هنری بوهمن ( Henry Buehman ) ( ۱۴ مه۱۸۵۱–۱۹ دسامبر ۱۹۱۲ ) ، عکاس و سیاستمدار آمریکایی متولد آلمان بود. بوهمن پس از تکمیل شاگردی به غرب ایالات متحده آمریکا رفت و قبل از سکونت در شهر توسان ایالت آریزونا، در آنجا کار و سفر نمود. بوهمن در آنجا یک استدیوی عکاسی خرید و کسب و کار عکاسی موفقی را از نظر مالی راه اندازی نمود. با سفرهای دوره ای به مناطق مجاور، برای بوهمن این زمینه مساعد شد تا علاوه بر کار تصویربرداری، آلبوم بزرگ از مناظر و تصاویر آمریکایی های بومی را جمع آوری نماید. دستاوردهای وی به عنوان یک عکاس فرصت های را در سایر بخش ها برای بوهمن مساعد ساخت و سرانجام از سال ۱۸۹۵ الی ۱۸۹۹ شهردار توسان شد.
... [مشاهده متن کامل]
بوهمن در ۱۴ مه سال ۱۸۵۱ در خانوادهٔ لودویگ و آنی بوهمن در شهر برمن آلمان متولد شد. بوهمن جوان از جمله یازده کودکی که هشت تن آن ها تا بزرگسالی زنده بودند، قبل از شاگری نزد عکاس در چهارده سالگی، در مدارس دولتی شهر درس خواند. بوهمن با تکمیل دورهٔ شاگردی در ماه ژوئن سال ۱۸۶۸ بوسیلهٔ کشتی بخار به نیویورک سیتی رفت. مدت دوهفته در آنجا ماند و سپس از طریق پاناما به سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا رفت.
بوهمن پس از ورود به سانفرانسیسکو در شرکت عکاسی برادلی و رولافسون به کار شروع نمود. پس از ترک این شغل، مدت دو سال یک استدیوی عکاسی در ویسالیا داشت و سپس آن را فروخت. بوهمن از طریق کالیفرنیا، نوادا و یوتا به پرسکات ایالت آریزونا سفر رفت. در جریان اقامت در نواحی زرخیز نوادا شهروندی ایالات متحده را کسب نمود. در پرسکات به قصد سفر به طرف مکزیک واگن و خواربار آماده نمود. بوهمن در ۴ ژوئن سال ۱۸۷۴ به توسان رسید. برنامه وی در آنجا تغییر کرد و با یک عکاس مکزیکی به کار شروع کرد. بوهمن یک ماه بعد خدمات خود را به عنوان یک عکاس/دندان پزشک تبلیغ می کرد. به زودی به خاطر کیفیت کار خود به شهرت رسید و در ۲۰ فوریه سال ۱۸۷۵ استدیوی کارفرمای سابق خود را خرید و آن را به استدیوی بوهمن تغییر نام داد.
عکاسی پرتره منبع اصلی درآمد بوهمن بود. کارت های ویزت در آن زمان متداول بود و مشتریانش به خاطر تصاویر به روز به استدیوی خود برمی گشتند، زیرا با تغییر سبک ها چیزهای مانند تصویر تمام قد یا سه چهارم قیافه یا کارت کابینه را در عوض تصاویر دستی کوچک تر می پسندیدند. پس از متداول شدن کارت های گنج نگاری یا استریوگرافیک در غرب آمریکا، بوهمن از نخستین کسانی بود که این تصاویر را تولید می کرد. بوهمن پیشتاز استثنائی مدهای جدید بود اما مهارت فنی او را به عکاس ممتاز در جنوب آریزونا تبدیل کرد. بوهمن با ارائه محصولات یا خدمات متنوع، تمایل به پذیرش ذوق های تغییرپذیر و توانایی وی در ژست قیافه گیری مشتریانش، وفاداری مشتریان را به دست آورد. این کار به بوهمن این زمینه را مساعد ساخت که از چندین ساکن مشهور قلمرو، از جمله فرماندار جان. سی. فریمونت، جان کلوم نمایندهٔ سرخ پوستان، ارتشبد نلسون اپلتون مایلز و دامدار هنری هوکر، عکس بگیرد. سوژه های او محدود به زندگان نبود، بلکه طبق ادعای ساکنین توسان «حتی مُردگان برای بوهمن می نشستند». بعضی اوقات مشتریان عکاسی پس از مرگ بوهمن قانون شکنان معروف بودند اما اغلب اوقات خانوادهٔ عزادار آن ها را استخدام می نمودند تا هدیهٔ یادگاری ماندگار به منظور یادآوری کودک از دست رفته شان، بسازند.



... [مشاهده متن کامل]
بوهمن در ۱۴ مه سال ۱۸۵۱ در خانوادهٔ لودویگ و آنی بوهمن در شهر برمن آلمان متولد شد. بوهمن جوان از جمله یازده کودکی که هشت تن آن ها تا بزرگسالی زنده بودند، قبل از شاگری نزد عکاس در چهارده سالگی، در مدارس دولتی شهر درس خواند. بوهمن با تکمیل دورهٔ شاگردی در ماه ژوئن سال ۱۸۶۸ بوسیلهٔ کشتی بخار به نیویورک سیتی رفت. مدت دوهفته در آنجا ماند و سپس از طریق پاناما به سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا رفت.
بوهمن پس از ورود به سانفرانسیسکو در شرکت عکاسی برادلی و رولافسون به کار شروع نمود. پس از ترک این شغل، مدت دو سال یک استدیوی عکاسی در ویسالیا داشت و سپس آن را فروخت. بوهمن از طریق کالیفرنیا، نوادا و یوتا به پرسکات ایالت آریزونا سفر رفت. در جریان اقامت در نواحی زرخیز نوادا شهروندی ایالات متحده را کسب نمود. در پرسکات به قصد سفر به طرف مکزیک واگن و خواربار آماده نمود. بوهمن در ۴ ژوئن سال ۱۸۷۴ به توسان رسید. برنامه وی در آنجا تغییر کرد و با یک عکاس مکزیکی به کار شروع کرد. بوهمن یک ماه بعد خدمات خود را به عنوان یک عکاس/دندان پزشک تبلیغ می کرد. به زودی به خاطر کیفیت کار خود به شهرت رسید و در ۲۰ فوریه سال ۱۸۷۵ استدیوی کارفرمای سابق خود را خرید و آن را به استدیوی بوهمن تغییر نام داد.
عکاسی پرتره منبع اصلی درآمد بوهمن بود. کارت های ویزت در آن زمان متداول بود و مشتریانش به خاطر تصاویر به روز به استدیوی خود برمی گشتند، زیرا با تغییر سبک ها چیزهای مانند تصویر تمام قد یا سه چهارم قیافه یا کارت کابینه را در عوض تصاویر دستی کوچک تر می پسندیدند. پس از متداول شدن کارت های گنج نگاری یا استریوگرافیک در غرب آمریکا، بوهمن از نخستین کسانی بود که این تصاویر را تولید می کرد. بوهمن پیشتاز استثنائی مدهای جدید بود اما مهارت فنی او را به عکاس ممتاز در جنوب آریزونا تبدیل کرد. بوهمن با ارائه محصولات یا خدمات متنوع، تمایل به پذیرش ذوق های تغییرپذیر و توانایی وی در ژست قیافه گیری مشتریانش، وفاداری مشتریان را به دست آورد. این کار به بوهمن این زمینه را مساعد ساخت که از چندین ساکن مشهور قلمرو، از جمله فرماندار جان. سی. فریمونت، جان کلوم نمایندهٔ سرخ پوستان، ارتشبد نلسون اپلتون مایلز و دامدار هنری هوکر، عکس بگیرد. سوژه های او محدود به زندگان نبود، بلکه طبق ادعای ساکنین توسان «حتی مُردگان برای بوهمن می نشستند». بعضی اوقات مشتریان عکاسی پس از مرگ بوهمن قانون شکنان معروف بودند اما اغلب اوقات خانوادهٔ عزادار آن ها را استخدام می نمودند تا هدیهٔ یادگاری ماندگار به منظور یادآوری کودک از دست رفته شان، بسازند.


