نقد گوگل شامل نگرانی برای اجتناب از مالیات، سوء استفاده و دستکاری در نتایج جستجو، استفاده از مالکیت معنوی دیگران، نقض حریم خصوصی افراد، همکاری گوگل ارث با ارتش برای جاسوسی از کاربران، مصرف انرژی سرورهای آن و همچنین نگرانی در مورد موضوعات سنتی تجارت مانند انحصار، محدودیت تجارت، وام گرفتن ایده و اتاق اکو ایدئولوژیک است.
طبق گفته جو ویلکاکس از Microsoft - Watch، گوگل تسلط جستجوی خود را افزایش داده و به عنوان دروازه اطلاعات تبدیل شده است. همکارانش نظر مشابهی ندارند. [ ۱]
در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۶، اتحادیه اروپا شکایتی رسمی ضد انحصاری علیه سلطه گوگل روی فروشگاه های اندرویدی ارائه داد، و ادعا کرد که بسته بندی اجباری اندروید به همراه کل مجموعه نرم افزار اختصاصی گوگل، مانع از توانایی رقابت ارائه دهندگان در دستگاه هایی که دارای توزیع های اندرویدی هستند شده است. در ژوئن سال ۲۰۱۸، کمیسیون اروپا جریمه ۵ میلیارد دلاری برای گوگل در رابطه با شکایات آوریل ۲۰۱۶ تعیین کرد. [ ۲]
تغییر حریم خصوصی گوگل در اول مارس ۲۰۱۲، این شرکت را قادر می سازد تا داده ها را با سرویس های گسترده ای به اشتراک بگذارد. [ ۴] این شامل خدمات جاسازی شده در میلیون ها وب سایت شخص ثالث با استفاده از Adsense و Analytics می شود. [ ۵]
در دسامبر سال ۲۰۰۹، پس از ایجاد نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی، مدیرعامل گوگل، اریک اشمیت، اظهار داشت: "اگر کاری کرده اید که نمی خواهید کسی آن را بداند، نباید اصلاً آن را انجام دهید. اگر واقعاً به آن نوع حریم خصوصی احتیاج دارید، واقعیت این است که موتورهای جستجو - از جمله گوگل - این اطلاعات را برای مدتی حفظ می کنند و این مهم است، به عنوان مثال، اطلاعات شما طبق قانون می تواند در اختیار مقامات ایالات متحده قرار گیرد. "[ ۶]
سازمان حریم خصوصی بین المللی نگرانی هایی را در مورد خطرات و پیامدهای حریم خصوصی داشتن یک انبار داده مرکزی عنوان کرد. [ ۷] [ ۸]
در کنفرانس Techonomy در سال ۲۰۱۰، اریک اشمیت پیش بینی کرد که "شفافیت واقعی و ناشناس نبودن" راه پیش روی اینترنت است: "در دنیای تهدیدات همزمان، خیلی خطرناک است که در آنجا راهی وجود نداشته باشد تا شما را شناسایی کنیم. ما به یک سرویس نام برای افراد نیاز داریم. دولت ها به آن نیازمند هستند. " وی همچنین گفت: "اگر به اندازه کافی از پیام های شما و موقعیت مکانی شما را بررسی کنم و از هوش مصنوعی استفاده کنم، می توانیم پیش بینی کنم که کجا می خواهید بروید. ۱۴ عکس از خودتان به ما نشان دهید و ما می توانیم مشخص کنید که شما کی هستید. فکر می کنید ۱۴ عکس از خودتان در اینترنت ندارید؟ عکسهای فیس بوک دارید! "[ ۹]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفطبق گفته جو ویلکاکس از Microsoft - Watch، گوگل تسلط جستجوی خود را افزایش داده و به عنوان دروازه اطلاعات تبدیل شده است. همکارانش نظر مشابهی ندارند. [ ۱]
در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۶، اتحادیه اروپا شکایتی رسمی ضد انحصاری علیه سلطه گوگل روی فروشگاه های اندرویدی ارائه داد، و ادعا کرد که بسته بندی اجباری اندروید به همراه کل مجموعه نرم افزار اختصاصی گوگل، مانع از توانایی رقابت ارائه دهندگان در دستگاه هایی که دارای توزیع های اندرویدی هستند شده است. در ژوئن سال ۲۰۱۸، کمیسیون اروپا جریمه ۵ میلیارد دلاری برای گوگل در رابطه با شکایات آوریل ۲۰۱۶ تعیین کرد. [ ۲]
تغییر حریم خصوصی گوگل در اول مارس ۲۰۱۲، این شرکت را قادر می سازد تا داده ها را با سرویس های گسترده ای به اشتراک بگذارد. [ ۴] این شامل خدمات جاسازی شده در میلیون ها وب سایت شخص ثالث با استفاده از Adsense و Analytics می شود. [ ۵]
در دسامبر سال ۲۰۰۹، پس از ایجاد نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی، مدیرعامل گوگل، اریک اشمیت، اظهار داشت: "اگر کاری کرده اید که نمی خواهید کسی آن را بداند، نباید اصلاً آن را انجام دهید. اگر واقعاً به آن نوع حریم خصوصی احتیاج دارید، واقعیت این است که موتورهای جستجو - از جمله گوگل - این اطلاعات را برای مدتی حفظ می کنند و این مهم است، به عنوان مثال، اطلاعات شما طبق قانون می تواند در اختیار مقامات ایالات متحده قرار گیرد. "[ ۶]
سازمان حریم خصوصی بین المللی نگرانی هایی را در مورد خطرات و پیامدهای حریم خصوصی داشتن یک انبار داده مرکزی عنوان کرد. [ ۷] [ ۸]
در کنفرانس Techonomy در سال ۲۰۱۰، اریک اشمیت پیش بینی کرد که "شفافیت واقعی و ناشناس نبودن" راه پیش روی اینترنت است: "در دنیای تهدیدات همزمان، خیلی خطرناک است که در آنجا راهی وجود نداشته باشد تا شما را شناسایی کنیم. ما به یک سرویس نام برای افراد نیاز داریم. دولت ها به آن نیازمند هستند. " وی همچنین گفت: "اگر به اندازه کافی از پیام های شما و موقعیت مکانی شما را بررسی کنم و از هوش مصنوعی استفاده کنم، می توانیم پیش بینی کنم که کجا می خواهید بروید. ۱۴ عکس از خودتان به ما نشان دهید و ما می توانیم مشخص کنید که شما کی هستید. فکر می کنید ۱۴ عکس از خودتان در اینترنت ندارید؟ عکسهای فیس بوک دارید! "[ ۹]
wiki: نقد گوگل