[ویکی فقه] مناسب اقناعی، وصف دارای مناسبت بدوی و ظاهری می باشد.
مناسب اقناعی، مقابل مناسب حقیقی ، وصفی است که در ابتدا با حکم مناسب به نظر می آید، ولی پس از دقت و تامل، عدم مناسبت و سازگاری آن با حکم روشن می گردد؛
← مثال
۱. ↑ زهیرالمالکی، محمد ابوالنور، اصول الفقه، ج۴، ص۹۴. ۲. ↑ فخر رازی، محمد بن عمر، المحصول فی علم اصول الفقه، ج۵، ص۱۶۲.
منبع
فرهنگ نامه اصول فقه، تدوین توسط مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، برگرفته از مقاله «مناسب اقناعی».رده های این صفحه : مناسب
مناسب اقناعی، مقابل مناسب حقیقی ، وصفی است که در ابتدا با حکم مناسب به نظر می آید، ولی پس از دقت و تامل، عدم مناسبت و سازگاری آن با حکم روشن می گردد؛
← مثال
۱. ↑ زهیرالمالکی، محمد ابوالنور، اصول الفقه، ج۴، ص۹۴. ۲. ↑ فخر رازی، محمد بن عمر، المحصول فی علم اصول الفقه، ج۵، ص۱۶۲.
منبع
فرهنگ نامه اصول فقه، تدوین توسط مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، برگرفته از مقاله «مناسب اقناعی».رده های این صفحه : مناسب
wikifeqh: مناسب_اقناعی