اصطلاح نیمه مونوکوک ( به انگلیسی: Semi - monocoque ) به یک ساختار پوسته ای تحت فشار گفته می شود که شبیه به مونوکوک واقعی است، اما حداقل مقداری از مقاومت خود را از تقویت کننده های معمولی بدست می آورد. از ساخت نیمه مونوکوک، برای موارد دیگر، بدنه هواپیما، بدنه اتومبیل و قاب موتورسیکلت استفاده می شود.
بدنه هواپیماهای نیمه مونوکوک از طریق تقویت شده با سیم های طولی از ساخت مونوکوک واقعی متفاوت است. برای مثال، برد چهار سرنشین مونی از یک قاب خرپای لوله ای فولادی در اطراف محفظه مسافر با مونوکوک در پشت استفاده می کند. [ نیازمند منبع]
هواپیمای سبک ARV Super2 انگلیس بدنه ای دارد که عمدتاً از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است، اما دارای برخی از عناصر فایبرگلاس است. کابین خلبان یک مونوکوک سفت و سخت از آلیاژ «سوپرال» است، اما ARV در پشت سر کابین خلبان، به طور متداول ساخته شده است، با قاب ها، لوندون ها و پوست تنشیده یک نیمه مونو شکل ساخته است.
مسابقه JPS Norton برنده فرمول 750 TT در سال ۱۹۷۳ توسط Peter Williams نمونه اولیه موتور سیکلت نیمه مونوکوک بود.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبدنه هواپیماهای نیمه مونوکوک از طریق تقویت شده با سیم های طولی از ساخت مونوکوک واقعی متفاوت است. برای مثال، برد چهار سرنشین مونی از یک قاب خرپای لوله ای فولادی در اطراف محفظه مسافر با مونوکوک در پشت استفاده می کند. [ نیازمند منبع]
هواپیمای سبک ARV Super2 انگلیس بدنه ای دارد که عمدتاً از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است، اما دارای برخی از عناصر فایبرگلاس است. کابین خلبان یک مونوکوک سفت و سخت از آلیاژ «سوپرال» است، اما ARV در پشت سر کابین خلبان، به طور متداول ساخته شده است، با قاب ها، لوندون ها و پوست تنشیده یک نیمه مونو شکل ساخته است.
مسابقه JPS Norton برنده فرمول 750 TT در سال ۱۹۷۳ توسط Peter Williams نمونه اولیه موتور سیکلت نیمه مونوکوک بود.
wiki: نیمه مونوکوک