ناوچه سبک ویس بی ( به انگلیسی: Visby Class Corvettes ) از سری ناوها جنگی با فناوری استیلت یا ضد رادار که برای نیروی دریایی سوئد توسط شرکت سوئدی Kockums با کمک شرکت آلمانی ThyssenKrupp Marine Systems of Germany ساخته شده است. پایه ریزی این طرح در سال ۱۹۹۶ در Kockums صورت گرفت و Visby K31 برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ به FMV یا سرپرستی تسلیحات دفاعی سوئد تحویل گردید. و در سال ۲۰۰۲ با انواع تسلیحات مورد نیاز جنگی مسلح گردید و دومین مدل با نام Helsingborg K32 در سال ۲۰۰۳ ساخته و در ۲۰۰۶ تحویل گردید همچنین مدل دیگری با عنوان Harnosand K33 در سال ۲۰۰۴ تحویل داده شده بود. که در سال ۲۰۰۶ همه آن ها عملیاتی شدند. همچنین طی سال های بعد ناوهای دیگری به نام های Nykoping K34 و Karlstad K35 تا سال ۲۰۰۶ تحویل شدند و آزمایش های خود را تا سال ۲۰۰۸ به پایان رساندند که در نتیجه آن نیروی دریایی سوئد ساخت ۶ کشتی طراحی شده دیگر را با عنوان Uddevalla K36 متوقف کرد. اولین گروه ۴ رزمناو تحویل شده Visby به نیروی دریایی سوئد برای عملیات مین روبی یا Mine Countermeasures MCM و عملیات ضد زیر دریاییAnti - Submarine Warfare ASW طراحی شده بودند و گروه های بعدی برای جنگ های سطحی و حملات دریایی طرح ریزی شدند. همچنین بالگردهای مانند AgustaWestland A109M برای استفاده بروی عرشه این کشتی ها توسط نیروی دریایی سوئد انتخاب شدند.
طراحی Visby به سمت کاهش دیده شدن با چشم. اثرات مادون قرمز. آثار صوتی یا آکوستیک و هیدرو آکوستیک همچنین قابلیت های مختلف دیگری مثل اثرات الکتریکی و مغناطیسی زیر سطحی. اثرات فشاری. سطح مقطع راداری و علائم راداری فعال جهت گیری کرده است. مدل ساخته شده از رزمناو محافظ Visby در سال ۲۰۰۰ امکان کشف شدن توسط رادار را در دریای متلاطم به ۱۳ کیلومتر و در دریایی با هوای آرام و ثابت به ۲۲ کیلومتر بدون جیمینگ کاهش داده که با استفاده از جیمینگ توان کشف این ناو توسط رادار تا زیر ۸ کیلومتر در دریایی نا آرام و ۱۱ کیلومتر در دریایی آرام است. :lol::lol: مواد مورد استفاده در بدنه از ساختار ساندویچی تهیه شده از PVC به عنوان هسته با فیبر کربن و vinyl laminate که بسیار سخت ضربه پذیر کم وزن است با توجه به ماهیت آن بسیار آثار رادار و مغناطیسی کمی بازتاب می کند.
این سری کشتی ها به CETRIS C3 یا سیستم فرماندهی. کنترل و ارتباطات مرکب از تکنولوژی کنترل و مدیریت نبرد شرکت ساب با نام Saab Systems 9LV mk3E بهره می برد که کار تصمیم گیری و عملکرد را با کمک پشتیبانی مرکزی توسط سیستم ارتباطی مخابراتی فراهم می آورد. این سیستم نرم افزاری بر اساس نوع خاصی از ویندوز NT با معماری باز است. . . . میشه ارتباط رو هک کرد. . . . . :mrgreen:همچنین رادار شرکت ساب با عنوان SaabTech CEROS 200 به همراه سیستم دید کنترل آتش برای کشتی های Visby خریداری و به طور کامل هماهنگ و نصب شده اند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفطراحی Visby به سمت کاهش دیده شدن با چشم. اثرات مادون قرمز. آثار صوتی یا آکوستیک و هیدرو آکوستیک همچنین قابلیت های مختلف دیگری مثل اثرات الکتریکی و مغناطیسی زیر سطحی. اثرات فشاری. سطح مقطع راداری و علائم راداری فعال جهت گیری کرده است. مدل ساخته شده از رزمناو محافظ Visby در سال ۲۰۰۰ امکان کشف شدن توسط رادار را در دریای متلاطم به ۱۳ کیلومتر و در دریایی با هوای آرام و ثابت به ۲۲ کیلومتر بدون جیمینگ کاهش داده که با استفاده از جیمینگ توان کشف این ناو توسط رادار تا زیر ۸ کیلومتر در دریایی نا آرام و ۱۱ کیلومتر در دریایی آرام است. :lol::lol: مواد مورد استفاده در بدنه از ساختار ساندویچی تهیه شده از PVC به عنوان هسته با فیبر کربن و vinyl laminate که بسیار سخت ضربه پذیر کم وزن است با توجه به ماهیت آن بسیار آثار رادار و مغناطیسی کمی بازتاب می کند.
این سری کشتی ها به CETRIS C3 یا سیستم فرماندهی. کنترل و ارتباطات مرکب از تکنولوژی کنترل و مدیریت نبرد شرکت ساب با نام Saab Systems 9LV mk3E بهره می برد که کار تصمیم گیری و عملکرد را با کمک پشتیبانی مرکزی توسط سیستم ارتباطی مخابراتی فراهم می آورد. این سیستم نرم افزاری بر اساس نوع خاصی از ویندوز NT با معماری باز است. . . . میشه ارتباط رو هک کرد. . . . . :mrgreen:همچنین رادار شرکت ساب با عنوان SaabTech CEROS 200 به همراه سیستم دید کنترل آتش برای کشتی های Visby خریداری و به طور کامل هماهنگ و نصب شده اند.
wiki: ناوچه سبک ویس بی