هیوز ایکس اچ ۱۷

دانشنامه عمومی

هیوز ایکس اچ - ۱۷ ( به انگلیسی: Hughes XH - 17 ) ملقب به جرثقیل پرنده نخستین پروژه بالگرد در شرکت هیوز هلیکوپترز زیرگروه شرکت هواپیماسازی هیوز بود. از این بالگرد تنها یک نمونهٔ آزمایشی ساخته شد و بخشهای زیادی از پروژه از محصولات آماده برگرفته شده بود. چرخ جلوی این بالگرد از نورث امریکن بی - ۲۵ میتچل و چرخهای عقب آن متعلق به داگلاس سی - ۵۴ اسکای مستر بود. باک سوخت آن متعلق به بوئینگ بی - ۲۹ سوپرفورترس و کابین خلبان متعلق به یک گلایدر به نام Waco CG - 15 بود. این پروژه برچیده شد و هیچ محصولی از روی آن تولید انبوه نشد. [ ۱] [ ۲]
داده ها از McDonnell Douglas aircraft since 1920 Vol. 2[ ۱]
ویژگی های کلی
• خدمه: 3 ( pilot, mechanic and in - flight test engineer )
• ظرفیت: demonstrated loads up to ۱۰٬۲۸۴ پوند ( ۴٬۶۶۵ کیلوگرم ) were carried
• طول: ۵۳  فوت ۳٫۶  اینچ ( ۱۶٫۲۴۶ متر )
• ارتفاع: ۳۰  فوت ۱٫۲  اینچ ( ۹٫۱۷۴ متر )
• وزن خالی: ۲۸٬۵۶۲ پوند ( ۱۲٬۹۵۶ کیلوگرم )
• وزن ناخالص: ۳۱٬۲۷۰ پوند ( ۱۴٬۱۸۴ کیلوگرم )
• بیشترین وزن برخاست: ۴۳٬۵۰۰ پوند ( ۱۹٬۷۳۱ کیلوگرم )
• ظرفیت سوخت: ۶۳۵ گالون آمریکایی ( ۵۲۹ گالون بریتانیایی؛ ۲٬۴۰۴ لیتر ) ( Boeing B - 29 bomb - bay tank )
• پیشرانه هواگرد: ۲ عدد gas generators General Electric 7E - TG - 180 - XR - 17A، ۳٬۴۸۰ اسب بخار ( ۲٬۶۰۰ کیلووات ) در هر موتور combined predicted gas poer output, with rotor turning at 88 rpm
• قطر روتور اصلی: ۱۳۰ فوت ( ۴۰ متر )
• مساحت روتور اصلی: ۱۳٬۲۷۴٫۹۵ فوت مربع ( ۱٬۲۳۳٫۲۸۳ متر مربع )
عملکرد
• حداکثر سرعت: ۹۰ مایل بر ساعت ( ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت؛ ۷۸ گره ) at ۸٬۰۰۰ فوت ( ۲٬۴۳۸ متر )
• سرعت کروز: ۸۵ مایل بر ساعت ( ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت؛ ۷۴ گره )
• بُرد: ۳۰ مایل ( ۲۶ مایل دریایی؛ ۴۸ کیلومتر ) with ۱۰٬۲۸۴ پوند ( ۴٬۶۶۵ کیلوگرم ) payload
• حداکثر ارتفاع: ۱۳٬۱۰۰ فوت ( ۴٬۰۰۰ متر )
• نرخ صعود: ۱٬۶۵۰ فوت بر دقیقه ( ۸٫۴ متر بر ثانیه )
• بارگیری دیسک: ۲٫۴ پوند بر فوت مربع ( ۱۲ کیلوگرم بر متر مربع )
• توان به وزن: ۰٫۱۱۱ horsepower per pound ( ۰٫۱۸۲ kilowatts per kilogram )
عکس هیوز ایکس اچ ۱۷عکس هیوز ایکس اچ ۱۷
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس