هوندا مونتسا

دانشنامه عمومی

مونتسا هوندا یک شرکت زیرمجموعه هوندا است که چندین مدل موتورسیکلت و دوچرخه را در بارسلون اسپانیا مونتاژ می کند. قبل از شروع همکاری با هوندا، برند مونتسا کاملاً اسپانیایی بود.
مونتسا در سال ۱۹۴۴ توسط پرمانیر و بولتو تشکیل شد. نمونه اولیه مونتسای آنها بر اساس مدل های فرانسوی موتوبیکان موجود در آن زمان بود. کمی بعد پرمانیر به تولید موتورسیکلت های بنزینی که امکان کاوش و گسترش در منطقه جدیدی را در موتورسیکلت ها فراهم می کردند شروع کرد. پرمانیر و بولتو در بارسلونا با هم متحد شدند و یک موتورسیکلت سبک وزن ساختند. این همکاری به ایجاد موتورسیکلتی با حجم موتور ۹۵ سی سی، دو زمانه و بدون فنر تعلیق در عقب شد. با وجود برخی ناکامی ها، آنها ۲۲ دستگاه از این موتورسیکلت ها را در سال اول تولید فروختند. سال بعد، این مشارکت بر بهبود تولید و پاسخگویی به تقاضای رو به رشد موتورسیکلت آنها متمرکز شد. به عنوان جانشین مدل قبلی، بولتو یک رودستر ۱۲۵ سی سی جدید طراحی کرد که در بسیاری از رالی های تریل و نیمه اندوروهایی که در آن زمان در اسپانیا محبوب بودند، آزمایش شد.
این مدل در سال ۱۹۵۱ وارد مسابقات اسکاتیش سیکس دیز تریال ( SSDT ) شد. Bultó و G. Cavestany از موتورسوارانی بودند که با این موتورسیکلت در SSDT شرکت کردند. در اوایل دهه ۱۹۵۰، مونتسا وارد مسابقات بسیاری در کلاس ۱۲۵ سی سی مسابقات جاده ای شد. این موتورسیکلت ها شش دنده، در ساختار نیمه واحدی بودند که همه دنده ها روی بلبرینگ های سوزنی کار می کردند. تا سال ۱۹۵۶، مونتسا ۱۲۵ برای رقابت بسیار مناسب بود و در مسابقه موتورسواران با این موتورسیکلت مقام های دوم، سوم و چهارم را به دست آوردند.
موفق ترین موتورسیکلت خیابانی مونتسا در دهه ۱۹۵۰ بریو ۸۰ بود که بیش از ۱۲۰۰۰ دستگاه از آن تولید شد. موفقیت بریو و مدل های دیگر منجر به افتتاح یک کارخانه جدید و بزرگتر در Espluges de Llobregat شد. مدل های بریو ۸۰ و بریو ۹۰ دارای پیشرفت های جدید زیادی بودند، مانند حرکت کاربراتور پشت سیلندر و ترمز دستی. با این حال، رکود در اقتصاد اسپانیا، پرمانیر را مجبور کرده بود که فعالیت های مسابقه ای شرکت را کاهش دهد. پرمانیر می خواست از مسابقات جاده ای کناره بگیرد، اما بولتو اصرار داشت که آنها در مسیر باقی بمانند. در ماه مه ۱۹۵۸، بولتو، طراح ارشد، چند تن از پرسنل حیاتی مونتسا را برای تشکیل یک شرکت رقیب، با نام بولتاکو، با خود برد و از مونتسا جدا شد. پرمانیر نه تنها طراح برجسته بولتو را از دست داده بود، بلکه ۳۰ درصد سهم خود را از شرکت نیز از دست داده بود.
عکس هوندا مونتساعکس هوندا مونتساعکس هوندا مونتساعکس هوندا مونتساعکس هوندا مونتساعکس هوندا مونتسا
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس