نخستین تماس (آلبوم راجر سانچز). نخستین تماس ( انگلیسی: First Contact ) اولین آلبوم استودیویی از راجر سانچز، تهیه کنندهٔ موسیقی هاوس اهل ایالات متحده آمریکا است که در ژوئیهٔ ۲۰۰۱ توسط دیفکتد رکوردز منتشر شد. [ ۳] سانچز پس از تثبیت خود به عنوان یک دی جی و ریمیکس کنندهٔ محبوب در طول دههٔ ۱۹۹۰ تصمیم گرفت که قطعات موسیقایی بیشتری بسازد و یک آلبوم استودیویی ضبط کند، زیرا احساس می کرد که «قصه ای برای گفتن با دارد». سانچز با تصور اینکه این آلبوم «بازتابی» بسیار شخصی «از زندگی او» است، نخستین تماس را طی یک دورهٔ چهار ساله ضبط کرد. منتقدان موسیقی این آلبوم را به عنوان یک آلبوم دیسکو هاوس توصیف کرده اند که مجموعه ای متفاوت از الهام ها و سبک ها، از جمله گاراژ، لاتین و الکترو را نشان می دهد. خوانندگان مهمان متعددی، از جمله کولیز هات باکس، اندیا دونپورت و شارلین اسپیتری، خوانندگانی را در این آلبوم به عنوان خواننده مشارکت داشته اند.
در اواسط راه تولید این آلبوم، سانچز قطعهٔ «هرگز نمی دانستم» را به عنوان نخستین تک آهنگ آن منتشر کرد که به موفقیت متوسطی دست یافت. پس از تکمیل آلبوم، او دومین تک آهنگ با نام «فرصتی دیگر» را منتشر کرد که به قطعهٔ پرفروش شمارهٔ ۱ در انگلستان و قطعهٔ پرفروش کلاب پاناروپایی تبدیل شد. قطعه های «نمی تونی منو تغییر بدی» و «بدون اثبات» از این آلبوم نیز بعداً به عنوان تک آهنگ منتشر شدند. نخستین تماس یک موفقیت تجاری متوسط در بریتانیا بود و در این منطقه به رتبهٔ ۳۴ رسید. این آلبوم مورد تحسین عمومی اکثر منتقدان موسیقی قرار گرفت که معتقد بودند این آلبوم در ادغام الهام هایی مختلف، موفق بوده است.
راجر سانچز در طول دههٔ ۱۹۹۰ به واسطهٔ فعالیت حرفه ای خود به عنوان یک ریمیکس کننده مخاطبانی جهانی را کسب کرد، اما به گفتهٔ دیو سیمپسون از گاردین، « راضی نبود. مانند بسیاری از دی جی ها، او می خواست هنرمند شود. و او می خواست بهترین باشد. اگر ریمیکس یک چیز را به او یاد داده بود، آن چیز نحوهٔ ساختن موسیقی بود. »[ ۴] سانچز زمانی ایدهٔ ساخت یک آلبوم را در سر گرفت که متوجه شد به اندازهٔ کافی قادر به تولید محتوای اختصاصی خود است. او دربارهٔ ساخت نخستین تماس گفت: «فکر می کنم اتفاقی که برای من افتاد این بود که به جای اینکه از همان ابتدا بگویم «اوه، من می خواهم یک آلبوم بسازم»، کار به جایی رسید که پس از سال ها تولید تک آهنگ و ریمیکس، تولید چند آهنگ خودم را آغاز کردم و فقط احساس کردم که داستانی برای گفتن دربارهٔ زندگی ام دارم. »[ ۵] اگرچه سانچز در دهه های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ چندین آلبوم میکس دی جی و آلبوم گردآوری شده[ ۶] [ ۷] از جمله میکس اخیر خود برای مینستری آو ساوند با نام سشن یازده: آرسنال سشنز ( ۲۰۰۰ ) را منتظر کرده بود، [ ۸] اما نخستین اول اولین آلبوم استودیویی این دی جی آمریکایی بود.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر اواسط راه تولید این آلبوم، سانچز قطعهٔ «هرگز نمی دانستم» را به عنوان نخستین تک آهنگ آن منتشر کرد که به موفقیت متوسطی دست یافت. پس از تکمیل آلبوم، او دومین تک آهنگ با نام «فرصتی دیگر» را منتشر کرد که به قطعهٔ پرفروش شمارهٔ ۱ در انگلستان و قطعهٔ پرفروش کلاب پاناروپایی تبدیل شد. قطعه های «نمی تونی منو تغییر بدی» و «بدون اثبات» از این آلبوم نیز بعداً به عنوان تک آهنگ منتشر شدند. نخستین تماس یک موفقیت تجاری متوسط در بریتانیا بود و در این منطقه به رتبهٔ ۳۴ رسید. این آلبوم مورد تحسین عمومی اکثر منتقدان موسیقی قرار گرفت که معتقد بودند این آلبوم در ادغام الهام هایی مختلف، موفق بوده است.
راجر سانچز در طول دههٔ ۱۹۹۰ به واسطهٔ فعالیت حرفه ای خود به عنوان یک ریمیکس کننده مخاطبانی جهانی را کسب کرد، اما به گفتهٔ دیو سیمپسون از گاردین، « راضی نبود. مانند بسیاری از دی جی ها، او می خواست هنرمند شود. و او می خواست بهترین باشد. اگر ریمیکس یک چیز را به او یاد داده بود، آن چیز نحوهٔ ساختن موسیقی بود. »[ ۴] سانچز زمانی ایدهٔ ساخت یک آلبوم را در سر گرفت که متوجه شد به اندازهٔ کافی قادر به تولید محتوای اختصاصی خود است. او دربارهٔ ساخت نخستین تماس گفت: «فکر می کنم اتفاقی که برای من افتاد این بود که به جای اینکه از همان ابتدا بگویم «اوه، من می خواهم یک آلبوم بسازم»، کار به جایی رسید که پس از سال ها تولید تک آهنگ و ریمیکس، تولید چند آهنگ خودم را آغاز کردم و فقط احساس کردم که داستانی برای گفتن دربارهٔ زندگی ام دارم. »[ ۵] اگرچه سانچز در دهه های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ چندین آلبوم میکس دی جی و آلبوم گردآوری شده[ ۶] [ ۷] از جمله میکس اخیر خود برای مینستری آو ساوند با نام سشن یازده: آرسنال سشنز ( ۲۰۰۰ ) را منتظر کرده بود، [ ۸] اما نخستین اول اولین آلبوم استودیویی این دی جی آمریکایی بود.