مقدمه بر پدیدارشناسی محض (Einfuhrung in die Phaenomenologie)
کتابی فلسفی در بیان پژوهش های روان شناسیِ پدیدارشناسی و پی ریزی پدیدارشناسی استعلایی، از ادموند هوسرل، منتشر شده به آلمانی، در ۱۹۱۳. این کتاب چهار بخش دارد: هوسرل در بخش نخست، با عنوان «ماهیّت و شناخت ماهیات»، اندیشۀ پیشگامان مذهب اصالت تَحَصُّل را دنبال می کند، یعنی قبول بدون تغییر هر آنچه در شهود داده شده است و تلقی آن به عنوان منشأ حقانیت برای شناخت. بخش دوم با عنوان «ملاحظات بنیادی پدیدارشناسی» به تحلیل و بسط نظریۀ روش تقلیل اختصاص دارد. هوسرل در بخش سوم کتاب، با عنوان «روش و مسائلِ پدیدارشناسی محض»، جزئیات فنی و روش شناختی نظریۀ تقلیل را تحلیل کرده است. در این بخش ساخت ماهوی آگاهی محض که دارای دو قطبِ «نوئسیس» (عمل آگاهی) و «نوئما» (حد مورد نظر عمل آگاهی) است، بررسی شده است. بخش چهارم با عنوان «عقل و واقعیت» نیز تحلیلِ نوعی شناخت شناسی در درون تقلیل پدیدارشناختی است. این کتاب اثری بنیادی در زمینۀ فلسفه و پژوهش های پدیدارشناسی است.
کتابی فلسفی در بیان پژوهش های روان شناسیِ پدیدارشناسی و پی ریزی پدیدارشناسی استعلایی، از ادموند هوسرل، منتشر شده به آلمانی، در ۱۹۱۳. این کتاب چهار بخش دارد: هوسرل در بخش نخست، با عنوان «ماهیّت و شناخت ماهیات»، اندیشۀ پیشگامان مذهب اصالت تَحَصُّل را دنبال می کند، یعنی قبول بدون تغییر هر آنچه در شهود داده شده است و تلقی آن به عنوان منشأ حقانیت برای شناخت. بخش دوم با عنوان «ملاحظات بنیادی پدیدارشناسی» به تحلیل و بسط نظریۀ روش تقلیل اختصاص دارد. هوسرل در بخش سوم کتاب، با عنوان «روش و مسائلِ پدیدارشناسی محض»، جزئیات فنی و روش شناختی نظریۀ تقلیل را تحلیل کرده است. در این بخش ساخت ماهوی آگاهی محض که دارای دو قطبِ «نوئسیس» (عمل آگاهی) و «نوئما» (حد مورد نظر عمل آگاهی) است، بررسی شده است. بخش چهارم با عنوان «عقل و واقعیت» نیز تحلیلِ نوعی شناخت شناسی در درون تقلیل پدیدارشناختی است. این کتاب اثری بنیادی در زمینۀ فلسفه و پژوهش های پدیدارشناسی است.
wikijoo: مقدمه_بر_پدیدارشناسی_محض