نرم افزارهای اداری: بخشی از نرم افزارهای کاربردی هستند که به اتوماسیون فرایندهای یک سازمان در حوزه خدمات اداری می پردازند. سیستم های اطلاعات اداری ( OFFICE INFORMATION SYSTEM=OIS ) از امور اداری از طریق فناوری اطلاعات حمایت می کند. سیستم های اطلاعات مدرن از جمله اجزا سیستم اطلاعاتی مدیریت ( MIS ) است که ابزارهایی را برای ارتباطات و هماهنگی مابین کارگران دانشی به وسیله ایجاد مدیریت اثر بخش اسناد و پیامها و جلسات الکترونیک فراهم می کند. [ ۱] کارایی افزایش یافته ناشی از تکامل تبادل اطلاعات، در داخل دفتر و بین دفاتر و محیط آن ها بوده و در نتیجه با ارائه اطلاعات بهتر برای تصمیم گیری می تواند به مدیر سود برساند. بسیاری از نرم افزارهای اداری در واقع سیستمهای اطلاعات اداری ( MIS ) یا از زیرگروه آن برنامه ریزی منابع سازمانی ( ERP ) هستند.
نرم افزارهای اداری با هدف اتوماتیک سازی فرایندها، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی در سازمانها به کار می روند. لیست این نرم افزارها بسیار طولانی و متنوع است امااز این لیست می توان کاربردی ترین ها را در یک لیست معرفی کرد[ ۲] :
• 1 - مایکروسافت آفیس و PDF Reader
• 2 - اوتلوک ( Outlook )
• 3 - مدیریت پروژه
• 4 - نرم افزار حسابداری
• 5 - تقویم گوگل
• 6 - استیکرهای یادداشت ویندوز
• 7 - سامانه پیامک
• 8 - سیستم تلفنی
• 9 - شبکه داخلی
• 10 - چت داخلی
• 11 - امضای دیجیتالی اسناد
• 12 - فکس اینترنتی
• 13 - نرم افزار CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری )
گاهی تعیین مرزهای دقیق و تفاوتهای بین نرم افزارهای اداری با دیگر سیستم های مدیریت اطلاعات امکان پذیر نیست و عنوان نرم افزارهای اداری باید اندکی با تأمل استفاده شود. به هر حال اصطلاح نرم افزارهای اداری در ایران رواج دارد و معمولاً شامل این گروه از نرم افزارها می شود:
این دسته از نرم افزارها به اتوماسیون فرایندهای اداری و ارتباطات سازمانی می پردازند. کارها، درخواست ها، دستورها، و … در ساختار چرخهٔ کاری ( work flow ) بین پرسنل مختلف سازمان به گردش در می آید. از دیگر سو، بسیاری عقیده دارند که سیستم و چارچوبی به نام اتوماسیون اداری وجود ندارد، بلکه ترکیبی از وسایل و تجهیزات گوناگون برای تسهیل درامور مرتبط با فعالیت های اداری را اتوماسیون اداری می نامند. نرم افزارهای این سیستم را نرم افزارهای اتوماسیون اداری می نامند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفنرم افزارهای اداری با هدف اتوماتیک سازی فرایندها، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی در سازمانها به کار می روند. لیست این نرم افزارها بسیار طولانی و متنوع است امااز این لیست می توان کاربردی ترین ها را در یک لیست معرفی کرد[ ۲] :
• 1 - مایکروسافت آفیس و PDF Reader
• 2 - اوتلوک ( Outlook )
• 3 - مدیریت پروژه
• 4 - نرم افزار حسابداری
• 5 - تقویم گوگل
• 6 - استیکرهای یادداشت ویندوز
• 7 - سامانه پیامک
• 8 - سیستم تلفنی
• 9 - شبکه داخلی
• 10 - چت داخلی
• 11 - امضای دیجیتالی اسناد
• 12 - فکس اینترنتی
• 13 - نرم افزار CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری )
گاهی تعیین مرزهای دقیق و تفاوتهای بین نرم افزارهای اداری با دیگر سیستم های مدیریت اطلاعات امکان پذیر نیست و عنوان نرم افزارهای اداری باید اندکی با تأمل استفاده شود. به هر حال اصطلاح نرم افزارهای اداری در ایران رواج دارد و معمولاً شامل این گروه از نرم افزارها می شود:
این دسته از نرم افزارها به اتوماسیون فرایندهای اداری و ارتباطات سازمانی می پردازند. کارها، درخواست ها، دستورها، و … در ساختار چرخهٔ کاری ( work flow ) بین پرسنل مختلف سازمان به گردش در می آید. از دیگر سو، بسیاری عقیده دارند که سیستم و چارچوبی به نام اتوماسیون اداری وجود ندارد، بلکه ترکیبی از وسایل و تجهیزات گوناگون برای تسهیل درامور مرتبط با فعالیت های اداری را اتوماسیون اداری می نامند. نرم افزارهای این سیستم را نرم افزارهای اتوماسیون اداری می نامند.
wiki: نرم افزار اداری