هوندا بریو ( به انگلیسی: Honda Brio ) ( به ژاپنی: ホンダ・ブリオ ) یک خودروی شهری، و بعداً خودروی کامپکت کوچک است که توسط شرکت خودروسازی هوندا تولید شده و در بازارهای فیلیپین، تایلند، آفریقای جنوبی، اندونزی و هند به فروش می رسد. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ معرفی شد.
واژهٔ بریو در زبان ایتالیایی به معنی جسارت یا استعداد است. [ ۱] در کشور اندونزی، خودروی بریو برای همگام شدن با برنامهٔ «خودروی سبز کم هزینه» ( به انگلیسی: Low Cost Green Car ) ( مخفف انگلیسی: LCGC ) ، که در این کشور اجرا می شود، دارای یک نام بومی در بازار اندونزی است. واژهٔ ساتیا ( به سانسکریت: واقعی، اصل، بی ریا یا باوفا ) که در نام این خودرو ادغام شده است، با اضافه شدن نام نمایندگان فروش در اندونزی، با نام رسمی «هوندا پراسپکت موتور بریو ساتیا» در برنامهٔ LCGC شناخته می شود.
هوندا نیو اسمال مفهومی برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودروی تایلند در سال ۲۰۱۰ به نمایش گذاشته شد. [ ۶] این خودرو جهت قرار گرفتن در کلاسی پایین تر از مدل فیت/جز در بازارهای نوظهوری نظیر تایلند و هند توسعه یافته بود.
هوندا بریو تا سال ۲۰۱۶ در بازار اندونزی با دو نوع موتور چهارسیلندر خطی بنزینی ۱٫۲ لیتری L12B آی - وی تک با نیروی خروجی ۸۷ اسب بخار ( ۶۵ کیلووات ) ، و ۱٫۳ لیتری L13A آی - وی تک با نیروی خروجی ۹۹ اسب بخار ( ۷۴ کیلووات ) عرضه می شد. این خودرو با چند جعبه دنده شامل ۵ سرعتهٔ دستی، ۵ سرعتهٔ خودکار، یا یک جعبه دندهٔ متغیر پیوسته در دسترس بود. [ ۷] مصرف سوخت این خودرو معادل ۵٫۲ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر ( ۴۵٫۲ مایل بر گالون آمریکایی ) با جعبه دندهٔ دستی، و ۶٫۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر ( ۳۸٫۶ مایل بر گالون آمریکایی ) با جعبه دندهٔ خودکار بود. [ ۸]
تجهیزات ایمنی این خودرو عبارتند از: دو کیسه هوا در جلو، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی و کمربندهای ایمنی پیش کشنده. کیسه هوای راننده نیز بی سیستم بازشدن چند مرحله ای مجهز است. دماغهٔ جلوی خودرو نیز جهت افزایش ایمنی عابران پیاده، به گونه ای طراحی شده است که نیروی برخورد را خنثی کند. [ ۱]
این خودرو در چرخ های جلو از ترمزهای دیسکی و در چرخ های عقب از ترمزهای کاسه ای بهره مند است. افزایش تدریجی نیروی ترمز نیز از تکان های ناگهانی پیشگیری می کند. [ ۹]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفواژهٔ بریو در زبان ایتالیایی به معنی جسارت یا استعداد است. [ ۱] در کشور اندونزی، خودروی بریو برای همگام شدن با برنامهٔ «خودروی سبز کم هزینه» ( به انگلیسی: Low Cost Green Car ) ( مخفف انگلیسی: LCGC ) ، که در این کشور اجرا می شود، دارای یک نام بومی در بازار اندونزی است. واژهٔ ساتیا ( به سانسکریت: واقعی، اصل، بی ریا یا باوفا ) که در نام این خودرو ادغام شده است، با اضافه شدن نام نمایندگان فروش در اندونزی، با نام رسمی «هوندا پراسپکت موتور بریو ساتیا» در برنامهٔ LCGC شناخته می شود.
هوندا نیو اسمال مفهومی برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودروی تایلند در سال ۲۰۱۰ به نمایش گذاشته شد. [ ۶] این خودرو جهت قرار گرفتن در کلاسی پایین تر از مدل فیت/جز در بازارهای نوظهوری نظیر تایلند و هند توسعه یافته بود.
هوندا بریو تا سال ۲۰۱۶ در بازار اندونزی با دو نوع موتور چهارسیلندر خطی بنزینی ۱٫۲ لیتری L12B آی - وی تک با نیروی خروجی ۸۷ اسب بخار ( ۶۵ کیلووات ) ، و ۱٫۳ لیتری L13A آی - وی تک با نیروی خروجی ۹۹ اسب بخار ( ۷۴ کیلووات ) عرضه می شد. این خودرو با چند جعبه دنده شامل ۵ سرعتهٔ دستی، ۵ سرعتهٔ خودکار، یا یک جعبه دندهٔ متغیر پیوسته در دسترس بود. [ ۷] مصرف سوخت این خودرو معادل ۵٫۲ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر ( ۴۵٫۲ مایل بر گالون آمریکایی ) با جعبه دندهٔ دستی، و ۶٫۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر ( ۳۸٫۶ مایل بر گالون آمریکایی ) با جعبه دندهٔ خودکار بود. [ ۸]
تجهیزات ایمنی این خودرو عبارتند از: دو کیسه هوا در جلو، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی و کمربندهای ایمنی پیش کشنده. کیسه هوای راننده نیز بی سیستم بازشدن چند مرحله ای مجهز است. دماغهٔ جلوی خودرو نیز جهت افزایش ایمنی عابران پیاده، به گونه ای طراحی شده است که نیروی برخورد را خنثی کند. [ ۱]
این خودرو در چرخ های جلو از ترمزهای دیسکی و در چرخ های عقب از ترمزهای کاسه ای بهره مند است. افزایش تدریجی نیروی ترمز نیز از تکان های ناگهانی پیشگیری می کند. [ ۹]
wiki: هوندا بریو