نورهود ( به انگلیسی: The Neverhood ) ( که در ژاپن با عنوان کلیمن کلیمن Klaymen Klaymen منتشر شد ) یک بازی ویدئویی در سبک ماجراجویی گرافیکی است که در سال ۱۹۹۶ برای مایکروسافت ویندوز توسط شرکت نورهود ساخته شده و استودیو دریم ورکز اینتراکتیو نیز آن را منتشر کرده است. ویژگی های بارز این بازی که آن را از بازی های دیگر جدا می سازد پویانمایی خمیری، و موسیقی زیبایی آن است که توسط تری اسکات تیلور برای این بازی ساخته شده است. [ ۲]
نورهود توانست نظر منتقدان را جلب کند ولی با این حال آمار تجاری قابل توجه ای کسب نکرد، دلیل این ناموفقیت را می توان منتشر شدن بازی در اواسط دهٔ ۹۰ میلادی آن هم در شرایط کمبود بازی های ماجرایی و وجود رقبای سرشناسی همچون گریم فانداگو دانست. دنبالهٔ این بازی در سال ۱۹۹۸ برای کنسول پلی استیشن با نام Skullmonkeys منتشر شد در حالی که بر خلاف نسخهٔ اول آن، این بازی در سبک بازی های ماجرایی جایی نداشت. دنباله معنوی این بازی تحت عنوان آرمی کراگ در سپتامبر ۲۰۱۵ عرضه شد.
کلیمن شخصیت اصلی و قابل کنترل داستان است. او شبیه به موجودی انسان نما از جنس خمیر است که لوله ای کوتاه و قهوه ای رنگ بر روی سرش دارد. او لباسی قرمز رنگ دارد که ۳ دکمه بر رویش قرار دارد و با فشردن کلیدهای چپ یا راست، در کوچکی بر روی شکمش باز می شود که به عنوان محفظه ای برای ذخیرهٔ اقلام استفاده شده در بازی به کار برده می شود. بازی او را با عنوان نورهود در میان معماها و فرار از موقعیت های دشوار و پیچیده برای کشف رازها قرار می دهد. او فردی کنجکاو و شاد است. او با کمک آفریدگار نورهود ( هوبورگ ) ، یا نورهود را از خواب عمیق و نقشه های پلید Klogg نجات می دهد یا اینکه با انتخاب بازی کننده در تصمیم گیری آخر، تاج را به نجات نورهود ترجیح داده و آن را بر روی سر خود می گذارد. کلیمن تا قبل از اینکه هوبورگ را از خواب و طلسم Klogg بیدار و خود را به او معرفی کند، در طول بازی هیچ سخنی نمی گوید.
داستان نورهود ( نوشتهٔ داگلاس تن ناپل و مارک لورنزن ) اشاره به خلق جهان نورهود دارد. این داستان شامل هشت کتاب مجزای ۳۸ صفحه ای است که در داخل دنیای بازی و روی دیوار حکاکی شده است که خواندن آن ها برای به اتمام رساندن بازی ضروری نیست. نورهود تحت امتیاز شرکت مایکروسافت منتشر شد و ۴۲٫۰۰۰ نسخه تا قبل از توقف فروشش، فروخته شد. [ ۳]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفنورهود توانست نظر منتقدان را جلب کند ولی با این حال آمار تجاری قابل توجه ای کسب نکرد، دلیل این ناموفقیت را می توان منتشر شدن بازی در اواسط دهٔ ۹۰ میلادی آن هم در شرایط کمبود بازی های ماجرایی و وجود رقبای سرشناسی همچون گریم فانداگو دانست. دنبالهٔ این بازی در سال ۱۹۹۸ برای کنسول پلی استیشن با نام Skullmonkeys منتشر شد در حالی که بر خلاف نسخهٔ اول آن، این بازی در سبک بازی های ماجرایی جایی نداشت. دنباله معنوی این بازی تحت عنوان آرمی کراگ در سپتامبر ۲۰۱۵ عرضه شد.
کلیمن شخصیت اصلی و قابل کنترل داستان است. او شبیه به موجودی انسان نما از جنس خمیر است که لوله ای کوتاه و قهوه ای رنگ بر روی سرش دارد. او لباسی قرمز رنگ دارد که ۳ دکمه بر رویش قرار دارد و با فشردن کلیدهای چپ یا راست، در کوچکی بر روی شکمش باز می شود که به عنوان محفظه ای برای ذخیرهٔ اقلام استفاده شده در بازی به کار برده می شود. بازی او را با عنوان نورهود در میان معماها و فرار از موقعیت های دشوار و پیچیده برای کشف رازها قرار می دهد. او فردی کنجکاو و شاد است. او با کمک آفریدگار نورهود ( هوبورگ ) ، یا نورهود را از خواب عمیق و نقشه های پلید Klogg نجات می دهد یا اینکه با انتخاب بازی کننده در تصمیم گیری آخر، تاج را به نجات نورهود ترجیح داده و آن را بر روی سر خود می گذارد. کلیمن تا قبل از اینکه هوبورگ را از خواب و طلسم Klogg بیدار و خود را به او معرفی کند، در طول بازی هیچ سخنی نمی گوید.
داستان نورهود ( نوشتهٔ داگلاس تن ناپل و مارک لورنزن ) اشاره به خلق جهان نورهود دارد. این داستان شامل هشت کتاب مجزای ۳۸ صفحه ای است که در داخل دنیای بازی و روی دیوار حکاکی شده است که خواندن آن ها برای به اتمام رساندن بازی ضروری نیست. نورهود تحت امتیاز شرکت مایکروسافت منتشر شد و ۴۲٫۰۰۰ نسخه تا قبل از توقف فروشش، فروخته شد. [ ۳]
wiki: نورهود