معنی مطلق

پیشنهاد کاربران

در تعریف و فهم و درک مطلق به کمک قوای ادراکی فهم و عقل سالم با ابزاهای فکر و خیال و تصور روشن شاید مفید، ثمربخش و راهگشا باشد بدانیم که زنجیره علت و معلول بصورت یک خط نمی باشد طوریکه در طول آن بسوی گذشته ها و آینده ها نتوان اولین و آخرین حلقه های آنرا بطور حقیقی و دقیق تعیین نمود بلکه دایره وار و کلیه حلقه های آن منجمله اولین و آخرین بر هم منطبق و یکی اند، واحد و یگانه. هرکدام از حلقه های این زنجیره بطور کامل هم معلول حلقه قبل و هم علت حلقه بعد از خود می باشند. کلیه حلقه های این زنجیره در مدارات، مراتب یا درجات تکاملی پائینی ( یا پست تر ) از آغاز سفر تاکنون دیگر وجود ندارند بلکه یکی پس از دیگری با جهش های کلی کوانتمی از طریق وقوع مهبانگ های هفتگانه بر اثر نوسانات خودکار و متوالی انبساط و انقباض بهمدیگر تبدیل شده و به حلقه فعلی منجر گردیده اند، یعنی این عالم یا دنیا به شکل این آسمان و زمین و هرآنچه که بین آنهاست. و کلیه حلقه های بعدی در مدارات، مراتب یا درجات تکاملی بالائی ( یا برتر ) هم تا پایان سفر وجود ندارند بلکه هرکدام به ترتیب و نوبه خاص و ویژه خویش با پرش های کلی کوانتمی به روش اشاره شده از همین حلقه فعلی آفریده خواهند شد تا یک دور کامل روی دایره و بازگشت به همان آفرینش اولیه ( سرمدی، مبدئی و معادی، ازلی و ابدی ) در نهایت کمال ایده آل خوبی و زیبایی، اعتدال و نظم و هماهنگی با کمیت و کیفیت بهشت برین. مسیر حرکت لحظه جاودانه حال ( به زبان فنی ؛ نوسانگر دو قطبی آفریده شده از زمان مطلق و بیزمانی مطلق بر رویهم به عنوان عظیم ترین نیروی موجود در محتوای کیهان یا جهان که دو نقش یا وظیفه عمده را عهده دار می باشد؛ یکی رقم زدن طول عمر کلیه موجودات و پدیده ها و امورات و دیگری سوق دادن محتوای کیهان یا جهان لحظه به لحظه، بدون وقفه و بطور خستگی ناپذیر بسوی آینده و وقوع مهبانگ بعدی و پس از آن وقوع مهبانگ های بعدی و بعدی تا رسیدن به معاد یعنی تا بازگشت به مبدء روی مسیر یا مدار دایره ای شکل ) هم به همین ترتیب دایره وار میباشد و حرکت آن همیشه پس از یک دور کامل از نوع آغاز می گردد. این تصویر و روند در محتوای هرکدام از گیتی ها یا کیهان ها و یا جهان های متناهی، مساوی، موازی و بیشمار بطور مطلق یکسان و برابر می باشند. وقوع مهبانگ های هفتگانه بر اثر نوسانات خودکار و متوالی انبساط و انقباض در چارچوب طرح مطلق آفرینش و بر اساس قوانین جاودانه و آئین نامه های اجرایی ثابت و پایدار و تغییر ناپذیر آن، اتفاق میفتند و یا صورت می پذیرند و نه تصادفی. در پایان لازم به اشاره میدانم که با پیدایش این بینش و باور نوین علمی، پدیده ها، رویدادها و یا اتفاقاتی از قبیل آخر زمان و برپائی قیامت کبری و حضور انسان در دادگاه عدل الاهی ( یا الهی ) بر اساس حکمت های موسائی - تورائی ( توراتی ) ، ایسائی - ایوان گلئی ( انجیلی ) و محمّدی - قرآنی مفهوم و معنای خود را از دست میدهند، به این معنا که محتوای این حکمت های انسانی - زمینی بر محتوای حکمت مطلق و بیکران خدائی - آسمانی مطابقت ندارند. در این زمینه یک نکته مهمتر از کلیه نکات و آن اینکه بینش و باور و تصویر وحیانی - دینی به شکل《دنیا - برزخ - آخرت 》نمیتواند حقیقت داشته باشد، زیرا پایان عالم یا حالت برزخ برای هر فرد انسانی ( منجمله هر موجود مفید دیگری ) در طول این سفر دایره وار دنیوی، مقطعی، نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین دو بهشت برین متوالی یعنی بین مبدء و معاد حقیقی و واقعی ( یعنی از دیدگاه علمی و نه دینی ) همیشه مصادف خواهد بود با بسته شدن مجدد نطفه در رحم مادر و بیداری و تولد دوباره در همین دنیا در مداری برتر و نه وقت رسیدن به معاد و برپائی قیامت کبری و فصل برداشت محصول در آخرت.
...
[مشاهده متن کامل]

محاسبه: طول زمانی این سفر دایره وار دنیوی در ادوار فراوان ( به تعداد کلیه حلقه های زنجیره دایره وار علت و معلول و یا به بیانی دیگر به تعداد کلیه مدارات، مراتب یا درجات فراوان تکاملی بین دو حد دنیوی؛ یکی نهایت نقصان و امکان اخس و پایین ترین حالت نشئگی طبیعی و دیگری نهایت کمال و امکان اشرف دنیوی و بالا ترین حالت نشئگی طبیعی قبل از وقع آخرین مهبانگ و بازگشت به حالت بهشت برین ) همیشه مساوی خواهد بود با معکوس زمان پلانک در علم فیزیک یعنی ۱۰ بتوان ۴۳ ثانیه. تبدیل این زمان به سال شمسی ( یا قمری ) به کمک یک ماشین حساب مناسب به عهده مطلق شناسان گرامی و آنانیکه به اعجاز هماهنگی و انجسام و عدم پراکندی و اختلاف و تناقض در محتوای معارف وحیانی کتب به اصطلاح آسمانی و مقدس از قبیل تَورا ، ایوانگلی های چهارگانه و قرآن، اعتقاد و ایمان و امید راسخ و تزلزل ناپذیر دارند.
ادامه محاسبه : طول عمر کلی محتوای کیهان یا جهان یا فاصله زمانی بین وقوع دو مهبانگ متوالی ( به زبان انگلیسی : بیگ بنگ و به زبان آلمانی : اور کِنال، هردو بدون پسوند متوالی ) در حال حاضر توسط منجمین یا ستاره و یا اختر شناسان و کیهان شناسان برجسته غیر قابل تخمین و محاسبه و تعیین می باشد، اما در آینده های دور دست امکانپذیر خواهد شد. تا آن زمان بطور پیش فرض یقینی و قابل اطمینان و اعتماد می توان این طول عمر کلی را برابر دانست با مقدار عددی سرعت نور ( بدون پسوند کیلومتر بر ثانیه ) در خلاء بتوان عدد ۲ باضافه پسوند سال یعنی ۹۰ میلیارد سال ( شمسی و نه قمری ) . آنگاه هر فرد انسانی میتواند به روش زیر تعداد کلیه زندگی های دنیوی خود و اعضای خانواده را در مدارات، مراتب یا درجات فراوان تکاملی در طول این سفر دایره وار بین دو بهشت برین متوالی محاسبه و تعیین نماید و آنرا در دفترچه خاطرات روز مره به رسم یادگاری یاداشت نماید و یا آنرا بخاطر بسپارد و هرزمانی که دوست داشت به آن مراجعه نماید: ۱۰ بتوان ۴۳ ثانیه تقسیم بر ۹۰ میلیارد سال و دوباره تقسیم بر عدد ۷.
شاید بتوان گفت که راز ژرف نهفته در پشت پرده ظاهر عدد هفت، همین باشد که با معنای پیام آسمانی هفت سین خود ما ایرانیان منطبق است. معنای پیام هفت سین که در پشت پرده ظاهر مراسم چیدن سفره یا میز هفت سین نهفته است، تاکنون توسط خود ایرانیان و هیچ قوم و ملت دیگری کشف نگردیده . حرف س در اصل و ریشه حرف اول هفت نوع سبزی نبوده بلکه حرف اول واژه سامان به معنای نظم یا نظام. لذا این پیام فراباستانی به این معنا بوده که این گیتی یا کیهان و یا این جهان دارای هفت سامان یا نظم کلی می باشد در قالب هفت عالم یا دنیا به شکل آسمان ها و زمین های هفتگانه و هرآنچه که بین آنهاست که از دیدگاه علمی امروز و آینده هرکدام به یک سهم مساوی با هم و در طول هم و پشت سر همدیگر از حق به ظهور رسیدن و پیدایش و کثرت و تجربه و سپری نمودن زندگی های کلی و جزئیاتی دنیوی خاص و ویژه خویش برخوردار می باشند و آنهم از طریق گردش وقوع مهبانگ های هفتگانه بر اثر نوسانات خودکار و متوالی انبساط و انقباض و آنهم هرکدام نه فقط یک یا صد و یا هزار و یکبار بلکه هرکدام دقیقا به تعداد یک هفتم کلیه حلقه های زنجیره دایره وار علت و معلول.
در مورد تعریف و تعیین معنای مطلق از دیدگاه فلاسفه غرب میتوان به سایت ویکیپدیا دانش نامه آزاد به زبان آلمانی مراجعه کرد تحت جستجوی das Absolute به کمک گوگل. ( در اصل به شکل گو گله، یعنی گله گوئی در شبکه سراسری اینترنت ) .

واژه اوستائی امشاسپندان به احتمال قریب به یقین یا نزدیک به حقیقت در اصل و ریشه به شکل آم خاس پندان تلفظ و بیان میشده به معنای پند های عام و خاص. یا چند پند برای مردمان خاص و عام. از عصر زرتشت به بعد معنای شش ایزد دستیار اهورامزدا بخود گرفته است.
معنی: محض
محض
معانی ( حشر ) ( مطلق ) ( کلون ) ( صافی ) ( گرازان ) ( موالات ) ( نوند ) ( خوالگیر ) ( فایق )

بپرس