موتور عقب اصطلاحی است مربوط به صنعت خودروسازی که عبارتست از قرارگیری موتور خودرو در سمت انتهایی بدنه آن. موقعیت دقیق طولی و ارتفاعی قرارگیری موتور و متعلقات آن به ماکزیمم شیب عرضی مجاز جاده برای این خودرو، تأثیر بر روی نیروی مؤثر ترمز، گشتاور واژگون کننده، گرانیگاه کل خودرو، نیروهای اینرسی و نیروهای واکنشی که از طرف جاده بر چرخها و سپس سایر اجزای خودرو وارد می آید، بستگی دارد. این خودروها اغلب سبک وزن هستند و می خواهند بیشتر وزنشان روی محور محرک باشد. بیشتر وزن خودرو به واسطه موتور روی محور عقب است و همین عامل سبب می شود چرخهای محور عقب از اصطکاک کافی برای حرکت پر شتاب برخوردار باشند. از نظر فرمان پذیری ( هندلینگ ) این خودروها فوق العاده بیش فرمان ( به انگلیسی: oversteer ) و مناسب شرایط رانندگی مسابقه ای هستند. از معایب این طریق چیدمان می توان به تأثیرات منفی بر روی فرمان پذیری ( خوش دستی ) خودرو اشاره کرد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفwiki: موتور عقب