هوش بازاریابی ( MI ) ( به انگلیسی: Marketing intelligence ) اطلاعات روزمره مربوط به بازارهای یک شرکت است که به منظور تصمیم گیری دقیق و مطمئن
در تعیین فرصت های بازار، استراتژی نفوذ در بازار و معیارهای توسعه بازار جمع آوری و تجزیه و تحلیل می شود. هنگام ورود به بازارهای خارجی، هوش بازاریابی ضروری است.
هوش بازاریابی تفکر مورد نیاز را تعیین می کند، آن را با جستجوی محیط جمع آوری کرده و به مدیران بازاریابی که به آن نیاز دارند می رساند. نرم افزارهای هوش بازاریابی را می توان با استفاده از یک نرم افزار داخلی یا نرم افزاری به عنوان مدل سرویس ( SaaS یا مبتنی بر ابر ) به کار گرفت. این سیستم ها داده ها را از منابع داده متفاوتی مانند تجزیه و تحلیل وب، هوش تجاری، مرکز تماس و داده های فروش، که اغلب گزارش های جداگانه ای هستند، می گیرند و آنها را در یک محیط واحد قرار می دهند. برای جمع آوری اطلاعات بازاریابی، مدیران بازاریابی باید دائماً با کتاب ها، روزنامه ها و نشریات تجاری مرتبط در ارتباط باشند. آنها باید با ذینفعان مختلف مانند مشتریان، توزیع کنندگان و تأمین کنندگان صحبت کنند. علاوه بر این، آنها همچنین باید بر رسانه های اجتماعی نظارت داشته و بحث های آنلاین را انجام دهند. مدیران بازاریابی می توانند گزارش هایی طراحی کنند که داده های مربوط به بخش ها و منابع مختلف ( حتی، در برخی موارد، داده های خارجی ) را مرتبط و منسجم کند. این به آنها این امکان را می دهد تا شاخص های کلیدی عملکرد فعلی را در زمان واقعی ( یا به همان سرعت که منابع داده ها را ارائه می دهند ) ببینند و روندها را تجزیه و تحلیل کنند، نه اینکه منتظر ارائه گزارش های دوره ای توسط تحلیلگران باشند.
سیستم های هوش بازاریابی طوری طراحی شده اند که مدیران بازاریابی از آنها استفاده می کنند و اغلب توسط کارکنان در سراسر سازمان مشاهده می شوند. سیستم های قابل توجه در بازار شامل Contify , Uptime , Leadtime , Pardot , Marketo و Hubspot هستند. آنها ممکن است دارای رابط های کاربری باشند که شباهت زیادی به نرم افزارهای مصرفی دارند تا نرم افزارهای موجود در منابع داده جداگانه، که برای استفاده تحلیلگران طراحی شده اند. به عنوان مثال، هوش تجاری می تواند داده های بسیار دقیق، به موقع و جامع را جمع آوری کند، اما اغلب برای ایجاد و ویرایش گزارش های سفارشی به پشتیبانی فناوری اطلاعات نیازدارد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر تعیین فرصت های بازار، استراتژی نفوذ در بازار و معیارهای توسعه بازار جمع آوری و تجزیه و تحلیل می شود. هنگام ورود به بازارهای خارجی، هوش بازاریابی ضروری است.
هوش بازاریابی تفکر مورد نیاز را تعیین می کند، آن را با جستجوی محیط جمع آوری کرده و به مدیران بازاریابی که به آن نیاز دارند می رساند. نرم افزارهای هوش بازاریابی را می توان با استفاده از یک نرم افزار داخلی یا نرم افزاری به عنوان مدل سرویس ( SaaS یا مبتنی بر ابر ) به کار گرفت. این سیستم ها داده ها را از منابع داده متفاوتی مانند تجزیه و تحلیل وب، هوش تجاری، مرکز تماس و داده های فروش، که اغلب گزارش های جداگانه ای هستند، می گیرند و آنها را در یک محیط واحد قرار می دهند. برای جمع آوری اطلاعات بازاریابی، مدیران بازاریابی باید دائماً با کتاب ها، روزنامه ها و نشریات تجاری مرتبط در ارتباط باشند. آنها باید با ذینفعان مختلف مانند مشتریان، توزیع کنندگان و تأمین کنندگان صحبت کنند. علاوه بر این، آنها همچنین باید بر رسانه های اجتماعی نظارت داشته و بحث های آنلاین را انجام دهند. مدیران بازاریابی می توانند گزارش هایی طراحی کنند که داده های مربوط به بخش ها و منابع مختلف ( حتی، در برخی موارد، داده های خارجی ) را مرتبط و منسجم کند. این به آنها این امکان را می دهد تا شاخص های کلیدی عملکرد فعلی را در زمان واقعی ( یا به همان سرعت که منابع داده ها را ارائه می دهند ) ببینند و روندها را تجزیه و تحلیل کنند، نه اینکه منتظر ارائه گزارش های دوره ای توسط تحلیلگران باشند.
سیستم های هوش بازاریابی طوری طراحی شده اند که مدیران بازاریابی از آنها استفاده می کنند و اغلب توسط کارکنان در سراسر سازمان مشاهده می شوند. سیستم های قابل توجه در بازار شامل Contify , Uptime , Leadtime , Pardot , Marketo و Hubspot هستند. آنها ممکن است دارای رابط های کاربری باشند که شباهت زیادی به نرم افزارهای مصرفی دارند تا نرم افزارهای موجود در منابع داده جداگانه، که برای استفاده تحلیلگران طراحی شده اند. به عنوان مثال، هوش تجاری می تواند داده های بسیار دقیق، به موقع و جامع را جمع آوری کند، اما اغلب برای ایجاد و ویرایش گزارش های سفارشی به پشتیبانی فناوری اطلاعات نیازدارد.
wiki: هوش بازاریابی