هوندا آکورد. هوندا آکورد ( به انگلیسی: Honda Accord؛ به ژاپنی: ホンダ・アコード ) یک سری خودرو است که از سال ۱۹۷۶ تاکنون توسط شرکت هوندا ساخته می شود و بیشتر با مدل سدان شناخته شده است. این خودرو یکی از پرفروش ترین خودروهای ایالات متحده از سال ۱۹۸۹ تاکنون بوده است. نام آکورد در سراسر جهان بر روی طیف متنوعی از خودروها شامل کوپه ها، استیشن ها، هاچ بک ها و یک مدل کراس اوور استفاده شده است.
این خودرو علاوه بر کسب چندین جایزه با عنوان های خودروی سال، بهترین خودرو در کلاس خود و خودروی سبز سال، از ابتدای تولید نسل اول تاکنون، در ارائه امکانات و فناوری های جدید پیشرو بوده است. از جملهٔ این فناوری ها که برخی از آن ها برای اولین بار در بازار خودرو یا در یک کلاس خاص ارائه شدند، می توان به فرمان هیدرولیک برای خودروهایی با حجم موتور کمتر از ۲ لیتر، اولین سیستم مسیریاب برای خودروها ( الکترو ژیروکیتور ) [ الف] ، ترمز ضد قفل با دیسک ترمز برای هر چهار چرخ، اولین چراغ لنزی برای خودروهای تولید شده در آمریکا، و چندین فناوری و نوآوری دیگر اشاره کرد.
در دههٔ ۲۰۱۰ میلادی، و با وجود افزایش تقاضا برای خودروهای شاسی بلند در بازار خودرو، فروش خودروهای سدان کاهش چشمگیری داشت. با این حال نسل نهم هوندا آکورد در سال ۲۰۱۶ با فروش بیش از ۳۴۵٬۰۰۰ دستگاه در ایالات متحده، در مقایسه با مدل سی آر - وی با فروش ۳۵۷٬۳۳۵ دستگاه، آمار خوبی را نسبت به رقبای خود در این بازار به نام خود ثبت نمود. با در نظر گرفتن میانگین قیمت ۳۰٬۰۰۰ دلار برای هر دستگاه هوندا آکورد، مردم آمریکا سالانه در حدود ۱۰ میلیارد دلار برای خرید این مدل هزینه می کنند.
مجموع فروش هوندا آکورد از ابتدای تولید تا سال ۱۹۸۳ به ۱ میلیون دستگاه و در سال ۱۹۹۵ به ۵ میلیون دستگاه در سراسر جهان رسید.
با این که شرکت هوندا در اواخر دههٔ ۱۹۶۰ و اوایل دههٔ ۱۹۷۰ میلادی با عرضهٔ مدل های ۶۰۰اس و سیویک، از بزرگ ترین صادرکنندگان خودرو به ایالات متحده بود، در سال ۱۹۷۲ جهت گسترش سهم خود از بازار خودروهای صادراتی به این کشور، طراحی یک خودروی بزرگتر با نام پروژهٔ «طراحی شماره ۶۷۱»[ ب] را آغاز کرد. [ ۱] نام این خودرو در واقع یک واژهٔ فرانسوی به معنی «توافق» است. [ ۱] در آغاز، هوندا مدل آکورد را در کلاس های مختلفی به بازار عرضه می کرد و خودروهایی که همزمان با این نام در مناطق مختلف جهان فروخته می شدند، اساساً با یکدیگر متفاوت بودند. این مدل در سال ۱۹۷۶ به عنوان یک خودروی کامپکت هاچ بک به بازار عرضه شد، [ ۲] [ ۳] اما تولید مدل هاچ بک تنها تا سال ۱۹۸۹ ادامه یافت و پس از آن آکورد تنها در انواع سدان، کوپه و استیشن واگن ساخته شد. [ ۴] با معرفی نسل چهارم در دههٔ ۱۹۹۰، آکورد وارد کلاس خودروهای متوسط شد و برای رقابت در بازار جهانی، با بدنه های مختلف بر روی یک شاسی مشترک عرضه شد. شرکت هوندا در زمان معرفی نسل هشتم به بازارهای آمریکای شمالی در سال ۲۰۰۷، تصمیم گرفت این خودرو را در اندازهٔ بزرگتری تولید کند. [ ۵] در نتیجهٔ این تصمیم، با توجه به استانداردهایی که سازمان حفاظت از محیط زیست ( EPA ) در کلاس بندی خودروها تعریف کرده است، آکورد از کلاس خودروهای متوسط به کلاس خودروهای بزرگ منتقل شد؛ در حالی که مدل کوپهٔ آن همچنان در دسته بندی متوسط قرار می گرفت. [ ۶] در سال ۲۰۱۳ نسل نهم هوندا آکورد با ابعاد خارجی کوچک تر ( ۳٫۴ متر مکعب ( ۱۱۹ فوت مکعب ) ) دوباره در دستهٔ خودروهای متوسط قرار گرفت. [ ۷] و در نهایت، نسل دهم آکورد، که از سال ۲۰۱۸ تاکنون در حال تولید است، با وجود اندکی افزایش در ابعاد بیرونی ( ۳٫۵ متر مکعب ( ۱۲۳ فوت مکعب ) ) نسبت به نسل قبلی، همچنان در کلاس خودروهای متوسط قرار دارد. [ ۸]
این خودرو علاوه بر کسب چندین جایزه با عنوان های خودروی سال، بهترین خودرو در کلاس خود و خودروی سبز سال، از ابتدای تولید نسل اول تاکنون، در ارائه امکانات و فناوری های جدید پیشرو بوده است. از جملهٔ این فناوری ها که برخی از آن ها برای اولین بار در بازار خودرو یا در یک کلاس خاص ارائه شدند، می توان به فرمان هیدرولیک برای خودروهایی با حجم موتور کمتر از ۲ لیتر، اولین سیستم مسیریاب برای خودروها ( الکترو ژیروکیتور ) [ الف] ، ترمز ضد قفل با دیسک ترمز برای هر چهار چرخ، اولین چراغ لنزی برای خودروهای تولید شده در آمریکا، و چندین فناوری و نوآوری دیگر اشاره کرد.
در دههٔ ۲۰۱۰ میلادی، و با وجود افزایش تقاضا برای خودروهای شاسی بلند در بازار خودرو، فروش خودروهای سدان کاهش چشمگیری داشت. با این حال نسل نهم هوندا آکورد در سال ۲۰۱۶ با فروش بیش از ۳۴۵٬۰۰۰ دستگاه در ایالات متحده، در مقایسه با مدل سی آر - وی با فروش ۳۵۷٬۳۳۵ دستگاه، آمار خوبی را نسبت به رقبای خود در این بازار به نام خود ثبت نمود. با در نظر گرفتن میانگین قیمت ۳۰٬۰۰۰ دلار برای هر دستگاه هوندا آکورد، مردم آمریکا سالانه در حدود ۱۰ میلیارد دلار برای خرید این مدل هزینه می کنند.
مجموع فروش هوندا آکورد از ابتدای تولید تا سال ۱۹۸۳ به ۱ میلیون دستگاه و در سال ۱۹۹۵ به ۵ میلیون دستگاه در سراسر جهان رسید.
با این که شرکت هوندا در اواخر دههٔ ۱۹۶۰ و اوایل دههٔ ۱۹۷۰ میلادی با عرضهٔ مدل های ۶۰۰اس و سیویک، از بزرگ ترین صادرکنندگان خودرو به ایالات متحده بود، در سال ۱۹۷۲ جهت گسترش سهم خود از بازار خودروهای صادراتی به این کشور، طراحی یک خودروی بزرگتر با نام پروژهٔ «طراحی شماره ۶۷۱»[ ب] را آغاز کرد. [ ۱] نام این خودرو در واقع یک واژهٔ فرانسوی به معنی «توافق» است. [ ۱] در آغاز، هوندا مدل آکورد را در کلاس های مختلفی به بازار عرضه می کرد و خودروهایی که همزمان با این نام در مناطق مختلف جهان فروخته می شدند، اساساً با یکدیگر متفاوت بودند. این مدل در سال ۱۹۷۶ به عنوان یک خودروی کامپکت هاچ بک به بازار عرضه شد، [ ۲] [ ۳] اما تولید مدل هاچ بک تنها تا سال ۱۹۸۹ ادامه یافت و پس از آن آکورد تنها در انواع سدان، کوپه و استیشن واگن ساخته شد. [ ۴] با معرفی نسل چهارم در دههٔ ۱۹۹۰، آکورد وارد کلاس خودروهای متوسط شد و برای رقابت در بازار جهانی، با بدنه های مختلف بر روی یک شاسی مشترک عرضه شد. شرکت هوندا در زمان معرفی نسل هشتم به بازارهای آمریکای شمالی در سال ۲۰۰۷، تصمیم گرفت این خودرو را در اندازهٔ بزرگتری تولید کند. [ ۵] در نتیجهٔ این تصمیم، با توجه به استانداردهایی که سازمان حفاظت از محیط زیست ( EPA ) در کلاس بندی خودروها تعریف کرده است، آکورد از کلاس خودروهای متوسط به کلاس خودروهای بزرگ منتقل شد؛ در حالی که مدل کوپهٔ آن همچنان در دسته بندی متوسط قرار می گرفت. [ ۶] در سال ۲۰۱۳ نسل نهم هوندا آکورد با ابعاد خارجی کوچک تر ( ۳٫۴ متر مکعب ( ۱۱۹ فوت مکعب ) ) دوباره در دستهٔ خودروهای متوسط قرار گرفت. [ ۷] و در نهایت، نسل دهم آکورد، که از سال ۲۰۱۸ تاکنون در حال تولید است، با وجود اندکی افزایش در ابعاد بیرونی ( ۳٫۵ متر مکعب ( ۱۲۳ فوت مکعب ) ) نسبت به نسل قبلی، همچنان در کلاس خودروهای متوسط قرار دارد. [ ۸]
wiki: هوندا آکورد
هوندا آکورد (نسل ششم). شرکت هوندا برای نسل ششم خودروی هوندا آکورد سه مدل مختلف را برای عرضه در هریک از بازارهای ژاپن، آمریکای شمالی و اروپا در نظر گرفت. [ ۱] مدل استیشن واگن در آمریکای شمالی و مدل کوپه در ژاپن از فهرست مدل های آکورد حذف شدند. [ ۲]
در ابتدای عرضهٔ این نسل، شایعاتی منتشر شد مبنی بر این که شعبهٔ انگلیسی شرکت هوندا تصمیم دارد مدلی برای رقابت با خودروهای ایمپرزای شرکت سوبارو و لنسر اوولوشن شرکت میتسوبیشی تولید کند، [ ۳] در نهایت این شایعات با عرضهٔ خودروی آکورد تیپ آر که مدلی سبک ( ۱۳۳۰ کیلوگرم ) و مخصوص میدان مسابقه با تعدادی امکانات لوکس و بدون هیچ تمهیداتی برای کاهش صدای خروجی موتور بود، به واقعیت پیوستند. در سال ۲۰۰۰، شرکت هوندای ژاپن بر اساس آکورد تیپ آر، نمونهٔ مخصوص بازار ژاپن را با نام یورو آر تولید کرد. آکورد یورو آر امکاناتی همچون سیستم تعلیق دو جناغی در جلو و ۵ اتصالی در عقب، شاسی و سیستم تعلیق محکم تر، دیفرانسیل لغزش محدود پیچشی، ترمزهای دو پیستونی، سیستم اگزوز دوقلو با دو صداخفه کن، رینگ های آلیاژی ۱۶ اینچی، پوشش موتور اختصاصی قرمز رنگ، آمپرهای سفید رنگ با نمایهٔ «تیپ آر»، میله تعادل جلو، سر دسته دندهٔ آلومینیومی مخصوص مدل یورو آر، لامپ های چراغ های جلو از نوع تخلیهٔ شدت بالا ( HID ) ، آینه های جانبی همرنگ بدنه با قابلیت جمع شدن به صورت برقی، شیشه بالابرهای برقی، ورود بدون کلید، تهویهٔ مطبوع، کیسه های هوای اس آراس برای راننده و سرنشین جلو، سامانهٔ ضد قفل ترمز، صندلی های ساخت شرکت ریکارو و غربیلک فرمان ساخت شرکت مومو با دور دوزی چرمی را شامل می شد. [ ۴] یک بالهٔ عقب بلند و قابل تنظیم کاربردی نیز به عنوان گزینهٔ انتخابی قابل سفارش بود که بسیاری از خریداران آن را بر روی خودروی خود سفارش می دادند. هوندا آکورد تیپ آر مجهز به موتوری با نیروی خروجی ۲۱۲ اسب بخار ( ۱۵۸ کیلووات ) در ۷۲۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۲۲ نیوتن متر ( ۱۶۴ پوند - فوت ) در ۶۷۰۰ دور بر دقیقه بود، [ ۵] در حالی که مدل یورو آر از یک موتور بهبود یافتهٔ اچ۲۲آ با توان خروجی ۲۲۰ اسب بخار ( ۱۶۴ کیلووات ) در ۷۲۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۲۱ نیوتن متر ( ۱۶۳ پوند - فوت ) در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه بهره می برد. [ ۴] [ ۶] با چشم پوشی از موتور اچ۲۲آ و آمپرهای سفید و سر دندهٔ آلومینیومی با علامت یورو آر، آکوردهای یورو آر و تیپ آر بسیار مشابه یکدیگر هستند. مدل یورو آر بعداً با نسل هفتم آکورد یورو آر جایگزین شد.
در ابتدای عرضهٔ این نسل، شایعاتی منتشر شد مبنی بر این که شعبهٔ انگلیسی شرکت هوندا تصمیم دارد مدلی برای رقابت با خودروهای ایمپرزای شرکت سوبارو و لنسر اوولوشن شرکت میتسوبیشی تولید کند، [ ۳] در نهایت این شایعات با عرضهٔ خودروی آکورد تیپ آر که مدلی سبک ( ۱۳۳۰ کیلوگرم ) و مخصوص میدان مسابقه با تعدادی امکانات لوکس و بدون هیچ تمهیداتی برای کاهش صدای خروجی موتور بود، به واقعیت پیوستند. در سال ۲۰۰۰، شرکت هوندای ژاپن بر اساس آکورد تیپ آر، نمونهٔ مخصوص بازار ژاپن را با نام یورو آر تولید کرد. آکورد یورو آر امکاناتی همچون سیستم تعلیق دو جناغی در جلو و ۵ اتصالی در عقب، شاسی و سیستم تعلیق محکم تر، دیفرانسیل لغزش محدود پیچشی، ترمزهای دو پیستونی، سیستم اگزوز دوقلو با دو صداخفه کن، رینگ های آلیاژی ۱۶ اینچی، پوشش موتور اختصاصی قرمز رنگ، آمپرهای سفید رنگ با نمایهٔ «تیپ آر»، میله تعادل جلو، سر دسته دندهٔ آلومینیومی مخصوص مدل یورو آر، لامپ های چراغ های جلو از نوع تخلیهٔ شدت بالا ( HID ) ، آینه های جانبی همرنگ بدنه با قابلیت جمع شدن به صورت برقی، شیشه بالابرهای برقی، ورود بدون کلید، تهویهٔ مطبوع، کیسه های هوای اس آراس برای راننده و سرنشین جلو، سامانهٔ ضد قفل ترمز، صندلی های ساخت شرکت ریکارو و غربیلک فرمان ساخت شرکت مومو با دور دوزی چرمی را شامل می شد. [ ۴] یک بالهٔ عقب بلند و قابل تنظیم کاربردی نیز به عنوان گزینهٔ انتخابی قابل سفارش بود که بسیاری از خریداران آن را بر روی خودروی خود سفارش می دادند. هوندا آکورد تیپ آر مجهز به موتوری با نیروی خروجی ۲۱۲ اسب بخار ( ۱۵۸ کیلووات ) در ۷۲۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۲۲ نیوتن متر ( ۱۶۴ پوند - فوت ) در ۶۷۰۰ دور بر دقیقه بود، [ ۵] در حالی که مدل یورو آر از یک موتور بهبود یافتهٔ اچ۲۲آ با توان خروجی ۲۲۰ اسب بخار ( ۱۶۴ کیلووات ) در ۷۲۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۲۲۱ نیوتن متر ( ۱۶۳ پوند - فوت ) در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه بهره می برد. [ ۴] [ ۶] با چشم پوشی از موتور اچ۲۲آ و آمپرهای سفید و سر دندهٔ آلومینیومی با علامت یورو آر، آکوردهای یورو آر و تیپ آر بسیار مشابه یکدیگر هستند. مدل یورو آر بعداً با نسل هفتم آکورد یورو آر جایگزین شد.
wiki: هوندا آکورد (نسل ششم)
هوندا آکورد (نسل نهم). نسل نهم هوندا آکورد ( انگلیسی: Honda Accord ( ninth generation ) ) خودرویی است که در سال های ۲۰۱۲–۲۰۱۷ ( ۲۰۱۳–۲۰۱۹ در آسیا و از سال ۲۰۱۶ تا کنون در هند ) در ماریسویل، اوهایو، سایاما، سایتاما، پرا ناکون سی آیوتایا، گوانگ ژو و ایالت ملاکا تولید شده است.
این خودرو در کلاس خودرو سایز متوسط قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو - محور جلو بوده طول آن در نسخه سدان ۲٬۷۷۶ میلیمتر ( ۱۰۹٫۳ اینچ ) و عرض آن در نسخه سدان ۱٬۸۴۹ میلیمتر ( ۷۲٫۸ اینچ ) و ارتفاع آن در نسخه سدان ۱٬۴۶۶ میلیمتر ( ۵۷٫۷ اینچ ) است. سیستم جعبه دندهٔ آن ۶ و ۵ دنده به دو صورت خودکار و دستی است.
این خودرو در کلاس خودرو سایز متوسط قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو - محور جلو بوده طول آن در نسخه سدان ۲٬۷۷۶ میلیمتر ( ۱۰۹٫۳ اینچ ) و عرض آن در نسخه سدان ۱٬۸۴۹ میلیمتر ( ۷۲٫۸ اینچ ) و ارتفاع آن در نسخه سدان ۱٬۴۶۶ میلیمتر ( ۵۷٫۷ اینچ ) است. سیستم جعبه دندهٔ آن ۶ و ۵ دنده به دو صورت خودکار و دستی است.
wiki: هوندا آکورد (نسل نهم)
هوندا آکورد (نسل هشتم آمریکای شمالی). هوندا آکورد ( نسل هشتم آمریکای شمالی ) ( Honda Accord ( North America eighth generation ) ) خودرویی است که از سال ۲۰۰۸–تاکنون در ایالات متحده آمریکا، آیوتایا، تایلند، تایوان ( جزیره ) ، گوانگ ژو، جمهوری خلق چین و هند تولید شده است. طراحی آن موتور جلو، خودرو محور جلو و خودرو چهار چرخ محرک بوده است. سیستم جعبه دندهٔ آن ۶ دنده به دو صورت خودکار و دستی است.
هوندا آکورد عرضه شده در بازار آمریکای شمالی نسبت به همتای خود در ژاپن از بدنه ای متفاوت بهره مند بود. آکورد با این چهره با نام هوندا اینسپایر در ژاپن به فروش می رسید، اما در بازار اروپا عرضه نشد. تولید این مدل در ژاپن در سال ۲۰۱۲ متوقف شد. به دلیل بهره مندی از اندازه های بزرگتر نسبت به نسل قبلی، این نسل در کلاس خودروهای اندازه بزرگ قرار گرفت. [ ۲] دو مدل کوپه و کراستور فست بک نیز برای مدل سال ۲۰۱۰ به بازار ایالات متحده معرفی شدند. [ ۳] برای مدل های سدان ال ایکس و اس ئی یک موتور ۴ سیلند ۲٫۴ لیتری با قدرت ۱۷۷ اسب بخار ( ۱۳۲ کیلووات ) و گشتاور ۲۱۸ نیوتن متر ( ۱۶۱ پوند نیرو - فوت ) ، و برای مدل های کوپه و سدان ئی ایکس، ئی ایکس - آی و ال ایکس - اس با قدرت ۱۹۰ اسب بخار ( ۱۴۲ کیلووات ) و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر ( ۱۶۲ پوند نیرو - فوت ) در نظر گرفته شده بود. همچنین یک پیشرانهٔ ۳٫۵ لیتری وی۶ با قدرت ۲۷۲ اسب بخار ( ۲۰۳ کیلووات ) و گشتاور ۳۴۴ نیوتن متر ( ۲۵۴ پوند نیرو - فوت ) نیز فقط برای مدل کوپه ارائه شد. [ ۲]
در بازارهای استرالیا، نیوزلند، سریلانکا، هند، تایلند، اندونزی و سنگاپور، این خودرو که در تایلند تولید می شد، در دو گونهٔ فرمان راست و چپ قابل خریداری بود و خودروهای عرضه شده در بازار مالزی و تایوان نیز در داخل این دو کشور تولید می شدند[ ۴] و مدل های موجود در بازار کشور هنگ کنگ نیز در ژاپن تولید شده و با نام آکورد در هنگ کنگ به فروش می رسیدند. در عین حال شرکت گوانگ چی هوندا ( شعبهٔ هوندا در کشور چین ) این خودرو را جهت فروش در بازار چین با موتورهای ۲٫۰ لیتری، ۲٫۴ لیتری و ۳٫۵ لیتری تولید می کرد و در سال ۲۰۱۰ نیز تولید مدل آکورد کراس تور را آغاز کرد.
در کشور مالزی، نام نسل هشتم آکورد از دسامبر ۲۰۱۳ به پروتون پردانا تغییر یافت و مورد استفادهٔ مقامات دولتی قرار گرفت. [ ۵]
هوندا آکورد عرضه شده در بازار آمریکای شمالی نسبت به همتای خود در ژاپن از بدنه ای متفاوت بهره مند بود. آکورد با این چهره با نام هوندا اینسپایر در ژاپن به فروش می رسید، اما در بازار اروپا عرضه نشد. تولید این مدل در ژاپن در سال ۲۰۱۲ متوقف شد. به دلیل بهره مندی از اندازه های بزرگتر نسبت به نسل قبلی، این نسل در کلاس خودروهای اندازه بزرگ قرار گرفت. [ ۲] دو مدل کوپه و کراستور فست بک نیز برای مدل سال ۲۰۱۰ به بازار ایالات متحده معرفی شدند. [ ۳] برای مدل های سدان ال ایکس و اس ئی یک موتور ۴ سیلند ۲٫۴ لیتری با قدرت ۱۷۷ اسب بخار ( ۱۳۲ کیلووات ) و گشتاور ۲۱۸ نیوتن متر ( ۱۶۱ پوند نیرو - فوت ) ، و برای مدل های کوپه و سدان ئی ایکس، ئی ایکس - آی و ال ایکس - اس با قدرت ۱۹۰ اسب بخار ( ۱۴۲ کیلووات ) و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر ( ۱۶۲ پوند نیرو - فوت ) در نظر گرفته شده بود. همچنین یک پیشرانهٔ ۳٫۵ لیتری وی۶ با قدرت ۲۷۲ اسب بخار ( ۲۰۳ کیلووات ) و گشتاور ۳۴۴ نیوتن متر ( ۲۵۴ پوند نیرو - فوت ) نیز فقط برای مدل کوپه ارائه شد. [ ۲]
در بازارهای استرالیا، نیوزلند، سریلانکا، هند، تایلند، اندونزی و سنگاپور، این خودرو که در تایلند تولید می شد، در دو گونهٔ فرمان راست و چپ قابل خریداری بود و خودروهای عرضه شده در بازار مالزی و تایوان نیز در داخل این دو کشور تولید می شدند[ ۴] و مدل های موجود در بازار کشور هنگ کنگ نیز در ژاپن تولید شده و با نام آکورد در هنگ کنگ به فروش می رسیدند. در عین حال شرکت گوانگ چی هوندا ( شعبهٔ هوندا در کشور چین ) این خودرو را جهت فروش در بازار چین با موتورهای ۲٫۰ لیتری، ۲٫۴ لیتری و ۳٫۵ لیتری تولید می کرد و در سال ۲۰۱۰ نیز تولید مدل آکورد کراس تور را آغاز کرد.
در کشور مالزی، نام نسل هشتم آکورد از دسامبر ۲۰۱۳ به پروتون پردانا تغییر یافت و مورد استفادهٔ مقامات دولتی قرار گرفت. [ ۵]
هوندا آکورد (نسل هشتم اروپا و ژاپن). هوندا آکورد ( نسل هشتم اروپا و ژاپن ) ( انگلیسی: Honda Accord ( Japan and Europe eighth generation ) ) خودرویی است که در سال های ۲۰۰۸–۲۰۱۵ ( تا سال ۲۰۱۷ در چین ) در سایاما، سایتاما، ژاپن، ووهان و چین تولید شده است.
این خودرو در کلاس خودرو سایز متوسط قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو - محور جلو بوده طول آن در حالت طبیعی برای سدان ۴٬۷۲۶ میلیمتر ( ۱۸۶٫۱ اینچ ) و برای استیشن ۴٬۷۴۰ میلیمتر ( ۱۸۶٫۶ اینچ ) و عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۸۴۰ میلیمتر ( ۷۲٫۴ اینچ ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۴۴۰ میلیمتر ( ۵۶٫۷ اینچ ) است. سیستم جعبه دندهٔ آن ۶ و ۵ دنده به دو صورت خودکار و دستی است.
این خودرو در کلاس خودرو سایز متوسط قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو - محور جلو بوده طول آن در حالت طبیعی برای سدان ۴٬۷۲۶ میلیمتر ( ۱۸۶٫۱ اینچ ) و برای استیشن ۴٬۷۴۰ میلیمتر ( ۱۸۶٫۶ اینچ ) و عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۸۴۰ میلیمتر ( ۷۲٫۴ اینچ ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۴۴۰ میلیمتر ( ۵۶٫۷ اینچ ) است. سیستم جعبه دندهٔ آن ۶ و ۵ دنده به دو صورت خودکار و دستی است.
هوندا آکورد (نسل هفتم آمریکای شمالی). هوندا آکورد ( نسل هفتم آمریکای شمالی ) ( Honda Accord ( North America seventh generation ) ) خودرویی است.
این خودرو در کلاس خودرو سایز متوسط قرار گرفته و طراحی آن خودروهای موتور جلو - محور جلو بوده وزن آن در حالت طبیعی ۳٬۱۹۵ پوند ( ۱٬۴۴۹ کیلوگرم ) است. سیستم جعبه دندهٔ آن ۶ دنده به دو صورت خودکار و دستی است.
این خودرو در کلاس خودرو سایز متوسط قرار گرفته و طراحی آن خودروهای موتور جلو - محور جلو بوده وزن آن در حالت طبیعی ۳٬۱۹۵ پوند ( ۱٬۴۴۹ کیلوگرم ) است. سیستم جعبه دندهٔ آن ۶ دنده به دو صورت خودکار و دستی است.
هوندا آکورد (نسل هفتم اروپا و ژاپن). هوندا آکورد ( نسل هفتم اروپا و ژاپن ) ( Honda Accord ( Japan and Europe seventh generation ) ) خودرویی است که در سال های ۲۰۰۲–۲۰۰۸در ژاپن تولید شده است.
این خودرو در کلاس خودرو سایز متوسط قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو - محور جلو بوده طول آن در حالت طبیعی ۴٬۶۶۵ میلیمتر ( ۱۸۳٫۷ اینچ ) و عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۷۶۰ میلیمتر ( ۶۹٫۳ اینچ ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۴۴۵ میلیمتر ( ۵۶٫۹ اینچ ) است. سیستم جعبه دندهٔ آن ۶ دنده به دو صورت خودکار و دستی است.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین خودرو در کلاس خودرو سایز متوسط قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو - محور جلو بوده طول آن در حالت طبیعی ۴٬۶۶۵ میلیمتر ( ۱۸۳٫۷ اینچ ) و عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۷۶۰ میلیمتر ( ۶۹٫۳ اینچ ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۴۴۵ میلیمتر ( ۵۶٫۹ اینچ ) است. سیستم جعبه دندهٔ آن ۶ دنده به دو صورت خودکار و دستی است.