[ویکی شیعه] پیامبر(ص):« مردانی از امتم آورده و به دوزخ برده می شوند؛ من می گویم: پروردگارا! اصحاب من اند؛ پس گفته می شود: تو نمی دانی که پس از تو چه کردند؛ پس من همان را می گویم که بنده نیکوکار گفت: «و تا وقتی در میانشان بودم بر آنان گواه بودم؛ پس چون روح مرا گرفتی، تو خود بر آنان نگهبان بودی، و تو بر هر چیز گواهی. اگر عذابشان کنی، آنان بندگان تواند و اگر بر ایشان ببخشایی تو خود، توانا و حکیمی.» (سوره مائده، آیات ۱۱۸-۱۱۷)؛ پس به من گفته می شود: از هنگامی که تو از آنها جدا شدی دائماً به عقب برگشتند.»
نظریه عدالت صحابه، دیدگاه اکثریت اهل سنت است که طبق آن همه صحابه پیامبر(ص) عادل و اهل بهشتند و از این رو، نباید هیچ یک از آنها را مورد انتقاد قرار داد. این دیدگاه از نظر شیعه، باطل است و صحابه پیامبر(ص) نیز از این حیث، مانند بقیه مسلمانانند.
نطریه عدالت صحابه از سوی اهل سنت مطرح شده است. آنان صحابی را فردی می دانند که با پیامبر اسلام(ص) ملاقات کرده و هنگامی که از دنیا رفته، همچنان بدو ایمان داشته و مسلمان بوده است. و معتقدند که وی عادل است یعنی مرتکب گناه نمی شود. این نظر به عنوان نظر مشهور و مقبول در میان اهل سنت مطرح است.
نظریه عدالت صحابه، دیدگاه اکثریت اهل سنت است که طبق آن همه صحابه پیامبر(ص) عادل و اهل بهشتند و از این رو، نباید هیچ یک از آنها را مورد انتقاد قرار داد. این دیدگاه از نظر شیعه، باطل است و صحابه پیامبر(ص) نیز از این حیث، مانند بقیه مسلمانانند.
نطریه عدالت صحابه از سوی اهل سنت مطرح شده است. آنان صحابی را فردی می دانند که با پیامبر اسلام(ص) ملاقات کرده و هنگامی که از دنیا رفته، همچنان بدو ایمان داشته و مسلمان بوده است. و معتقدند که وی عادل است یعنی مرتکب گناه نمی شود. این نظر به عنوان نظر مشهور و مقبول در میان اهل سنت مطرح است.
wikishia: نظریه_عدالت_صحابه