این مقاله به معرفی و بررسی تاریخچه کنسول های بازی های ویدئویی ( نسل ششم ) می پردازد. کنسول هایی که برمبنای درجه بندی با مقیاس مقدار بیت، در فرمانرو کنسول های ۱۲۸ - بیتی هستند. این نسل از کنسول های بازی ویدئویی از پردازشگر قدرتمند ۱۲۸ - بیتی برخوردار بوده و قدرت زیادی را برای پردازش محیط های پویای سه بعدی دراختیار داشتند. ازدیگر ویژگی های کنسول های این نسل، بازگشت سازندگان آمریکایی به این عرصه و حضور جدی آنان در زمانی بود که ژاپنی ها بازارها و انحصار این صنعت را به شکلی سنتی دراختیار داشتند. نخستین کنسول این نسل توسط شرکت سگا ارائه گشت. زمانی که سگا در سال ۱۹۹۸، با عرضه دریم کست نخستین کنسول ۱۲۸ - بیتی را معرفی کرد. سونی با پلی استیشن ۲، نینتندو با گیم کیوب و سرانجام مایکروسافت با کنسول ایکس باکس، هرکدام به گونه ای برای افزایش نفوذ خود در بازارهای این صنعت برآمدند. همچنین در این نسل، تعدادی کنسول بازی دستی نیز عرضه شد. که برخی از آن ها مانند گیم بوی ادوانس با اقبال کم نظیری روبه رو شد. سر انجام با توقف عرضه پلی استیشن ۲ در ۴ ژانویه ۲۰۱۳ میلادی، دوران نسل ششم کنسولهای بازی، خاتمه یافت. [ ۱]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفنسل ششم کنسول های بازی ویدئویی
دانشنامه عمومی
پیشنهاد کاربران
پیشنهادی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید