فرهنگ فارسی
مترادف ها
وجین کردن، کندن علف هرزه
فارسی به عربی
پیشنهاد کاربران
وجین مُعَرّب کلمه می باشد
فارسی کلمه وَچین می باشد یعنی وچیدن.
کلمه ی چین و چیدن به معنی کندن و تنک کردن که بر اساس یک گزینش و انتخاب انجام شده می باشد. یعنی در عمل چیدن نچیدن هم هست. یعنی در عمل میوه چیدن ، میوه ای چیده می شود که رسیده باشد و در عمل وجین کردن علفی وجین می شود که مضر برای دیگر علوفه ها باشد.
... [مشاهده متن کامل]
درک بهتر مفهوم کلمه ی وجین و چیدن و وَچیدن مرتبط با تحلیل مطلب زیر می باشد ؛
دین ؛ کلمه ی دین یک کلمه ی ریشه ای است به گونه ای که ساختمان این کلمه از جهاتِ مختلف در قانون و قواعد ایجاد کلمات، مصدر بسیاری از کلمات دیگر است.
از یک زاویه، مدل ساختمان ریشه ای کلمه ی دین مانند مدل ساختمان کلمه ی چین با افزونه ی حرف ( د ) به معنی چیدن و وچین کردن یا وَچیدن یا وِجین کردن به معنی کندن یا تُنُک کردن گزینش شده مثل چیدن میوه یا چیدن علف هرز که بر مبنای یک عمل گزینش شده یا گزینش حساب شده می باشد. که افزونه ی حرف ( د ) در مصدر کلمه ی چین عمل چیدن را ایجاد می کند. بر همین مبنا و از این زاویه کلمه ی دین و دیدن این مفهوم را برای ما ایجاد می کند که بینایی و بینش و جهان بینی، هدفی از اهداف اصلی دین و جزو لاینفک این معنا و مفهوم می باشد. به گونه ای که عمل دیدن به دانایی منتهی می شود و لازمه ی دانایی ، دیدن می باشد. یعنی طبق قاعده ی ساختمان کلمه ی چین و چیدن، مفهوم دین و دیدن نیز باید برمبنای یک گزینش و یک بینش حساب شده باشد. نه هر چیزی را دیدن. یعنی از طریق این قانون، این مفهوم را برای ما ایجاد می کند که عمل ندیدن در مواردی خاص همانند خود دیدن است. اگر یک مثال کاربردی از این معنا و مفهوم در گیرودار زندگی بخواهیم پیدا کنیم همانند کودکی که خطایی مرتکب می شود و والدینش این خطا را به سبب پشیمانی و بازخوردی که از آن عمل دیده است نادیده می گیرند.
( دانه اگر دانا شود
دانا اگر دینام شود
دینام اگر دِنا شود
دِنا اگر دین درک شود
دین را تمدن درک کردن است
درک را اگر کار کردن است
کار را کرامت منتهی است
دین از کرامت منجلیست
زین مرام و معرفت،
دین را تمدن بهر ماد
ماد را مدینه در کائنات
ماد را مدینه با مُد از مِتُد،
تدوین را مُدَوَّن در کائنات
کائنات را اداره از مادر است
مادر مدیر است، جان را در جهان
دوران را اداره در دیر مغان
جهاندارِ دایر دیار،
درایت می کند مُغ را مُغاک
درایت را اداره اندر نهان
نهان را نهفته در تدبیر دل است
دل را دلیل است در لیل شب
دل دل نکن لیلای شب )
( دین دیدن آدین آدینه دانایی دانه دِنا دنیا دیانا دینام دینامیک مُد مدل مدال مداد امتداد مودت مدارا مدار اداره مدیر مادر مدین مدیون متد تدوین امتداد مُدَوَّن تمدن مدرن مدرنیته مدینه. )
دین و قوانین مدنی به ذات در دل هستی و عالم وجود جاری و ساری هست. منتهی سیر تکامل به گونه ای هست که بشر به مرور به زوایای کامل اون مشرف میشه و کشف می کنه نه اینکه ابداع کنه بلکه تحت شرایط و نیاز زمانه برای بشر مکاشفه ای ایجاد و همچون شکوفه ای شکوفا می شود. بر همین مبنا هویت و ماهیت هستی بر مبنای دین هست و هیچ موجود بی دینی نمی تواند موجودیت داشته باشد و هر عمل غیر دینی دون و دنی می باشد. بر همین مبناست که حکیمان و عارفان ما می گویند که سیاست و دیانت دو مقوله در هم تنیده و لاینفک می باشد. کسانی هم که می گویند سیاست و دیانت باید از هم جدا باشد در واقع نه سیاست را فهمیده اند و نه دیانت را.
دنیا از بهر دین پروردن است نه از بهر دنیا خوردن است.
دنیا؛ مکان پاشاندن دانه برای دانا شدن و دینام شدن و دنا شدن. منظور از دانه خود انسان است.
( دنیا خلق شد تا دانه در آن کاشته شود نگهداشته شود و برداشته شود ) .
فارسی کلمه وَچین می باشد یعنی وچیدن.
کلمه ی چین و چیدن به معنی کندن و تنک کردن که بر اساس یک گزینش و انتخاب انجام شده می باشد. یعنی در عمل چیدن نچیدن هم هست. یعنی در عمل میوه چیدن ، میوه ای چیده می شود که رسیده باشد و در عمل وجین کردن علفی وجین می شود که مضر برای دیگر علوفه ها باشد.
... [مشاهده متن کامل]
درک بهتر مفهوم کلمه ی وجین و چیدن و وَچیدن مرتبط با تحلیل مطلب زیر می باشد ؛
دین ؛ کلمه ی دین یک کلمه ی ریشه ای است به گونه ای که ساختمان این کلمه از جهاتِ مختلف در قانون و قواعد ایجاد کلمات، مصدر بسیاری از کلمات دیگر است.
از یک زاویه، مدل ساختمان ریشه ای کلمه ی دین مانند مدل ساختمان کلمه ی چین با افزونه ی حرف ( د ) به معنی چیدن و وچین کردن یا وَچیدن یا وِجین کردن به معنی کندن یا تُنُک کردن گزینش شده مثل چیدن میوه یا چیدن علف هرز که بر مبنای یک عمل گزینش شده یا گزینش حساب شده می باشد. که افزونه ی حرف ( د ) در مصدر کلمه ی چین عمل چیدن را ایجاد می کند. بر همین مبنا و از این زاویه کلمه ی دین و دیدن این مفهوم را برای ما ایجاد می کند که بینایی و بینش و جهان بینی، هدفی از اهداف اصلی دین و جزو لاینفک این معنا و مفهوم می باشد. به گونه ای که عمل دیدن به دانایی منتهی می شود و لازمه ی دانایی ، دیدن می باشد. یعنی طبق قاعده ی ساختمان کلمه ی چین و چیدن، مفهوم دین و دیدن نیز باید برمبنای یک گزینش و یک بینش حساب شده باشد. نه هر چیزی را دیدن. یعنی از طریق این قانون، این مفهوم را برای ما ایجاد می کند که عمل ندیدن در مواردی خاص همانند خود دیدن است. اگر یک مثال کاربردی از این معنا و مفهوم در گیرودار زندگی بخواهیم پیدا کنیم همانند کودکی که خطایی مرتکب می شود و والدینش این خطا را به سبب پشیمانی و بازخوردی که از آن عمل دیده است نادیده می گیرند.
( دانه اگر دانا شود
دانا اگر دینام شود
دینام اگر دِنا شود
دِنا اگر دین درک شود
دین را تمدن درک کردن است
درک را اگر کار کردن است
کار را کرامت منتهی است
دین از کرامت منجلیست
زین مرام و معرفت،
دین را تمدن بهر ماد
ماد را مدینه در کائنات
ماد را مدینه با مُد از مِتُد،
تدوین را مُدَوَّن در کائنات
کائنات را اداره از مادر است
مادر مدیر است، جان را در جهان
دوران را اداره در دیر مغان
جهاندارِ دایر دیار،
درایت می کند مُغ را مُغاک
درایت را اداره اندر نهان
نهان را نهفته در تدبیر دل است
دل را دلیل است در لیل شب
دل دل نکن لیلای شب )
( دین دیدن آدین آدینه دانایی دانه دِنا دنیا دیانا دینام دینامیک مُد مدل مدال مداد امتداد مودت مدارا مدار اداره مدیر مادر مدین مدیون متد تدوین امتداد مُدَوَّن تمدن مدرن مدرنیته مدینه. )
دین و قوانین مدنی به ذات در دل هستی و عالم وجود جاری و ساری هست. منتهی سیر تکامل به گونه ای هست که بشر به مرور به زوایای کامل اون مشرف میشه و کشف می کنه نه اینکه ابداع کنه بلکه تحت شرایط و نیاز زمانه برای بشر مکاشفه ای ایجاد و همچون شکوفه ای شکوفا می شود. بر همین مبنا هویت و ماهیت هستی بر مبنای دین هست و هیچ موجود بی دینی نمی تواند موجودیت داشته باشد و هر عمل غیر دینی دون و دنی می باشد. بر همین مبناست که حکیمان و عارفان ما می گویند که سیاست و دیانت دو مقوله در هم تنیده و لاینفک می باشد. کسانی هم که می گویند سیاست و دیانت باید از هم جدا باشد در واقع نه سیاست را فهمیده اند و نه دیانت را.
دنیا از بهر دین پروردن است نه از بهر دنیا خوردن است.
دنیا؛ مکان پاشاندن دانه برای دانا شدن و دینام شدن و دنا شدن. منظور از دانه خود انسان است.
( دنیا خلق شد تا دانه در آن کاشته شود نگهداشته شود و برداشته شود ) .
بله درسته وجین کردن یعنی کندن علف های هرز
بله درسته وجین کردن به این معناست
عالی وجین از بین بردن علف های هرز است