وزارت راه» تغییر نام یافت.

وزارت راه و شهرسازیوزارت راه و شهرسازیوزارت راه و شهرسازی
منابع• https://fa.wikipedia.org/wiki/وزارت_راه_و_شهرسازی
Ministry Of Roads & Urban Development
رعایت دقیق مباحث 22 گانه مقررات ملی ساختمان در تمامی ساخت و ساز ها الزامی می باشد
ministry of road and urban developement