نمایشگاه زَرّادخانه (Armory Show)
نمای داخلی نمایشگاه زرّادخانه، نیویورک، 2009
نمایشگاه بینالمللی هنر مدرن که در ۱۹۱۳ در نیویورک، در محل زرّادخانۀ هنگ شصتونهم برپا شد. آثار هنرمندان نوپرداز اروپایی در این نمایشگاه، تأثیر عمیقی بر هنرمندان امریکا گذاشت، و مبدأ ورود انتزاع اروپایی به امریکا شد. این نمایشگاه خشم عمومی را برانگیخت، و جماعت خشمگین تهدید کردند که نقاشی مارسل دوشان با نام برهنه ای از پلکان پایین می آید شماره۱ (۱۹۱۱) را نابود خواهند کرد. این تابلو، اکنون در موزۀ هنری فیلادلفیا نگهداری می شود. بخش امریکایی این نمایشگاه، گزیدهای از آثار هنرمندان معاصر بود، که هنرمندان جوانتر و انقلابیتر در آن حضور آشکار داشتند. بخش خارجی و اصلی نمایشگاه، تحوّل هنر مدرن اروپا را در آثار گویا، دولاکروا، کوربه، و سپس امپرسیونیست ها و پُست امپرسیونیستها پی می گرفت تا به شخصیت هایی پیشرو همچون دوشان و کاندینسکی میرسید. در این میان دستاوردهای کوبیسم و فوویسم جنجالبرانگیزتر بودند و در کانون توجه و تحلیل قرار گرفتند.
نمای داخلی نمایشگاه زرّادخانه، نیویورک، 2009
نمایشگاه بینالمللی هنر مدرن که در ۱۹۱۳ در نیویورک، در محل زرّادخانۀ هنگ شصتونهم برپا شد. آثار هنرمندان نوپرداز اروپایی در این نمایشگاه، تأثیر عمیقی بر هنرمندان امریکا گذاشت، و مبدأ ورود انتزاع اروپایی به امریکا شد. این نمایشگاه خشم عمومی را برانگیخت، و جماعت خشمگین تهدید کردند که نقاشی مارسل دوشان با نام برهنه ای از پلکان پایین می آید شماره۱ (۱۹۱۱) را نابود خواهند کرد. این تابلو، اکنون در موزۀ هنری فیلادلفیا نگهداری می شود. بخش امریکایی این نمایشگاه، گزیدهای از آثار هنرمندان معاصر بود، که هنرمندان جوانتر و انقلابیتر در آن حضور آشکار داشتند. بخش خارجی و اصلی نمایشگاه، تحوّل هنر مدرن اروپا را در آثار گویا، دولاکروا، کوربه، و سپس امپرسیونیست ها و پُست امپرسیونیستها پی می گرفت تا به شخصیت هایی پیشرو همچون دوشان و کاندینسکی میرسید. در این میان دستاوردهای کوبیسم و فوویسم جنجالبرانگیزتر بودند و در کانون توجه و تحلیل قرار گرفتند.
wikijoo: نمایشگاه_زرادخانه