بوتیکْ هتل ( به فرانسوی: boutique - hôtel ) به آن دسته از هتل ها گفته می شود که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهرت دارند. آن ها معمولاً کوچک تر از گراندهتل ها بوده و علاوه بر توجه به لوکس بودن و زیبایی بنا، به چیدمان هنری کار دقت شده است.
هدف اصلی از ساخت بنا، به تماشا گذاشتن آن برای بازدید کنندگان بوده است. [ ۱]
تفاوت بوتیک هتل با یک هتل معمولی در موارد زیر است:
• تفاوت در دکوراسیون داخلی
• تفاوت در انتخاب مبلمان به کار رفته در هتل
• انتخاب متفاوت اشیا و اکسسوری های بکار رفته در تزئینات
• بهره گیری از مفاهیم اختصاصی در اماکن مختلف
• تفاوت در تعداد اتاق ها
• بهره گیری از نوع موسیقی متفاوت با الهام از مفهوم انتخابی.
• امکان اقامت با حیوان خانگی خود
همچنین الزامی به اینکه بوتیک هتل ارزان تر از هتل عادی باشد نیست.
واژۀ بوتیک در اواخر دهه ۱۹۶۰ و از طریق خیابان های معروفی در اروپا که مرکز فروش محصولاتی با ویژگی های متفاوت بودند، وارد زبان محاوره شده بود. «بوتیک» از زبان فرانسه وارد زبان زبان انگلیسی شد و در اصل به فروشگاه هایی گفته می شد که به صورت تخصصی کالاهای نایاب و گران قیمت را در مقیاسی کوچک ( در برابر فروشگاه های بزرگ و به اصطلاح زنجیره ای ) عرضه می کردند. مشتریان سطح بالا و به اصطلاح نیچ مارکت این فروشگاه ها با نیازهای متمایز به خاطر دو اصل مهم خدمات خاص و محصولات نایاب مشتری وفادار این بوتیک ها شدند. در اواخر دهه ۹۰ ایده جدیدی در بوتیک ها رواج پیدا کرد و در آن درون مایه ها و شیوهٔ متمایز و مشخصی از زندگی روزمره بر اساس مد مورد توجه قرار گرفت. بر این اساس کانسپت استورها گسترش یافتند که در آن بخش بندی مجزا جهت عرضه محصول دیگر وجود نداشت و محصولات به صورت کراس سلینگ در کنار هم عرضه می شدند. «بوتیک هتل» یک اصطلاح تلفیقی است که در آمریکای شمالی و بریتانیا برای توصیف نوع متمایزی از هتل ها به کار گرفته می شود ( هم اکنون این اصطلاح در سراسر دنیا به صورت یک استاندارد استفاده می شود ) . واژه «بوتیک» که از زبان فرانسوی وام گرفته شده در اصل برای نام گذاری فروشگاه هایی بکارگرفته می شد که به صورت تخصصی کالاهای نایاب و گران قیمت را در مقیاسی کوچک ( در برابر فروشگاه های بزرگ و به اصطلاح فروشگاه زنجیره ای ) ، عرضه می کردند. [ ۲]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفهدف اصلی از ساخت بنا، به تماشا گذاشتن آن برای بازدید کنندگان بوده است. [ ۱]
تفاوت بوتیک هتل با یک هتل معمولی در موارد زیر است:
• تفاوت در دکوراسیون داخلی
• تفاوت در انتخاب مبلمان به کار رفته در هتل
• انتخاب متفاوت اشیا و اکسسوری های بکار رفته در تزئینات
• بهره گیری از مفاهیم اختصاصی در اماکن مختلف
• تفاوت در تعداد اتاق ها
• بهره گیری از نوع موسیقی متفاوت با الهام از مفهوم انتخابی.
• امکان اقامت با حیوان خانگی خود
همچنین الزامی به اینکه بوتیک هتل ارزان تر از هتل عادی باشد نیست.
واژۀ بوتیک در اواخر دهه ۱۹۶۰ و از طریق خیابان های معروفی در اروپا که مرکز فروش محصولاتی با ویژگی های متفاوت بودند، وارد زبان محاوره شده بود. «بوتیک» از زبان فرانسه وارد زبان زبان انگلیسی شد و در اصل به فروشگاه هایی گفته می شد که به صورت تخصصی کالاهای نایاب و گران قیمت را در مقیاسی کوچک ( در برابر فروشگاه های بزرگ و به اصطلاح زنجیره ای ) عرضه می کردند. مشتریان سطح بالا و به اصطلاح نیچ مارکت این فروشگاه ها با نیازهای متمایز به خاطر دو اصل مهم خدمات خاص و محصولات نایاب مشتری وفادار این بوتیک ها شدند. در اواخر دهه ۹۰ ایده جدیدی در بوتیک ها رواج پیدا کرد و در آن درون مایه ها و شیوهٔ متمایز و مشخصی از زندگی روزمره بر اساس مد مورد توجه قرار گرفت. بر این اساس کانسپت استورها گسترش یافتند که در آن بخش بندی مجزا جهت عرضه محصول دیگر وجود نداشت و محصولات به صورت کراس سلینگ در کنار هم عرضه می شدند. «بوتیک هتل» یک اصطلاح تلفیقی است که در آمریکای شمالی و بریتانیا برای توصیف نوع متمایزی از هتل ها به کار گرفته می شود ( هم اکنون این اصطلاح در سراسر دنیا به صورت یک استاندارد استفاده می شود ) . واژه «بوتیک» که از زبان فرانسوی وام گرفته شده در اصل برای نام گذاری فروشگاه هایی بکارگرفته می شد که به صورت تخصصی کالاهای نایاب و گران قیمت را در مقیاسی کوچک ( در برابر فروشگاه های بزرگ و به اصطلاح فروشگاه زنجیره ای ) ، عرضه می کردند. [ ۲]
wiki: هتل بوتیک