نشر موسیقی هرمس یک ناشر موسیقی است که در سال ۱۳۷۹ در تهران بنیان نهاده شد و رامین صدیقی و مؤسسه شهرکتاب سهامداران اصلی آن هستند. این شرکت از بدو تأسیس تاکنون زیر نظر رامین صدیقی به فعالیت می پردازد. هرمس با شعار «موسیقی برای موسیقی» در تلاش است تا نوآوری، جسارت و تجربیات جدید هنرمندان معاصر ایرانی را با علاقه مندان موسیقی به اشتراک گذارد.
... [مشاهده متن کامل]
هرمس می کوشد تا به مقولات فراموش شده موسیقی ایران بپردازد. گمشده هایی که شاید برای احیای آن انگیزه خاصی در میان هنرمندان و صنعت گران دیده نمی شود و موسیقی کشور را در عرصه های سنتی، بومی و پاپ محدود کرده است. همین رویکرد باعث شده تا بسیاری از علاقمندان به موسیقی، هرمس را یکی از بهترین ناشران موسیقی تخصصی بدانند. هرمس همیشه برای جلب شنونده های خاص از آهنگسازان و هنرمندان جوان و حتی بعضاً گمنام استفاده می کند.
تولیدات هرمس به شکل رسمی در ایران، ترکیه، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، یونان، آلمان، هلند، لوکزامبورگ و بلژیک عرضه می شود. البته در برخی از کشورهای دیگر نیز از طریق واسطه و به صورت غیرمستقیم قابل دسترس است. به جز خرید مستقیم، هرمس امکان خرید اینترنتی را نیز در وب گاه خود داراست؛ که به علاقه مندان اجازه می دهد محصولات مورد نظرشان را در سراسر دنیا با استفاده از کارت های اعتباری تهیه نمایند. تولیدات هرمس هم چنین بر روی وب گاه های amazon, mondomix، itunes، rhapsody، aol یا musicmatch و برای مشتریان داخلی روی وب گاه های آهنگسرا، بتهوون، بییپ تونز، چاره یا صوت آذین قابل دسترس می باشد.
نام گذاری سبک خاصی برای آثار نشر هرمس سخت است. در فهرست آثار منتشر شده توسط هرمس، رگه هایی از سبک های گوناگونی چون موسیقی ملل، نوگرا، مدرن، کلاسیک، می نی مال، الکترو آکوستیک، راک، جز، سنتی یا عرفانی مشاهده می شود. از این رو رامین صدیقی ( مدیرعامل نشر هرمس ) اغلب این آثار را هرمسی می نامد.
رامین صدیقی، مدیر نشر موسیقی هرمس که در عرض دو سال گذشته کنسرت های متعددی برای هنرمندان خارجی برگزار کرده است در گفتگویی با دویچه وله از مسیر پرفراز و فرود تهیه، تولید و مصرف موسیقی در ایران سخن گفت. او همچنین معتقد است که از روز اول بیشتر می دانست چه کارهایی نمیخواد بکند ولی هیچگاه روی کارهایی می خواهد بکند تمرکز نکرد. موسیقی پاپ و موسیقی سنتی ایرانی یا همان موسیقی دستگاهی ایرانی عرصه هایی بودند که نشر موسیقی هرمس نمی خواست وارد فعالیت در آن ها بشود. همچنین موسیقی فولکلور ایرانی که به عقیده رامین صدیقی به اندازه کافی در آن متخصص وجود دارد.
... [مشاهده متن کامل]
هرمس می کوشد تا به مقولات فراموش شده موسیقی ایران بپردازد. گمشده هایی که شاید برای احیای آن انگیزه خاصی در میان هنرمندان و صنعت گران دیده نمی شود و موسیقی کشور را در عرصه های سنتی، بومی و پاپ محدود کرده است. همین رویکرد باعث شده تا بسیاری از علاقمندان به موسیقی، هرمس را یکی از بهترین ناشران موسیقی تخصصی بدانند. هرمس همیشه برای جلب شنونده های خاص از آهنگسازان و هنرمندان جوان و حتی بعضاً گمنام استفاده می کند.
تولیدات هرمس به شکل رسمی در ایران، ترکیه، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، یونان، آلمان، هلند، لوکزامبورگ و بلژیک عرضه می شود. البته در برخی از کشورهای دیگر نیز از طریق واسطه و به صورت غیرمستقیم قابل دسترس است. به جز خرید مستقیم، هرمس امکان خرید اینترنتی را نیز در وب گاه خود داراست؛ که به علاقه مندان اجازه می دهد محصولات مورد نظرشان را در سراسر دنیا با استفاده از کارت های اعتباری تهیه نمایند. تولیدات هرمس هم چنین بر روی وب گاه های amazon, mondomix، itunes، rhapsody، aol یا musicmatch و برای مشتریان داخلی روی وب گاه های آهنگسرا، بتهوون، بییپ تونز، چاره یا صوت آذین قابل دسترس می باشد.
نام گذاری سبک خاصی برای آثار نشر هرمس سخت است. در فهرست آثار منتشر شده توسط هرمس، رگه هایی از سبک های گوناگونی چون موسیقی ملل، نوگرا، مدرن، کلاسیک، می نی مال، الکترو آکوستیک، راک، جز، سنتی یا عرفانی مشاهده می شود. از این رو رامین صدیقی ( مدیرعامل نشر هرمس ) اغلب این آثار را هرمسی می نامد.
رامین صدیقی، مدیر نشر موسیقی هرمس که در عرض دو سال گذشته کنسرت های متعددی برای هنرمندان خارجی برگزار کرده است در گفتگویی با دویچه وله از مسیر پرفراز و فرود تهیه، تولید و مصرف موسیقی در ایران سخن گفت. او همچنین معتقد است که از روز اول بیشتر می دانست چه کارهایی نمیخواد بکند ولی هیچگاه روی کارهایی می خواهد بکند تمرکز نکرد. موسیقی پاپ و موسیقی سنتی ایرانی یا همان موسیقی دستگاهی ایرانی عرصه هایی بودند که نشر موسیقی هرمس نمی خواست وارد فعالیت در آن ها بشود. همچنین موسیقی فولکلور ایرانی که به عقیده رامین صدیقی به اندازه کافی در آن متخصص وجود دارد.