┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
( 📛 #شبهه: 8📛 )
🗨️پرسش:چند روز پیش یک مطلب دیدم که می گفت بهمن جاذویه همان ابن ملجم قاتل حضرت علی ( ع ) است؟؟ ملحد در آن مطلب برای اثبات حرفش این منابع را آورده بود👇🏻
( ۱ ) :کتاب الطبقات الکبری نوشته: ابن سعد، در جلد پنجم صفحه ۲۶۳۲ و ۲۶۳۳ به طراحت کشنده خلفای راشدین را توضیح داده و نام برده البته نام جاذویه را ( زاذویه ) نوشته.
... [مشاهده متن کامل]
( ۲ ) : کتاب المورد ( الکامل ) جلد دوم صفحه ۵۴۹
( ۳ ) : ( کتاب تاریخ الحضارة الإسلامیة ( تاریخ و تمدن اسلامی ) ص۳۵۶ - ۳۵۷ )
✍🏻پاسخ:
♦️متن مذکور یک مطلب بی پایه و اساس و از توهمات یک شخص دین ستیز است و اینکه ابن ملجم مرادی را همان بهمن جاذویه سردار ایرانی معرفی کرده است صرفا برای برانگیختن همان دعوای جاهلی بین فارس و عرب است، که البته ایرادات بسیاری دارد که تنها به بیان برخی از آن ها می پردازیم:
1: در کتاب �طبقات الکبری� کلمه �زاذویه� یافت نشد و جلد ۵ این کتاب هم در چاپ های مختلف، کمتر از 700 صفحه دارد؛ یعنی صفحه 2633 وجود ندارد. علاوه برآن در همان کتاب طبقات الکبری که شبهه کننده به آن استناد کرده است ابن ملجم را از اعراب حمیری خوانده است ( طبقات الکبری/ج۳/ص۲۵ )
🌐لینک کتاب: https://lib. eshia. ir/40238/1/0
2: در �الکامل فی التاریخ� هم اثری از زاذویه یا جاذویه نیست و در آدرس ادعایی شایعه هم اثری از داستان ابن ملجم نمی باشد.
🌐لینک کتاب: https://lib. eshia. ir/22036/2/549
3: �تاریخ الحضارة الإسلامیة� کتاب معتبر تاریخی نیست و چاپ سال ۲۰۰۳ و کاملا معاصر است. آخرین منبع شایعه هم ناقص و غیرقابل بررسی است.
4: به گفته "طبری" و "ابوعلی مسکویه" �بهمن جاذویه، در جنگ قادسیه، در نبرد تن به تن به دست قعقاع بن عمرو کشته شده بود� پس با توجه به این منابع نتیجه میگیریم که بهمن جاذویه حدود ۲۵سال قبل از شهادت حضرت علی ( ع ) کشته شده بود.
📚منابع:
1 - ( تاریخ طبری/محمد بن جریر/ج۳/ص۵۴۳ )
2 - ( تجارب الأمم/ج۱/ص۳۳۳ )
5: ابن ملجم از اعراب حمیری بوده و خاندانش از قبیله بنی مراد و هیچ ربطی به ایران ندارد.
📚منبع از کتب برادران اهل سنت:
1 - ( الطبقات کبرى/ابن سعد/ج۳/ص۲۵ )
2 - ( أنساب الاشراف/بلاذری/ج۲/ص۴۸۹ )
3 - ( تاریخ مدینه دمشق/ابن عساکر/ج۴۲/ص۵۵۸ )
4 - ( اسدالغابه/ابن اثیر/ج۳/ص۶۱۶ )
6: شهادت امیرالمومنین ( ع ) بدست ابن ملجم در صدها منبع گزارش شده است :
📚کتب شیعه:
1 - ( مناقب /ابن شهر آشوب/ج۳/ص۳۱۲ )
2 - ( بحارالأنوار/مجلسی/ج۴۲/ص۲۳۸ )
📚کتب اهل سنت:
1 - ( العقد الفرید/عبد ربه/ج۵/ص۱۰۸ )
2 - ( فضائل الصحابة/احمد بن حنبل/ج۲/ص۵۶۰ )
7: ایرانیان حضرت علی ( ع ) و خاندانش را محترم می شمردند و این موضوع را برخی از موبدان زردشتی تایید کردند از جمله:
رشید شهمردان اوستا شناس معروف ( در کتاب معروف تاریخ زردشتیان/ص۵۹ ) و موبد اردشیر خورشیدیان
( منبع:
https://www. aparat. com/v/ig0BZ )
8: هیچ منبع معتبری شهادت امیرالمومنین ( ع ) به دست بهمن جاذویه را تایید نمی کند. و در ضمن افرادی نظیر "ایمان سلیمانی امیری" و "نبوغ مشیری" که از بزرگان الحاد هستند، این داستان بی پایه و بی اساس را رد کردند.
( منبع:
https://www. aparat. com/v/u4Qs1 )
- در پناه و سایه خداوند حکیم -
لعنت بر پدر آدم دروغ گو. لعنت برقاتل علی ابن ابی طالب خواه ایرانی باشد خواه عرب
داستان عجیبی است که ظاهرا ناگهان افشاگری شده است ! ! شکی نیست که در همان اوایل ظهور اسلام , بدلیل نابسامانی های حاکم بر حاکمیت ایران ( برای مثال در طول کمتر از یکسال بیش از 11 نفر به سلطنت رسیدند و بدست
... [مشاهده متن کامل] جانشینانشان کشته شدند ) , فرصت طلایی برای دشمنان برون مرزی از جمله امپراطوری روم بدست امد تا با تحریک و تجهیز اعراب بادیه نشین به عملیات ایذایی بپردازند و انتقام چند صد سال جنگهای ویرانگر را بگیرند ( همانکاری را که صدام عراقی بدلیل هرج و مرج ناشی از انقلاب و بی سر و سامانی کشور ایران انجام داد ) . طبیعتا زمانیکه بادیه نشینان عرب به هزاران دلیل معلوم و نامعلوم بر سرزمین های ایرانی مسلط شدند و بیش از دو قرن نهایت شرارت و رذالت و توحش و بربریت را بر مردم این سرزمین تحمیل کردند , مسلم است که یکی از روشهای مقابله و مقاومت در مقابل انان استفاده از همان حربه ظاهری انها یعنی دین و مذهب بودو انهم ایجاد فرقه گرایی و علم کردن ایینی بنام تشیع در مقابل تسنن بود ( تا اتهام الحاد و کفر بر انان وارد نشود ) و از همان زمان بود که علی و اولادش بعنوان رهبران و پیشوایان ایین جدید مطرح شدند و از همان زمانها هم جنگهای " حیدری - نعمتی " بین ایرانیان و اشغالگران تازی اغاز شد و قرنها هم بطول کشید , گرچه دیگر از سلطه اعراب خبری نبود . بنا بر این به دلایل متعدد اختلافات قومی - قبیله ای و اعتقادی و ملی گرایانه از همان ابتدای کار , هر دو طرف درگیر شروع به سم پراکنی و ایجاد تهمت و شایعه بر علیه یکدیگر کردند و برای اثبات ادعاهای خود هزاران کتاب تاریخی و فقهی نوشتند و متاسفان پیروان متعصب و عوام هر دو طایفه نیز کور کورانه تا اخرین قطره خون پای اعتقاداتشان پافشاری کردند که نتایج اسفبار و خونبار ان تا همین امروز هم در ظهور مسلک های من در اوردی از قبیل " القاعده , طالبان , داعش وووو. . . " قابل مشاهده است . ولی انچه که در این میان بعینه قابل لمس است. " هیاهو بخاطر هیچ است " که مایه ارتزاق گروهی از کاسبان رند روزگار شده است !!! - - - اریا برزین .
سارا خانوم شما از دکتر فرود فولادوند و ابن سعد و شرقابی دانا تر و باسوادترید؟؟ حرف اضافی موقوف کاملا مشخصه که بهتون زور داره همین. . .
متاسفم که گروهی در کار کپی پیس مهارت بی نظیری دارند و با تعصب از هرجایی هر چرندی را میپذیرند. نه قدرت استدلال دارند و نه تاریخ میدانند. کورکورانه میپذیرند و به آن افتخار میکنند. ابن ملجم کجا و جاذویه کجا ؟
پاسخ اجمالی:
متن مذکور یک مطلب بی پایه و اساس و از توهمات یک شخص دین ستیز است و اینکه ابن ملجم مرادی را همان بهمن جازویه سردار ایرانی معرفی کرده است صرفا برای برانگیختن همان دعوای جاهلی بین فارس و عرب است، که البته ایرادات بسیاری دارد که تنها به بیان برخی از آن ها می پردازیم؛
... [مشاهده متن کامل]
1. در کتاب "طبقات الکبری" کلمه "زاذویه" یافت نشد و جلد ۵ این کتاب هم در چاپ های مختلف، کمتر از 700 صفحه دارد؛ یعنی صفحه 2633 وجود ندارد. علاوه برآن در همان کتاب طبقات الکبری که شبهه کننده به آن استناد کرده است ابن ملجم را عرب خوانده است؛ ابن سعد نسب او را از اعراب حِمیری و از قبیله مراد معرفی می کند که با بنی جبله از قبیله کنده هم پیمان بودند. ( طبقات الکبری، ج۳، ص۳۵ )
2. در "الکامل فی التاریخ" هم اثری از زاذویه یا جاذویه نیست و در آدرس ادعایی شایعه هم اثری از داستان ابن ملجم نمی باشد.
3. "تاریخ الحضارة الإسلامیة" کتاب معتبر تاریخی نیست و چاپ سال ۲۰۰۳ و کاملا معاصر است. آخرین منبع شایعه هم ناقص و غیرقابل بررسی است.
4. "مولی" معانی مختلفی دارد از جمله سرور و غالبا عبارت مولی الموالی که لقب حضرت علی ( ع ) است را به معنای سرور سروران دانسته اند که هیچ معنای بدی ندارد.
5. برخلاف ادعای شبهه، عرب دانستن ابن ملجم مختص شیعیان نیست و مورخان سنی هم او را از قبایل عرب دانسته اند.
6. در تاریخ طبری نیز از ابن ملجم بنام عبدالرحمن بن عمر ملجم مرادی از قبیله کنده از یمن یاد شده است قبیله وی بعد ها در مصر ساکن می شود. اثری از ایرانیت او دیده نمی شود. بلاذری به نقل از کلبی او را عبدالرحمان بن عمرو بن ملجم خوانده است. گفته اند تبار وی به اعراب حمیری می رسد.
7. در مورد ایرانی بودن ابن ملجم مرادی هیچ نوشته ای در میان مورخان عرب وجود ندارد و از او بعنوان یک عرب از قبیله مراد یا کنده یا از تبار اعراب حمیری و یا اهل یمن یاد می شود هیچ نوشته ای در مورد ایرانی بودن وی ذکر نشده است.
8. نه امام علی ( ع ) و نه هیچ یک از معصومین ( ع ) در نبردهای ایران شرکت نداشتند و موارد منتسب به ایشان ابدا صحت ندارد.
9. گزارشات تاریخی مرگ "بهمن جاذویه" سردار ایرانی را در جنگ قادسیه در سال ۱۵ هجری نقل کرده اند؛ یعنی او ۲۵ سال پیش از شهادت حضرت علی ( ع ) از دنیا رفته بود.
10. عظمت شخصیت امیرالمومنین علی ( ع ) ، علاوه بر شیعیان و اهل سنت، اندیشمندان غیرمسلمان را هم به ستایش واداشته و با چنین ادعاهای سخیف و فاقد سندی، خدشه ای به شخصیت ایشان وارد نمی گردد.
یا علی! جانم فدای مظلومیتت! ای هارون قران! لعنت خدا بر دشمنان بی ایمان و ستمگرت. دشمنان تو جز ظالمان، جز ستگران، جز کافران نیستند! به عبارتی بهتر، دشمنان تو همان دشمنان خدا هستند.
باید در جواب متن بالا بگویم خدا لعنت کند ابن ملجم را. حضرت علی ( ع ) نه در جنگ بین اعراب و ایران شرکت داشت نه فرزندانش و نه از یارانش که ولایتش را پذیرفته بودند. اصلا امام با گسترش اسلام از طریق جنگ مخالف
... [مشاهده متن کامل] بودند. این ملعون چرا خلفای دیگر را رها کرده از علی ( ع ) انتقام می گرفت؟ بیشتر طرفداران حضرت علی ( ع ) ایرانیها بودند. در شهادت حضرت علی ( ع ) دست یهود از آستین این ملعون بیرون آمد برای انتقام خیبر. بعدا چون رسانه و نوشتن تاریخ در دست یهود بود این گونه داستان ها را سر هم کردند. یهود به کمک اشعث ملعون این ابن ملجم ملعون را تحریک به کشتن امام نمودند. لذا امام بعد از اینکه زخمی شدند به این خاطر فرمودند پسر یهودی را بگیرید ابن ملجم از نسب مادری با یهود نسبت داشت. لعنت خدا بر قاتل و عاملین شهادت امام .
ابن ملجم که بود؟
ایرانی یا عرب؟
ابن ملجم ( بهمن جازویه ) سردار بزرگ و دلاورِ ایرانی و یکی از فرماندهان ساسانی است.
شاید خیلیها این فرد را نمیشناسند، و خیلیها ایشان رو یک کافر میدانند و نفرینش میکنن.
... [مشاهده متن کامل]
شاید خیلیها روز ۲۱ ماه رمضان بر روان پاکش درود میفرستند.
بهمن جازویه قهرمان ایرانی از جان گذشته ای که علی ابن ابیطالب را به ضرب شمشیر از روبرو ( و نه از پشت، آنگونه که مسلمانان بیان میکنند ) به شهادت رساند و مسلمانان هویت او را برای ۱۴۰۰ سال مخفی نگه داشته اند.
بگفته تاریخ، بعد از اینکه بهمن بدست اعراب اسیر می شود، او را به همراه سایر اسرا برای بیگاری و بردگی و یا فروش به دربار خلیفه می فرستند. از آنجائیکه فردی بسیار توانا، هنرمند و صنعتگر بوده، خلیفه از فروش او صرفنظر و او را بکار میگمارند. نام او را میپرسند: میگوید بهمن جازویه، اما تلفظ نام او برای اعراب تازی بسیار مشکل بوده. از آنجائیکه در فرهنگ عرب نام خانوادگی وجود نداشته و ندارد، در نتیجه افراد را بنام پدر آنها لقب می دادند و چون در گذشته بسیاری از اعراب چند پدری و یا پدر مشخصی نداشتند، آنها را به شغل و پیشه ای که داشتند، لقب می دادند. مانند عمر ابن خطاب ( عمر پسر خطاب ) .
خلاصه، نام و شغل پدر او را می پرسند: تلفـظ نام پدرش نیز برای اعراب تازی ساده نبوده، می گوید پدر من افسار گیر بوده ( فردی که افسار اسب پادشاهان و فرماندهان بلند پایه را در هنگام جنگ و کارزار نگاه مـیداشته ) . افسارگیر به عربی می شود ” ملجم” و این ساده ترین نامی بود که اعراب تازی تواستند روی بهمن جـازویه بگذارند و از آن پس او را ابن ملجم ( پسر افسارگیر ) نامیدند.
در پی بررسی های استاد فولادوند در ۱۵ سال گذشته و معرفی شخصیت گم شده بهمن جازویه برای نخستین بار، اسلام خواهان کوشیدند در مقابل اسنادی که همه آنها از سوی تاریخ نگاران عرب گرفته شده است و غیرقابل انکار هستند، تاریخ پژوهان اجیر شده خود را به صحنه بفرستد تا واقعیت اسلام ستیزی ایرانیان را کمرنگ کنند. علاوه بر اسناد انکار ناشدنی، باید به این تاریخ نگاران کربلایی گفت که اصولا در جهان عرب ( حتی مصر و سوریه ) از زمانی که نام خانوادگی رواج پیدا کرده است، خانواده ای به نام �ملجم� موجود نیست که بهمن جازویه �ابن� او باشد.
اما آنچه که برای بهمن جازویه مهم بود، اینکه مقاومت کند تا سر فرصت انتقام خونهای ریخته شده ایرانیان بی گناه و بریدن سر هزاران جوان پاک و وطن پرست را از علی بگیرد که در تجاوز به دختران و قتل عام فرزندان ایران نقش زیادی داشته و اینجاست که در روز موعود به عهد خویش در برابر خونهای بناحق ریخته شده هموطنانش عمل می کند و علی را با یک ضربه شمشیر در جلوی مسجد، ( و نه محراب مسجد که دروغ است ) به زندگیش پایان می دهد.
ننگ بر ما که برای ۱۴۰۰ سال فریب شیادان و دکانداران روضه خـوان را خورده و در ماههای رمضان گفته ایم �لعنت بر ابن ملجم که علی را کشت�.
ننگ بر ما که برای ۱۴۰۰ سال نخواستیم بدانیم این ابن ملجم چه کسی بـوده و چرا علی را کشت.
به دستور پسران علی، بعد از دستگیری او را سلاخی کرده و بعد بدن نیمه جانش را در حصیر پیچانده به آتش میکشند.
فرزندان شیر خدا بخاطر ظلمی که بر مردم ایران و جنایتی که اعراب در ایران کردند. بعد از ابوبکر هر سه خلیفه ( عمر، عثمان و علی ) بدست دلاور مردان ایران کشته شدند تا مرحمی شود بر زخم ایرانیان.
یادشان همیشه زنده باد.
بدبختی مردم ما، عدم اطلاع از تاریخ خودشان است که نمیخوانند تا حقیقت را بدانند.
بر خلاف گفته آخوند، ایران اصلا اسلام را با آغوش باز نپذیرفته است، بلکه تمام سرزمین ایران با خون ایرانیان رنگ شده.
مخصوصا به ما دروغ میگویند چون قبرها و امامزاده ها برای آخوند مثل بانک مرکزی است.
بخشی از اسناد:
🌟منبع 1. کتاب الطبقات الکبرى
نوشته: ابن سعد در جلد پنجم صفحه 2632 و 2633 به صراحت کشنده خلفای راشدین را توضیح داده و نام برده البته نام جاذویه را ( زاذویه ) نوشته
🌟منبع 2. کتاب المورد ( الکامل )
جلد دوم صفحه 549
🌟منبع 3. کتاب تاریخ الحضارة الإسلامیة
� ( تاریخ و تمدن اسلامی ) در صفحه 356 و 357 هم دقیقاً انگیزه واقعی کشته شدن این سه خلیفه و کسانی که این سه را کشتند موالی ها بودند ( موالی به ایرانیهای اسیر شده میگفتند )
طبق صدها سند همین الان هم در تمامی زیارت نامه ها ما ایرانی ها شوربختانه میخوانیم که ( السلام علیک یا مولی الموالی )
یاد و نامش گرامی
مردمی که به میل خود در تاریکی نشسته اند نیازی به روشنایی ندارد.
احمد کسروی
در فارسی، بمعنای افسارگیر، لگام گیر، امده است.
توضیح درمورد ابن ملجم و سردار سپه ایرانی، جاویدنام بهمن جاذویه، شیرمردی میهن پرست:
در ریشه تاریخی، چون اعراب، از نام خانوادگی محروم بودند ( و خویش را با نام پدر، ویا شغل پدر صدا میزدند، مانند محمدبن عبدالله، حسن بن علی، عمر بن خطاب و. . . ) و البته چون تلفظ نام بهمن جاذویه، بر ایشان دشوار میبود، لذا بهمن جاذویه، را با شغل پدرش، یاد کرده اند.
... [مشاهده متن کامل]
که در عربی، به افسارگیر، ملجم، گویند.
بنا به همین اصل، که در کتاب �تاریخ التمدن الممالک الاورباویه� نیز بدان اشارات شده، ابن ملجم، همان بهمن جاذویه ( در کتاب زاذویه ) است که یاد شدهاین عجم، ( ایرانی ) پهلوانی درشت اندام، و سرداری دلیر و پر هیبت بود، که در جنگ نهاوند، در ردیف اول سپاه بود و اعراب تازی متجاوز، با دیدنش، لرزه بر تشان میافتاد.
و شوربختانه، در سیاه ترین دوران تاریخی ایران، که مغلوب اعراب تازی و متوحش شد، این دلاور، ( بطور بسیار خلاصه ) سخت زخمی و اسیر اعراب شد.
بعدها که در بازار بردگان، ایرانیان را به غلامی و کنیزی، فروختند، . . . . . . . . ایشان بدلیل تیره روزی ایران، و جنایات توصیف ناپذیر تازیان، به ایران، انتقامی از چند عرب که بانیان این سیه روزی بر ایران بودند، گرفت.
که یکی از ان هم علی بن ابی طالب، بود.
و بعدها هم شیعیان حاکم بر ایران، بدلیل کتمان حقایق، و عدم اگاهی ایندگان، این مسئله و بسیاری دیگر از این دست را، کتمان و تحریف کردند.
امیدوارم به احترام فرهنگ اصیل ایرانی، این متون، منتشر شود.
درود بر روان پاک دلیرمرد اصیل ایرانی، بهمن جاذویه.
ملجم به فارسی لگام گیر است و ابن ملجم یعنی فرزند لگام گیر
به تعبیری مقصود از ابن ملجم وقاتل علی
بهمن جازویه رامهرمز ی است
که بنا به شغل پدرش که افسار گیر بوده این اسم را اعراب روی ایشان گذاشته اند
... [مشاهده متن کامل]
بهمن یک استوره ومیهن پرستی واقعی بوده که سرانجام در نوزدهم رمضان موفق می شود علی را در بیرون از در مسجدبه قتل برساند وانتقام کشتار بی رحمانه ایرانیان را از وی گیرد
در واژه یاب به چَم لگام گیر ، افسار گیر آمده است.
با این شر و ورهایی که تحویل دادید ، کاملن مشخص هست که دشمن سرزمین ایران و فرهنگ و زبان و مردم ایران ما ، هستید. . . .
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ١٢)