مهاجم
/mohAjem/
برابر پارسی: تازنده، تاخت، تکنده
معنی انگلیسی:
لغت نامه دهخدا
فرهنگ فارسی
( اسم ) حمله کننده هجوم کننده جمع : مهاجمین .
فرهنگ معین
فرهنگ عمید
فرهنگستان زبان و ادب
{forward , attacker} [ورزش] بازیکنی که در بازی های میدانی و گروهی مطابق با آرایش تیمی وظیفه اصلی اش حمله کردن به دروازه یا مدافعان حریف به قصد گل زدن یا کسب امتیاز است
واژه نامه بختیاریکا
دانشنامه عمومی
مهاجم (فوتبال). مهاجم ( به انگلیسی: Forward ) در فوتبال بازیکنانی هستند، که در نزدیک ترین ردیف به دروازه حریف بازی می کنند و برای گل زدن تلاش می کنند. در ترکیب های فوتبال مدرن، تیم ها معمولاً از ۱ تا ۳ مهاجم بهره می برند.
مهاجم دوم یا مهاجم سایه در فوتبال بازیکنانی هستند که پشت مهاجم نخست بازی می کنند و بیشتر وظیفه بازی سازی برای او را بر عهده دارند.
نقش سنتی یک مهاجم این است که بیشتر گل ها را برای تیم بزند. اگر آنها بازیکنانی قد بلند و با فیزیک بدنی مناسب باشند، با توانایی سر زنی خوب، ممکن است از این بازیکنان برای قرار گرفتن به عنوان هدف سانترها یا ارسال های بلند، نبردهای هوایی در هنگام ارسال توپ های بلند، یا دریافت پاس ها و حفظ مالکیت توپ با قرارگیری در موقعیت پشت به دروازه در حین پیشروی هم تیمی ها استفاده گردد. همچنین از این بازیکنان به منظور ایجاد فضا برای تیم یا کمک به هم تیمی های خود با ارسال یک پاس ( از طریق «پاس در عمق» به داخل محوطه جریمه ) ، که دومی نیازمند به سریع بودن و حرکت بدنی خوب است، استفاده می گردد. علاوه بر آن مهاجم نوک نیازمند توانایی تمام کنندگی می باشد.
مهاجم های مرکزی پیشینه طولانی در بازی دارند، اما عنوان ها برای توصیف گونه بازی شان در طول سال ها متفاوت بوده است. نخست چنین بازیکنانی را مهاجمان داخلی، مهاجمان مرکزی خلاق یا عمق ( «ساب فوروارد» ) می نامیدند. در دوران کنونی، دو گونه دیگر از این نوع بازیکنان سنتی ایجاد گردیده است: مهاجم دوم، یا سایه، یا پشتیبان، یا مهاجم کمکی و، در چیزی که واقعاً برای خودش متمایز است، مهاجم شماره ۱۰. [ ۲] [ ۳] [ ۴]
وینگر بازیکنی هجومی است که در موقعیت عرضی در نزدیکی خطوط محوطه جریمه قرار دارد. با در نظر گرفتن منشأ آنها به عنوان «مهاجم بیرونی» که یک پست قدیمی است می توان آنها را به عنوان مهاجم طبقه بندی کرد؛ و همچنان در بیشتر نقاط جهان، به ویژه در فرهنگ های فوتبال لاتین و هلند، به عنوان مهاجم شناخته می شوند. با این حال، در بازی های کشورهای بریتانیایی ( که در آن بیشتر از ترکیب ۴–۴–۲ و انواع آن استفاده می شود ) معمولاً آنها را به عنوان بخشی از خط میانی در نظر گرفته می شود.
۹ کاذب، تا اندازه ای همانند نقش پیشرفته تر هافبک هجومی/بازی ساز است، یک مهاجم تنها یا مهاجم مرکزی غیر متعارف است که در عمق خط میانی زمین جای می گیرد. هدف از این کار این است که برای مدافعان میانی حریف که می روند تا ۹ کاذب را دنبال کنند مشکل ایجاد کند، و در پشت سرشان فضایی برای هافبک ها، مهاجمان یا وینگرهای مهاجم برای استفاده آنها بگذارند، یا اینکه ۹ کاذب را رها کنند تا زمان و فضای کافی به او برای دریبل کردن یا پاس دادن بدهند. یک پاس را انتخاب کنید این اصطلاح از شمارهٔ سنتی برای مهاجمان میانی ( ۹ ) می آید و این واقعیت است که معمولاً یک مهاجم وسط به طور معمول در نزدیکی خط مدافعان می ماند تا زمانی که فرصتی برای عبور از آنها به سمت دروازه پیدا کند. [ ۵] ویژگی های کلیدی برای ۹ کاذب مشابه ویژگی های یک مهاجم نوک است: توانایی دریبل زدن برای استفاده از فضای بین خطوط، توانایی پاس کوتاه خوب برای ارتباط با خط هافبک و نگاهی باز برای بازی سازی از طریق هم تیمی هایی که از عمق به سوی دروازه می دوند.



مهاجم دوم یا مهاجم سایه در فوتبال بازیکنانی هستند که پشت مهاجم نخست بازی می کنند و بیشتر وظیفه بازی سازی برای او را بر عهده دارند.
نقش سنتی یک مهاجم این است که بیشتر گل ها را برای تیم بزند. اگر آنها بازیکنانی قد بلند و با فیزیک بدنی مناسب باشند، با توانایی سر زنی خوب، ممکن است از این بازیکنان برای قرار گرفتن به عنوان هدف سانترها یا ارسال های بلند، نبردهای هوایی در هنگام ارسال توپ های بلند، یا دریافت پاس ها و حفظ مالکیت توپ با قرارگیری در موقعیت پشت به دروازه در حین پیشروی هم تیمی ها استفاده گردد. همچنین از این بازیکنان به منظور ایجاد فضا برای تیم یا کمک به هم تیمی های خود با ارسال یک پاس ( از طریق «پاس در عمق» به داخل محوطه جریمه ) ، که دومی نیازمند به سریع بودن و حرکت بدنی خوب است، استفاده می گردد. علاوه بر آن مهاجم نوک نیازمند توانایی تمام کنندگی می باشد.
مهاجم های مرکزی پیشینه طولانی در بازی دارند، اما عنوان ها برای توصیف گونه بازی شان در طول سال ها متفاوت بوده است. نخست چنین بازیکنانی را مهاجمان داخلی، مهاجمان مرکزی خلاق یا عمق ( «ساب فوروارد» ) می نامیدند. در دوران کنونی، دو گونه دیگر از این نوع بازیکنان سنتی ایجاد گردیده است: مهاجم دوم، یا سایه، یا پشتیبان، یا مهاجم کمکی و، در چیزی که واقعاً برای خودش متمایز است، مهاجم شماره ۱۰. [ ۲] [ ۳] [ ۴]
وینگر بازیکنی هجومی است که در موقعیت عرضی در نزدیکی خطوط محوطه جریمه قرار دارد. با در نظر گرفتن منشأ آنها به عنوان «مهاجم بیرونی» که یک پست قدیمی است می توان آنها را به عنوان مهاجم طبقه بندی کرد؛ و همچنان در بیشتر نقاط جهان، به ویژه در فرهنگ های فوتبال لاتین و هلند، به عنوان مهاجم شناخته می شوند. با این حال، در بازی های کشورهای بریتانیایی ( که در آن بیشتر از ترکیب ۴–۴–۲ و انواع آن استفاده می شود ) معمولاً آنها را به عنوان بخشی از خط میانی در نظر گرفته می شود.
۹ کاذب، تا اندازه ای همانند نقش پیشرفته تر هافبک هجومی/بازی ساز است، یک مهاجم تنها یا مهاجم مرکزی غیر متعارف است که در عمق خط میانی زمین جای می گیرد. هدف از این کار این است که برای مدافعان میانی حریف که می روند تا ۹ کاذب را دنبال کنند مشکل ایجاد کند، و در پشت سرشان فضایی برای هافبک ها، مهاجمان یا وینگرهای مهاجم برای استفاده آنها بگذارند، یا اینکه ۹ کاذب را رها کنند تا زمان و فضای کافی به او برای دریبل کردن یا پاس دادن بدهند. یک پاس را انتخاب کنید این اصطلاح از شمارهٔ سنتی برای مهاجمان میانی ( ۹ ) می آید و این واقعیت است که معمولاً یک مهاجم وسط به طور معمول در نزدیکی خط مدافعان می ماند تا زمانی که فرصتی برای عبور از آنها به سمت دروازه پیدا کند. [ ۵] ویژگی های کلیدی برای ۹ کاذب مشابه ویژگی های یک مهاجم نوک است: توانایی دریبل زدن برای استفاده از فضای بین خطوط، توانایی پاس کوتاه خوب برای ارتباط با خط هافبک و نگاهی باز برای بازی سازی از طریق هم تیمی هایی که از عمق به سوی دروازه می دوند.




wiki: مهاجم (فوتبال)
مهاجم (فیلم ۱۹۸۷). مهاجم ( انگلیسی: Striker ) فیلمی در ژانر اکشن به کارگردانی انتسو جی. کاستلاری است که در سال ۱۹۸۷ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به جان فیلیپ لا اشاره کرد.

wiki: مهاجم (فیلم ۱۹۸۷)
مهاجم (فیلم ۲۰۱۰). مهاجم ( انگلیسی: Striker ) فیلمی هندی در سبک اکشن است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف
wiki: مهاجم (فیلم ۲۰۱۰)
مترادف ها
پرخاشگر، مهاجم، متجاوز، حمله کننده، غاصب
مهاجم، یورش برنده
مهاجم، حمله کننده، تاخت و تازگر
زشت، مهاجم، متجاوز، کریه، اهنانت اور، رنجاننده
پرخاشگر، مهاجم، متجاوز، پرتکاپو، سلطه جو، پر پشتکار
مهاجم، پر حمله
فارسی به عربی
پیشنهاد کاربران
قلب پمپاژ می کند، تا که حنجره بسته شود، شریان ها با دندان ها به کل سیستم عصبی متصل هستند، دندان ها باید همیشه تمیز باشند، تا تمام بدن را تا نوک انگشتان پا دریافت کنند. حضرت محمد ( ص ) همیشه قبل از خروج
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
از خانه، دندان های خود را تمیز می کردند، تا که تمام بدن روحانی را حفظ کنند و دشمنان خود را از ورود به جسم مقدس نورانی اخراج فرمایند و یا آنها را نابود کنند. مسیرهای عصبی موازی با هاله و سیناپس های زیر پوست هستند. معنی این موضوع برای یک جسم به سبک این است، که هاله از طریق پوست و مغز، زمانی که متجاوزان از هر نوع بخواهند وارد گردند، به مغز اطلاع می دهد. هاله از نزدیک با سیناپس های زیر پوست کار می کند. اینها به فضا و زمان مرتبط هستند و می توانند اطلاعات را از فضا و زمان به مغز ارسال نمایند. حرکت همچنین با نور و جاذبه اتفاق می افتد و هاله شروع هر جریان انرژی را در جهت انسان دریافت می نماید. اطلاعات به مغز منتقل می گردند و هاله با حبس لحظه ای نفس بر پاسخ، مغز را به هم متصل می نماید و حتی از راه دور جواب می دهد. ایمان زیاد می شود و قلب تلمبه می زند و مهاجم و یا اتلاف انرژی را از دور پیدا می کند و حنجره پس از پاسخ درون روح بسته می گردد، تا دوباره زندگی درونی را پر از انرژی نماید و با انرژی مثبت و یا منفی جواب را پرتاب کند. سپس، وقتی پاها از طریق زیناپس ها به هم می رسند، مغز با انرژی مخالف به مهاجم حمله می کند و منابعی را آزاد می نماید. هاله حرکت دقیق هر فردی را تا پایان عمر ایشان توصیف می نماید و باید هر روز بسته به پاکیزگی و الگوهای رفتاری تغییر شکل خوب را انجام دهد. این همچنین در مورد توده های بزرگتر همانند، منظومه سیاره ای ما هم صدق می شوند. پوشش هلیوم زمین نیز توسط انرژی ها احاطه گشته اند، اما این انرژی ها برای چشم عادی انسان ها قابل مشاهده نمی باشد. مهاجم فقط در صورتی می تواند، به موجود یا توده های بزرگتر نزدیک شود، که ریه ها قبلاً نفسی نکشیده باشند و هاله بسته گشته باشد و جواب مثبت و یا منفی پرتاب گردد. بیماری هایی که از فضا برای ما فرستاده می شوند، اینگونه بوجود آمده اند. این اطلاعات برای مهلت بعدی برنامه ریزی شده است. برای مسلح کردن مجدد کره زمین، با انرژی و اطلاعات برای آینده قابل پیش بینی می باشد. به نظر من کرونا اینگونه به وجود آمده است. عیسی مسیح ( ع ) بزرگترین پیامبر خداوند متعال هستند، اما همانطور که در قرآن آمده است، خداوند پنج پیامبر فرستاده اند. من به همه آنها اعتقاد دارم و تقریبا هر مسلمانی به همه اعتقاد دارند! حضرت عیسی مسیح علیه السلام می فرمایند، بزرگترین اشتباهات و گناهان در ذهن ما صورت می گیرد. برای پرهیز از آنها، باید نسبت به خود و ظاهراً از هر جریان فکری پشیمان شد و دست کم سر به زیر افکند، تا که مبادا ضد ماده خشم مؤمنان، گناهکاران و دشمنان در بدن و یا کروموزوم ما انباشته شود. اساساً نه تنها روی انتخاب کلمات، بلکه بر روی ژست ها و الگوهای رفتاری و در نهایت روی حرکت هاله نیز باید مشاهده شود و آن برای ما بسیار مهم است. ژاپنی ها همیشه سر به زیر راه می روند و همه کس را با یک لبخند و خم گشتن، سلام می دهند، زیرا این امر زندگی روزمره ما را مشخص می نماید، اما خداوند مهربان و بخشنده هستند.
مهاجم: همتای پارسی این واژه ی عربی، اینهاست:
پدرفاک padrafāk، پدرفار padrafār ( پارتی و مانوی: padraf با پسوند فاعلی آک، آر ) .
پدرفاک padrafāk، پدرفار padrafār ( پارتی و مانوی: padraf با پسوند فاعلی آک، آر ) .
تکنده ( takandeh ) /تازنده ( tāzandeh )
تاختگر. تازشگر. یورشگر. یورشی. تازشی. تاختشی.
واژه مهاجم
معادل ابجد 89
تعداد حروف 5
تلفظ mohājem
نقش دستوری صفت
ترکیب ( اسم، صفت ) [عربی]
مختصات ( مُ جِ ) [ ع . ] ( اِفا. )
آواشناسی mohAjem
الگوی تکیه WWS
شمارگان هجا 3
... [مشاهده متن کامل]
منبع لغت نامه دهخدا
فرهنگ فارسی عمید
فرهنگ فارسی معین
فرهنگ واژه های سره
فرهنگ فارسی هوشیار
معادل ابجد 89
تعداد حروف 5
تلفظ mohājem
نقش دستوری صفت
ترکیب ( اسم، صفت ) [عربی]
مختصات ( مُ جِ ) [ ع . ] ( اِفا. )
آواشناسی mohAjem
الگوی تکیه WWS
شمارگان هجا 3
... [مشاهده متن کامل]
منبع لغت نامه دهخدا
فرهنگ فارسی عمید
فرهنگ فارسی معین
فرهنگ واژه های سره
فرهنگ فارسی هوشیار
تازنده، تازشگر، یورشگر، یورشبر، آفندگر، تکاور
یورشگر
تازنده، جلودار
حمله ور
Attacker یا
نام رمانی از سوزان هینتون، ترجمه یِ یوسف نجفی جابلو.
نوعی ماهی تایلندی که با دیدن تصویر خود در شیشه آکواریوم به تصویر منعکس شده ی خود ضربه میزند.
1. نام رمانی به همین نام از سوزان هینتون.
1. نام رمانی به همین نام از سوزان هینتون.
این واژه عربی و ناما کُناک ( = اسم فاعل ) است و پارسی آن اینهاست:
اِبگاتاک، ابگاتار، ابگاتو ( اِبگات از پهلوی: اِبگَت= هجوم + «اک، ار، او» )
نیپاتاک، نیپاتار، نیپاتو ( نیپات از سنسکریت: نیپاتَ= هجوم + «اک، ار، او» )
... [مشاهده متن کامل]
پَرماتاک، پَرماتار، پَرماتو ( پَرمات از سنسکریت: پْرَماتهیتَ= هجوم د+ «اک، ار، او» )
سَماپاک، سماپار، سماپو ( سَماپ از سنسکریت: سَماپَد= هجوم + «اک، ار، او» )
اَویداک، اویدار، اویدو ( اَویدا= هجوم؛ اوستایی + «اک، ار، او» )
اِبگاتاک، ابگاتار، ابگاتو ( اِبگات از پهلوی: اِبگَت= هجوم + «اک، ار، او» )
نیپاتاک، نیپاتار، نیپاتو ( نیپات از سنسکریت: نیپاتَ= هجوم + «اک، ار، او» )
... [مشاهده متن کامل]
پَرماتاک، پَرماتار، پَرماتو ( پَرمات از سنسکریت: پْرَماتهیتَ= هجوم د+ «اک، ار، او» )
سَماپاک، سماپار، سماپو ( سَماپ از سنسکریت: سَماپَد= هجوم + «اک، ار، او» )
اَویداک، اویدار، اویدو ( اَویدا= هجوم؛ اوستایی + «اک، ار، او» )
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ١٣)