نفرین خون ( انگلیسی: Blood curse ) اشاره به عهد جدید بخشی از انجیل متی است، که وقایعی را که در دربار پیلاطس قبل از تصلیب عیسی اتفاق می افتد و به ویژه تمایل جمعیت یهودی به پذیرش مسئولیت مرگ عیسی را توصیف می کند. [ ۱]
متی 27:24–25 می خواند:
پس چون پیلاطس دید که چیزی به دست نمی آورد، بلکه شورش آغاز می شود، آب گرفت و دست های خود را در حضور جمعیت شست و گفت: «من از خون این مرد بی گناهم، خودتان مراقب باشید. » و همه مردم پاسخ دادند: خون او بر ما و فرزندان ما باد! ( یونانی: Τὸ αἷμα αὐτοῦ ἐφ’ ἡμᾶς καὶ ἐπὶ τὰ τέκνα ἡμῶν )
این قطعه در سایر انجیلها مشابهی ندارد و احتمالاً مربوط به ویرانی اورشلیم در سال ۷۰ میلادی است. [ ۲] الریش لوز، متکلم پروتستان آلمانی ( متولد ۱۹۳۸ ) آن را به عنوان «داستان اصلاحی» که توسط نویسنده انجیل متی ابداع شده است، توصیف می کند. [ ۳] برخی از نویسندگان، که آن را بخشی از بحث ضدیهودی متی می دانند، در آن بذرهای یهودستیزی در مسیحیت بعدی را می بینند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمتی 27:24–25 می خواند:
پس چون پیلاطس دید که چیزی به دست نمی آورد، بلکه شورش آغاز می شود، آب گرفت و دست های خود را در حضور جمعیت شست و گفت: «من از خون این مرد بی گناهم، خودتان مراقب باشید. » و همه مردم پاسخ دادند: خون او بر ما و فرزندان ما باد! ( یونانی: Τὸ αἷμα αὐτοῦ ἐφ’ ἡμᾶς καὶ ἐπὶ τὰ τέκνα ἡμῶν )
این قطعه در سایر انجیلها مشابهی ندارد و احتمالاً مربوط به ویرانی اورشلیم در سال ۷۰ میلادی است. [ ۲] الریش لوز، متکلم پروتستان آلمانی ( متولد ۱۹۳۸ ) آن را به عنوان «داستان اصلاحی» که توسط نویسنده انجیل متی ابداع شده است، توصیف می کند. [ ۳] برخی از نویسندگان، که آن را بخشی از بحث ضدیهودی متی می دانند، در آن بذرهای یهودستیزی در مسیحیت بعدی را می بینند.
wiki: نفرین خون