نیروی هوایی جمهوری چین (تایوان). نیروی هوایی جمهوری چین ( تایوان ) ( به چینی: 中華民國空軍 و به اختصار: ROCAF ) شاخه هوایی ارتش جمهوری چین یا تایوان و مأموریت اصلی آن دفاع از حریم هوایی و مرزهای تایوان است.
اولویت اصلی برای ROCAF افزایش برد شناسایی و رهگیری جنگنده های خود و یکپارچه سازی سیستم های راداری و ضد هوایی مستقر در خاک تایوان و افزایش سلاحهای تهاجمی، به خدمت گرفتن جنگنده های مدرن و مقاوم سازی فرودگاه ها و سایر تأسیسات خود در برار حملات غافلگیرانه دشمن برای افزایش توان رزمی خود می باشد.
در سال ۲۰۰۵ بنا بر تصمیم فرماندهی نیروهای مسلح کشور تایوان، فرماندهی کلیه سیستم های موشکی تهاجمی تایوان تحت فرماندهی نیروی هوایی تایوان درآمد. پس از این تغییر فرماندهی کلیه واحدهای SAM کوتاه برد و میان برد ارتش تایوان تحت فرماندهی نیروی هوایی تایوان در آمدند.
در ژوئیه سال ۲۰۱۰، Bruce Lemkin جانشین سابق فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا ادعا کرد که توان رزمی نیروی هوایی تایوان برای دفاع از حریم هوایی خود به دلیل فرسوده بودن جنگند ه هایش به میزان زیادی کاهش یافته است و واگذاری جنگنده های جدید به نیروی هوایی تایوان یک اولویت جدی است.
نیروی هوایی تایوان ( جمهوری چین ) به طور رسماً در سال ۱۹۲۰ آغاز بکار نمود زمانی که دولت جمهوری چین بر تمامی سرزمین چین ( چین و مغولستان ) حکومت می کرد. در این زمان تعدادی هواپیما از گونه های مختلف خریداری گشته و توسط افسران عالیرتبه چینی برای رقابت بر سر در دست گرفتن قدرت در چین استفاده می شد تا اینکه در سال ۱۹۲۸ گروه های مختلف چینی با یکدیگر متحد گشتند.
در خلال جنگ چین و ژاپن ( ۱۹۴۵–۱۹۳۷ ) که بخشی از جنگ جهانی دوم بود، ROCAF نیز در حمله علیه جنگنده های متخاصم ژاپنی در منطقه خاور دور سهیم بود. جنگنده های چینی درگیر در جنگ در ابتدا شامل جنگنده هایی از نوع Curtiss Hawk 2, 3 و Boeing P - 26 مدل ۲۸۱ بودند و در بسیاری از جنگ های بزرگ هوایی که از ۱۴ اگوست ۱۹۳۷ که با حمله سریع و ناگهانی جنگنده های نیروی دریایی سلطنتی ژاپن به پایگاه هوایی "۸۱۴" چین آغاز گردید شرکت داشتند. از همین رو این تاریخ یعنی ۱۴ اگوست در تقویم جمهوری چین به روز نیروی هوایی نامگذاری گردیده است.
درگیری جنگنده های چینی Boeing P - 26/281 با جنگنده های ژاپنی Mitsubishi A5M اولین درگیری بزرگ مابین هواپیماهای تمام فلزی و تک باله در تاریخ جنگ های هوایی دنیا است.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاولویت اصلی برای ROCAF افزایش برد شناسایی و رهگیری جنگنده های خود و یکپارچه سازی سیستم های راداری و ضد هوایی مستقر در خاک تایوان و افزایش سلاحهای تهاجمی، به خدمت گرفتن جنگنده های مدرن و مقاوم سازی فرودگاه ها و سایر تأسیسات خود در برار حملات غافلگیرانه دشمن برای افزایش توان رزمی خود می باشد.
در سال ۲۰۰۵ بنا بر تصمیم فرماندهی نیروهای مسلح کشور تایوان، فرماندهی کلیه سیستم های موشکی تهاجمی تایوان تحت فرماندهی نیروی هوایی تایوان درآمد. پس از این تغییر فرماندهی کلیه واحدهای SAM کوتاه برد و میان برد ارتش تایوان تحت فرماندهی نیروی هوایی تایوان در آمدند.
در ژوئیه سال ۲۰۱۰، Bruce Lemkin جانشین سابق فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا ادعا کرد که توان رزمی نیروی هوایی تایوان برای دفاع از حریم هوایی خود به دلیل فرسوده بودن جنگند ه هایش به میزان زیادی کاهش یافته است و واگذاری جنگنده های جدید به نیروی هوایی تایوان یک اولویت جدی است.
نیروی هوایی تایوان ( جمهوری چین ) به طور رسماً در سال ۱۹۲۰ آغاز بکار نمود زمانی که دولت جمهوری چین بر تمامی سرزمین چین ( چین و مغولستان ) حکومت می کرد. در این زمان تعدادی هواپیما از گونه های مختلف خریداری گشته و توسط افسران عالیرتبه چینی برای رقابت بر سر در دست گرفتن قدرت در چین استفاده می شد تا اینکه در سال ۱۹۲۸ گروه های مختلف چینی با یکدیگر متحد گشتند.
در خلال جنگ چین و ژاپن ( ۱۹۴۵–۱۹۳۷ ) که بخشی از جنگ جهانی دوم بود، ROCAF نیز در حمله علیه جنگنده های متخاصم ژاپنی در منطقه خاور دور سهیم بود. جنگنده های چینی درگیر در جنگ در ابتدا شامل جنگنده هایی از نوع Curtiss Hawk 2, 3 و Boeing P - 26 مدل ۲۸۱ بودند و در بسیاری از جنگ های بزرگ هوایی که از ۱۴ اگوست ۱۹۳۷ که با حمله سریع و ناگهانی جنگنده های نیروی دریایی سلطنتی ژاپن به پایگاه هوایی "۸۱۴" چین آغاز گردید شرکت داشتند. از همین رو این تاریخ یعنی ۱۴ اگوست در تقویم جمهوری چین به روز نیروی هوایی نامگذاری گردیده است.
درگیری جنگنده های چینی Boeing P - 26/281 با جنگنده های ژاپنی Mitsubishi A5M اولین درگیری بزرگ مابین هواپیماهای تمام فلزی و تک باله در تاریخ جنگ های هوایی دنیا است.