هیئت ملی ایمنی ترابری ( NTSB، ان تی اس بی ) سازمانی مستقل در دولت آمریکا است که مسئول بررسی حوادث ترابری غیرنظامی می باشد. در این نقش، ان تی اس بی مسئول بررسی حوادث و سوانح ترابری هوایی، برخی سوانح جاده ای، سوانح کشتیرانی وحوادث دریایی، سوانح خطوط لوله و سوانح ترابری ریلی می باشد. [ ۳] در صورت درخواست، این سازمان سوانح خارجی و سوانح نظامی را نیز بررسی می کند. در ضمن این سازمان مسئول بررسی حوادثی هست که در اثر انتشار مواد خطرناک در حین ترابری رخ می دهد. این سازمان در واشینگتن، دی. سی. مستقر هست و تا تاریخ دسامبر ۲۰۱۴[ بروزرسانی] چهار دفتر منطقه ای در انکوریچ آلاسکا، دنور کلرادو، اشبرن ویرجینیا و سیاتل واشینگتن دارد. [ ۴] این سازمان یک مرکز آموزش ملی در دفتر اشبرن اداره می کند. [ ۵]
منشأ ان تی اس بی قانون تجارت هوایی ۱۹۲۶ هست که به وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا مسئولیت بررسی ترابری هوایی داخلی را واگذار کرده است. [ ۶] اولین دفتر مستقل امنیت هوایی در ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۳۸ تأسیس شد[ ۷] که تنها چهارده ماه دوام داشت. [ ۸] در سال ۱۹۴۰ این سازمان به دایره ایمنی ترابری هوایی اداره هوانوردی غیرنظامی منتقل شد.
در سال ۱۹۶۷ کنگره وزارت ترابری ایالات متحده آمریکا را ایجاد کرد و اداره هوانوردی فدرال را نیز از جمله زیر مجموعه های این وزارتخانه ایجاد کرد. [ ۹] هم زمان ان تی اس بی به صورت یک اداره مستقل تأسیس شد که مسولیتهای دایره ایمنی ترابری هوایی را جذب کرد. اما از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۵ در موارد اداری ان تی اس بی زیر نظر مستقیم وزارت ترابری بود اما تحقیقاتش را برای اداره هوانوردی فدرال که آنهم زیر نظر وزارت ترابری بود انجام می داد. [ ۱۰]
برای جلوگیری از تداخل منافع، کنگره قانون ستاد مستقل ایمنی را در تاریخ ۱ آوریل سال ۱۹۷۵ تصویب کرد و ان تی اس بی به صورت یک آژانس فدرال مستقل درآمد. تا ۲۰۱۵ ان تی اس بی بیش از ۱۴۰۰۰۰ حادثه ترابری هوایی و چندین هزار سانحه ترابری سطحی را بررسی کرده است. [ ۱۱]
به طور رسمی «ستاد ملی ایمنی ترابری» اشاره به ستاد تحقیقاتی پنج مدیره ای هست که اعضای این ستاد را رئیس جمهور نامزد کرده و مجلس سنا برای عضویت پنج ساله تأیید می کند. [ ۱۲] بیش از سه نفر از پنج عضو نباید از یک حزب سیاسی باشند. یکی از پنج عضو هیئت مدیره برای ریاست ستاد از سوی رئیس جمهور نامزد می شود و پس از آن مجلس سنا او را برای یک دوره دوساله تصویب می کند. عضو دیگری به عنوان نایب رئیس انتخاب می شود و در صورت نبود ریس ستاد ریاست امور اجرایی را برعهده می گیرد. این ستاد با مجوز کنگره زیر فصل ۱۱ و عنوان ۴۹ کد ایالات متحده به بررسی سوانح و حوادث ترابری هوایی غیرنظامی، جاده ای، کشتیرانی، خطوط لوله و راه آهن می پردازد. [ ۱۳] این ستاد پنج عضوی مجاز است ادارات و دفاتر جداگانه ای برای بررسی سوانح جاده ای، کشتیرانی، ترابری هوایی، راه آهن و خطوط لوله و حمل مواد خطرناک ایجاد و اداره کند. در کل "ستاد ملی ایمنی ترابری" و "ستاد ایمنی" یا "ان تی اس بی NTSB" برای اشاره به تمام ادارات تحقیقاتی زیر مدیریت این پنج عضو استفاده می شود. تا تاریخ ۲۰۱۷[ بروزرسانی] رابرت سانوالت رئیس ان تی اس بی می باشد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمنشأ ان تی اس بی قانون تجارت هوایی ۱۹۲۶ هست که به وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا مسئولیت بررسی ترابری هوایی داخلی را واگذار کرده است. [ ۶] اولین دفتر مستقل امنیت هوایی در ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۳۸ تأسیس شد[ ۷] که تنها چهارده ماه دوام داشت. [ ۸] در سال ۱۹۴۰ این سازمان به دایره ایمنی ترابری هوایی اداره هوانوردی غیرنظامی منتقل شد.
در سال ۱۹۶۷ کنگره وزارت ترابری ایالات متحده آمریکا را ایجاد کرد و اداره هوانوردی فدرال را نیز از جمله زیر مجموعه های این وزارتخانه ایجاد کرد. [ ۹] هم زمان ان تی اس بی به صورت یک اداره مستقل تأسیس شد که مسولیتهای دایره ایمنی ترابری هوایی را جذب کرد. اما از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۵ در موارد اداری ان تی اس بی زیر نظر مستقیم وزارت ترابری بود اما تحقیقاتش را برای اداره هوانوردی فدرال که آنهم زیر نظر وزارت ترابری بود انجام می داد. [ ۱۰]
برای جلوگیری از تداخل منافع، کنگره قانون ستاد مستقل ایمنی را در تاریخ ۱ آوریل سال ۱۹۷۵ تصویب کرد و ان تی اس بی به صورت یک آژانس فدرال مستقل درآمد. تا ۲۰۱۵ ان تی اس بی بیش از ۱۴۰۰۰۰ حادثه ترابری هوایی و چندین هزار سانحه ترابری سطحی را بررسی کرده است. [ ۱۱]
به طور رسمی «ستاد ملی ایمنی ترابری» اشاره به ستاد تحقیقاتی پنج مدیره ای هست که اعضای این ستاد را رئیس جمهور نامزد کرده و مجلس سنا برای عضویت پنج ساله تأیید می کند. [ ۱۲] بیش از سه نفر از پنج عضو نباید از یک حزب سیاسی باشند. یکی از پنج عضو هیئت مدیره برای ریاست ستاد از سوی رئیس جمهور نامزد می شود و پس از آن مجلس سنا او را برای یک دوره دوساله تصویب می کند. عضو دیگری به عنوان نایب رئیس انتخاب می شود و در صورت نبود ریس ستاد ریاست امور اجرایی را برعهده می گیرد. این ستاد با مجوز کنگره زیر فصل ۱۱ و عنوان ۴۹ کد ایالات متحده به بررسی سوانح و حوادث ترابری هوایی غیرنظامی، جاده ای، کشتیرانی، خطوط لوله و راه آهن می پردازد. [ ۱۳] این ستاد پنج عضوی مجاز است ادارات و دفاتر جداگانه ای برای بررسی سوانح جاده ای، کشتیرانی، ترابری هوایی، راه آهن و خطوط لوله و حمل مواد خطرناک ایجاد و اداره کند. در کل "ستاد ملی ایمنی ترابری" و "ستاد ایمنی" یا "ان تی اس بی NTSB" برای اشاره به تمام ادارات تحقیقاتی زیر مدیریت این پنج عضو استفاده می شود. تا تاریخ ۲۰۱۷[ بروزرسانی] رابرت سانوالت رئیس ان تی اس بی می باشد.
wiki: هیئت ملی ایمنی ترابری