هوندا اودیسه ( به انگلیسی: Honda Odyssey ) خودرویی است که از سال ۱۹۹۵ تاکنون توسط شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا تولید شده است.
این خودرو در کلاس مینی ون قرار گرفته است.
این خودرو در کلاس مینی ون قرار گرفته است.
wiki: هوندا اودیسه
هوندا اودیسه (آمریکای شمالی). هوندا اودیسه ( به انگلیسی: Honda Odyssey ) یک خودروی مینی ون است که از سال ۱۹۹۴ توسط شرکت خودروسازی هوندا ژاپن، و برای بازار آمریکای شمالی تولید شده و به فروش می رسد. تا امروز ۵ نسل از این خودرو به بازار آمریکای شمالی عرضه شده است.
طراحی و مهندسی اودیسه، در اصل در کشور ژاپن، و در ابتدای بحران اقتصادی این کشور در اوایل دههٔ ۱۹۹۰ انجام گرفت. این موضوع محدودیت های شدیدی را در اندازه و مفهوم کلی این خودرو ایجاد کرد و باعث شد تا شرکت هوندا به ناچار این خودرو را با کمی تغییرات در یک خط تولید قدیمی به تولید برساند. [ ۱] این روند به ساخت یک مینی ون کوچک تر انجامید که در کلاس کامپکت ام پی وی قرار می گرفت و در بازار داخلی ژاپن مورد پذیرش بسیاری از خریداران قرار گرفت. [ ۱] با این حال این خودرو در آن زمان در بازار آمریکای شمالی از محبوبت کمتری برخوردار بود. [ ۲] نسل اول هوندا اودیسه در اروپا با نام هوندا شاتل به فروش می رسید.
در نسل های بعدی هوندا اودیسه، مدل های مختلفی طراحی و ساخته شدند و شرکت هوندا یک کارخانهٔ جدید را در لینکولن، آلاباما، ایالات متحده جهت تولید مدل های بزرگتر تأسیس کرد. [ ۲] از مدل سال ۱۹۹۹، هوندا یک مدل بزرگ تر ( ام پی وی بزرگ ) از اودیسه را در بازار آمریکای شمالی، و مدل کوچک تر این خودرو را در بازار ژاپن و مناطق دیگر عرضه کرد. در عین حال، شرکت هوندا مدل بزرگ تر اودیسه که برای آمریکای شمالی در نظر گرفته شده بود را از ژوئن ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۵ در ژاپن با نام هوندا لاگریت به فروش می رساند. هر دو نسخهٔ هوندا اودیسه در ژاپن در نمایندگی های فروش هوندا کلیو به فروش می رسیدند. امروزه هر دو مدل این خودرو در بازارهای منطقهٔ خاورمیانه موجود هستند. [ ۳]
هوندا اودیسه در سال ۱۹۹۴ به عنوان اولین خودروی مینی ون شرکت هوندا معرفی شد. [ ۴] این خودرو که بر پایه پلت فرم مدل آکورد ساخته شده بود، با یک موتور چهار سیلندر و امکاناتی نظیر ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ با سیستم ضد قفل، تعلیق دوجناقی برای تمام چرخ ها، جعبه دنده خودکار با دسته دندهٔ نصب شده در پشت فرمان، و سامانهٔ کنترل حرکت در شیب، که در بازار با نام گرید لوجیک ( Grade Logic ) شناخته می شود، عرضه شد. [ ۴] این کلاس از خودروها بعداً با نام کامپکت ام پی وی شناخته شدند. طراحی این خودرو، مواردی نظیر ساختار یکپارچهٔ شاسی، [ ۵] دو کیسه هوا، دو جعبهٔ داشبورد، سیستم گرمایش و سرمایش دو ناحیه ای با ۲۰٪ ظرفیت بیشتر در مقایسه با سیستم تهویهٔ آکورد[ ۵] ( تنظیمات سرعت فن برای قسمت عقب نصب شده در بالای سر سرنشینان و تنظیمات اصلی در مقابل صندلی سرنشین جلو ) ، درهای عقب باز شونده به صورت مرسوم به جای درهای کشویی، و صندلی های ردیف سوم با قابلیت خوابیدن و جا گرفتن در محفظه ای در زیر کف را در بر می گرفت. لاستیک زاپاس نیز به داخل اتاق و کنار دیوارهٔ سمت راست بخش عقب خودرو منتقل شده بود. [ ۴]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفطراحی و مهندسی اودیسه، در اصل در کشور ژاپن، و در ابتدای بحران اقتصادی این کشور در اوایل دههٔ ۱۹۹۰ انجام گرفت. این موضوع محدودیت های شدیدی را در اندازه و مفهوم کلی این خودرو ایجاد کرد و باعث شد تا شرکت هوندا به ناچار این خودرو را با کمی تغییرات در یک خط تولید قدیمی به تولید برساند. [ ۱] این روند به ساخت یک مینی ون کوچک تر انجامید که در کلاس کامپکت ام پی وی قرار می گرفت و در بازار داخلی ژاپن مورد پذیرش بسیاری از خریداران قرار گرفت. [ ۱] با این حال این خودرو در آن زمان در بازار آمریکای شمالی از محبوبت کمتری برخوردار بود. [ ۲] نسل اول هوندا اودیسه در اروپا با نام هوندا شاتل به فروش می رسید.
در نسل های بعدی هوندا اودیسه، مدل های مختلفی طراحی و ساخته شدند و شرکت هوندا یک کارخانهٔ جدید را در لینکولن، آلاباما، ایالات متحده جهت تولید مدل های بزرگتر تأسیس کرد. [ ۲] از مدل سال ۱۹۹۹، هوندا یک مدل بزرگ تر ( ام پی وی بزرگ ) از اودیسه را در بازار آمریکای شمالی، و مدل کوچک تر این خودرو را در بازار ژاپن و مناطق دیگر عرضه کرد. در عین حال، شرکت هوندا مدل بزرگ تر اودیسه که برای آمریکای شمالی در نظر گرفته شده بود را از ژوئن ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۵ در ژاپن با نام هوندا لاگریت به فروش می رساند. هر دو نسخهٔ هوندا اودیسه در ژاپن در نمایندگی های فروش هوندا کلیو به فروش می رسیدند. امروزه هر دو مدل این خودرو در بازارهای منطقهٔ خاورمیانه موجود هستند. [ ۳]
هوندا اودیسه در سال ۱۹۹۴ به عنوان اولین خودروی مینی ون شرکت هوندا معرفی شد. [ ۴] این خودرو که بر پایه پلت فرم مدل آکورد ساخته شده بود، با یک موتور چهار سیلندر و امکاناتی نظیر ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ با سیستم ضد قفل، تعلیق دوجناقی برای تمام چرخ ها، جعبه دنده خودکار با دسته دندهٔ نصب شده در پشت فرمان، و سامانهٔ کنترل حرکت در شیب، که در بازار با نام گرید لوجیک ( Grade Logic ) شناخته می شود، عرضه شد. [ ۴] این کلاس از خودروها بعداً با نام کامپکت ام پی وی شناخته شدند. طراحی این خودرو، مواردی نظیر ساختار یکپارچهٔ شاسی، [ ۵] دو کیسه هوا، دو جعبهٔ داشبورد، سیستم گرمایش و سرمایش دو ناحیه ای با ۲۰٪ ظرفیت بیشتر در مقایسه با سیستم تهویهٔ آکورد[ ۵] ( تنظیمات سرعت فن برای قسمت عقب نصب شده در بالای سر سرنشینان و تنظیمات اصلی در مقابل صندلی سرنشین جلو ) ، درهای عقب باز شونده به صورت مرسوم به جای درهای کشویی، و صندلی های ردیف سوم با قابلیت خوابیدن و جا گرفتن در محفظه ای در زیر کف را در بر می گرفت. لاستیک زاپاس نیز به داخل اتاق و کنار دیوارهٔ سمت راست بخش عقب خودرو منتقل شده بود. [ ۴]