میتسوبیشی گراندیس ( ژاپنی: 三菱・グランディス, هپبورن: Mitsubishi Gurandisu؟ ) یک ام پی وی هفت سرنشین است که توسط میتسوبیشی موتورز بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ ساخته می شد. این خودرو برای جایگزینی مینی ون های چاریوت/اسپیس واگن/نیمباس معرفی شد. این خودرو همچنین به عنوان میتسوبیشی اسپیس واگن در بازار تایلند عرضه شد.
گراندیس در ۱۴ مه ۲۰۰۳ عرضه شد و در بازارهای ژاپن، آسیا، اروپا، اقیانوسیه، مکزیک، هندوراس، جامائیکا و آمریکای جنوبی فروخته شد. [ ۱]
طراحی نمای بیرونی کاملاً بر اساس طراحی قبلی اولیویه بولای میتسوبیشی اسپیس لاینر بود؛[ ۲] یک خودروی مفهومی چهار صندلی تک جعبه با «درهای خودکشی» در وسط، که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی توکیو در اکتبر ۲۰۰۱ به نمایش درآمد. [ ۳]
گراندیس اولین خودروی کاملاً جدید میتسوبیشی بود که دارای «چهره مشترک» جدید شرکت بود، که شامل لبه جلوپنجره خمیده پایین و چین شدیدی بود که از لبه جلویی کاپوت از نشان برجسته میتسوبیشی بالا می رفت. [ ۴] این خودرو پلت فرم مشترکی با میتسوبیشی ایرترک دارد.
گراندیس همچنین پایه ای برای مدل مفهومی میتسوبیشی FCV ( خودروی پیل سوختی ) بود که با فناوری پیل سوختی توسعه یافته و توسط سهامدار آن زمان میتسوبیشی، دایملر کرایسلر طراحی شد. «سیستم FC DCX» از یک پشته پیل سوختی برای پر کردن مجموعه ای از باتری های نیکل هیدرید فلز از ۱۱۷ لیتر ذخیره هیدروژن فشرده استفاده می کند[ ۵]
گراندیس در مالزی در ۲۸ ژوئیه ۲۰۰۵ همراه با بازگشت میتسوبیشی به مالزی عرضه شد. [ ۶] گراندیس در سپتامبر ۲۰۰۷، [ ۷] ژوئیه ۲۰۰۹[ ۸] و اوت ۲۰۱۰ در مالزی به روز شد[ ۹]
این خودرو برنده جایزه بهترین ام پی وی در نمایشگاه بین المللی خودرو بانکوک از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ شد. [ ۱۰] در ماه مارس ۲۰۰۹ عرضه این مدل در بازار ژاپن متوقف شد. عرضه در سطح جهانی نیز در سال ۲۰۱۱ متوقف شد.
موتورهای موجود یک موتور بنزینی ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری و یک موتور ۲٫۰ لیتری توربودیزل ساخت فولکس واگن که فقط در بازارهای اروپایی و با نشان DI - D به جای TDI که فولکس واگن به آن اشاره می کند، عرضه شد. مدل دیزلی همراه با عرضه اروپایی گراندیس در سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد د در ابتدا ۱۳۶ اسب بخار متری ( ۱۰۰ کیلووات ) قدرت تولید می کرد. قدرت نسخه BSY موتور دیزل کمون ریل فولکس واگن؛ در سال ۲۰۰۸ به ۱۴۰ اسب بخار متری ( ۱۰۳ کیلووات ) رسید و نوع BWC همان بدون تغییر عملکرد اعلام شده.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفگراندیس در ۱۴ مه ۲۰۰۳ عرضه شد و در بازارهای ژاپن، آسیا، اروپا، اقیانوسیه، مکزیک، هندوراس، جامائیکا و آمریکای جنوبی فروخته شد. [ ۱]
طراحی نمای بیرونی کاملاً بر اساس طراحی قبلی اولیویه بولای میتسوبیشی اسپیس لاینر بود؛[ ۲] یک خودروی مفهومی چهار صندلی تک جعبه با «درهای خودکشی» در وسط، که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی توکیو در اکتبر ۲۰۰۱ به نمایش درآمد. [ ۳]
گراندیس اولین خودروی کاملاً جدید میتسوبیشی بود که دارای «چهره مشترک» جدید شرکت بود، که شامل لبه جلوپنجره خمیده پایین و چین شدیدی بود که از لبه جلویی کاپوت از نشان برجسته میتسوبیشی بالا می رفت. [ ۴] این خودرو پلت فرم مشترکی با میتسوبیشی ایرترک دارد.
گراندیس همچنین پایه ای برای مدل مفهومی میتسوبیشی FCV ( خودروی پیل سوختی ) بود که با فناوری پیل سوختی توسعه یافته و توسط سهامدار آن زمان میتسوبیشی، دایملر کرایسلر طراحی شد. «سیستم FC DCX» از یک پشته پیل سوختی برای پر کردن مجموعه ای از باتری های نیکل هیدرید فلز از ۱۱۷ لیتر ذخیره هیدروژن فشرده استفاده می کند[ ۵]
گراندیس در مالزی در ۲۸ ژوئیه ۲۰۰۵ همراه با بازگشت میتسوبیشی به مالزی عرضه شد. [ ۶] گراندیس در سپتامبر ۲۰۰۷، [ ۷] ژوئیه ۲۰۰۹[ ۸] و اوت ۲۰۱۰ در مالزی به روز شد[ ۹]
این خودرو برنده جایزه بهترین ام پی وی در نمایشگاه بین المللی خودرو بانکوک از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ شد. [ ۱۰] در ماه مارس ۲۰۰۹ عرضه این مدل در بازار ژاپن متوقف شد. عرضه در سطح جهانی نیز در سال ۲۰۱۱ متوقف شد.
موتورهای موجود یک موتور بنزینی ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری و یک موتور ۲٫۰ لیتری توربودیزل ساخت فولکس واگن که فقط در بازارهای اروپایی و با نشان DI - D به جای TDI که فولکس واگن به آن اشاره می کند، عرضه شد. مدل دیزلی همراه با عرضه اروپایی گراندیس در سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد د در ابتدا ۱۳۶ اسب بخار متری ( ۱۰۰ کیلووات ) قدرت تولید می کرد. قدرت نسخه BSY موتور دیزل کمون ریل فولکس واگن؛ در سال ۲۰۰۸ به ۱۴۰ اسب بخار متری ( ۱۰۳ کیلووات ) رسید و نوع BWC همان بدون تغییر عملکرد اعلام شده.
wiki: میتسوبیشی گراندیس