موجَنگ استودیوز ( به سوئدی: Mojang Studios ) یک شرکت توسعه دهنده بازی های ویدئویی سوئدی واقع در استکهلم، سوئد است که توسط طراح مستقل بازی های ویدئویی، مارکوس پرسون در سال ۲۰۰۹ با نام موجنگ اسپسیفیکیشنز ( به انگلیسی: Mojang Specifications ) برای توسعه و انتشار بازی ویدئویی در سبک سندباکس و بقا با نام ماینکرفت تأسیس شد. این استودیو نام خود را از سرمایه گذاری قبلی بازی ویدئویی که پرسون دو سال قبل ترک کرده بود، به نام «Code Club AB» به ارث برد. پس از انتشار بازی، پرسون در همکاری با جیکوب پورسر، در اواخر سال ۲۰۱۰ این تجارت را با نام موجنگ اِی بی ( به انگلیسی: Mojang AB ) تلفیق کرد.
با تمایل به ادامهٔ بازی، پرسون پیشنهاد فروش سهم خود در موجنگ را داد و شرکت در نوامبر ۲۰۱۴ توسط مایکروسافت خریداری شد. پرسون، پورسر و مَنِه متعاقباً موجنگ را ترک کردند و جوناس مارتنسون جایگزین منه شد. در مهٔ ۲۰۲۰، موجنگ به موجنگ استودیو تغییر نام داد.
• March Developers' Showdown 2011[ ۱]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبا تمایل به ادامهٔ بازی، پرسون پیشنهاد فروش سهم خود در موجنگ را داد و شرکت در نوامبر ۲۰۱۴ توسط مایکروسافت خریداری شد. پرسون، پورسر و مَنِه متعاقباً موجنگ را ترک کردند و جوناس مارتنسون جایگزین منه شد. در مهٔ ۲۰۲۰، موجنگ به موجنگ استودیو تغییر نام داد.
• March Developers' Showdown 2011[ ۱]
wiki: موجنگ استودیوز