نیسان های - کراس ( به انگلیسی: Nissan Hi - Cross ) یک خودروی شاسی بلند مفهومی است که توسط شرکت ژاپنی نیسان موتورز طراحی شده است. این خودروی مفهومی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۲ رونمایی شد. این خودرو همچنین با فلسفهٔ طراحی مدرن و فناوری جدید نیسان همراه بود. [ ۱]
نیسان های - کراس، آزمایشی و نمایشی از فناوری جدید اختراع شده توسط شرکت نیسان بود. نیسان به جای موتور بزرگ سنتی، های - کراس را به یک موتور هیبریدی ۲٫۰ لیتری گازی و برقی مجهز کرد تا مصرف انرژی و آلایندگی آن کاهش یابد. [ ۲] همچنین جعبه دندهٔ سی وی تی جدید طراحی شده باعث کاهش مصرف سوخت بیش از قبل خواهد شد. [ ۳]
از آنجایی که خودروی مفهومی های - کراس یک خودروی شاسی بلند جمع و جور یا متوسط با ۵ یا ۷ صندلی معمولی بود، تخمین زده شد که پردازندهٔ این خودرو ممکن است نسل سوم نیسان ایکس - تریل باشد[ ۴] و رقبای اصلی آن نیز شامل تویوتا راو۴، هوندا سی ار - وی و مزدا سی ایکس - ۵ باشد. [ ۵]
• درگاه خودروها
در مقایسه با طراحی خودروی شاسی بلند کراس کانتری، نیسان تعداد قابل توجهی از طراحی مدرن را برای ظاهر و فضای داخلی شاسی بلند مفهومی های - کراس اضافه کرده است. [ ۶]
در جلوی خودرو، یک جلوپنجره وی شکل دارد که به جای لامپ های مستطیلی و هالوژن قبلی، توسط چراغ های جلوی ال ای دی متمایز و عمیقاً مخروطی تنظیم شده است. برای دو طرف خودرو، با ترکیب چراغ های جلوی ال ای دی عمیق مخروطی و خط کاپوت منحنی، محافظ فلزی و رینگ های آلیاژی اسپرت ۲۱ اینچی طراحی شد. [ ۷] و کل خودرو از یک طرح متقاطع مترقی استفاده شد، که خط شخصیتی از کاپوت به سمت پهلوها تا ستون دی گسترش یافته بود. در پشت کانسپت های - کراس، با یک هاچ بک حجاری شده عقب و اسپویلر سقف عقب کشیده شده حرکت می کرد و چند چراغ عقب ال ای دی شیک و ذوزنقه ای وجود داشت که چراغ جلو را منعکس می کرد. و از ماشین نمایشگاه می توان دریافت که چراغ های مه شکن کاملاً با رنگ سفارشی سبز آئورا که مطابق با طراحی زیبایی شناختی بود مطابقت دارد. [ ۸] علاوه بر این، دراماتیک ترین طراحی خودروی های کراس، فضای بین خودرو بود. با توجه به داده های منتشر شده توسط نیسان، اندازه خودروی مفهومی های - کراس ۴۶۶۰ میلی متر طول، ۱۸۵۰ میلی متر عرض و ۱۶۷۰ میلی متر ارتفاع بود که به طور معمول مانند یک بیرون جمع و جور بود. [ ۹] با این حال، داخل های - کراس با فاصله بین دو محور ۱۰۹٫۴ اینچی و سه ردیف صندلی برای هفت نفر جادار بود که آن را بیشتر شبیه یک خودروی سایز متوسط می کرد. این امر باعث می شود که خودرو بارگذاری بزرگ تر و فضای بین المللی بیشتری برای مسافران داشته باشد که باعث می شود خودروی مفهومی های - کراس رقابتی تر باشد. و هنگام رفتن به داخل، می توان دریافت که کابین کانسپت های - کراس او تحت تسلط داشبورد تی - وینگ ( T - Wing ) شکل بود که حس ارتباط را برای راننده و سرنشین جلو به ارمغان می آود.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفنیسان های - کراس، آزمایشی و نمایشی از فناوری جدید اختراع شده توسط شرکت نیسان بود. نیسان به جای موتور بزرگ سنتی، های - کراس را به یک موتور هیبریدی ۲٫۰ لیتری گازی و برقی مجهز کرد تا مصرف انرژی و آلایندگی آن کاهش یابد. [ ۲] همچنین جعبه دندهٔ سی وی تی جدید طراحی شده باعث کاهش مصرف سوخت بیش از قبل خواهد شد. [ ۳]
از آنجایی که خودروی مفهومی های - کراس یک خودروی شاسی بلند جمع و جور یا متوسط با ۵ یا ۷ صندلی معمولی بود، تخمین زده شد که پردازندهٔ این خودرو ممکن است نسل سوم نیسان ایکس - تریل باشد[ ۴] و رقبای اصلی آن نیز شامل تویوتا راو۴، هوندا سی ار - وی و مزدا سی ایکس - ۵ باشد. [ ۵]
• درگاه خودروها
در مقایسه با طراحی خودروی شاسی بلند کراس کانتری، نیسان تعداد قابل توجهی از طراحی مدرن را برای ظاهر و فضای داخلی شاسی بلند مفهومی های - کراس اضافه کرده است. [ ۶]
در جلوی خودرو، یک جلوپنجره وی شکل دارد که به جای لامپ های مستطیلی و هالوژن قبلی، توسط چراغ های جلوی ال ای دی متمایز و عمیقاً مخروطی تنظیم شده است. برای دو طرف خودرو، با ترکیب چراغ های جلوی ال ای دی عمیق مخروطی و خط کاپوت منحنی، محافظ فلزی و رینگ های آلیاژی اسپرت ۲۱ اینچی طراحی شد. [ ۷] و کل خودرو از یک طرح متقاطع مترقی استفاده شد، که خط شخصیتی از کاپوت به سمت پهلوها تا ستون دی گسترش یافته بود. در پشت کانسپت های - کراس، با یک هاچ بک حجاری شده عقب و اسپویلر سقف عقب کشیده شده حرکت می کرد و چند چراغ عقب ال ای دی شیک و ذوزنقه ای وجود داشت که چراغ جلو را منعکس می کرد. و از ماشین نمایشگاه می توان دریافت که چراغ های مه شکن کاملاً با رنگ سفارشی سبز آئورا که مطابق با طراحی زیبایی شناختی بود مطابقت دارد. [ ۸] علاوه بر این، دراماتیک ترین طراحی خودروی های کراس، فضای بین خودرو بود. با توجه به داده های منتشر شده توسط نیسان، اندازه خودروی مفهومی های - کراس ۴۶۶۰ میلی متر طول، ۱۸۵۰ میلی متر عرض و ۱۶۷۰ میلی متر ارتفاع بود که به طور معمول مانند یک بیرون جمع و جور بود. [ ۹] با این حال، داخل های - کراس با فاصله بین دو محور ۱۰۹٫۴ اینچی و سه ردیف صندلی برای هفت نفر جادار بود که آن را بیشتر شبیه یک خودروی سایز متوسط می کرد. این امر باعث می شود که خودرو بارگذاری بزرگ تر و فضای بین المللی بیشتری برای مسافران داشته باشد که باعث می شود خودروی مفهومی های - کراس رقابتی تر باشد. و هنگام رفتن به داخل، می توان دریافت که کابین کانسپت های - کراس او تحت تسلط داشبورد تی - وینگ ( T - Wing ) شکل بود که حس ارتباط را برای راننده و سرنشین جلو به ارمغان می آود.
wiki: نیسان های کراس