[ویکی نور] مع الدکتور ناصر القفاری فی أصول مذهبه، تألیف ابوالفضل اسلامی در پاسخ به اتهامات ناصر قفاری در کتاب «أصول مذهب الشیعة الاثنی عشریة» نوشته شده است. در این اثر یک جلدی به زبان عربی شبهات مطرح شده با استناد به آیات و روایات و اقوال علما مورد نقد قرار گرفته است.
کتاب، مشتمل بر مقدمه نویسنده و متن اثر است که بدون دسته بندی خاصی شبهات قفاری را پاسخ گفته است.
اساس بحث نویسنده در نقد عبارات «الشیعة قائلون بالتحریف» یا «الشیعة تعتقد بتحریف القرآن» است؛ یعنی شیعه قائل به تحریف قرآن کریم است.
نویسنده، کتابش را با این داستان آغاز کرده است. حکایت شده که مردی خبر مرگ دوستی قدیمی را شنید. یک روز او را زنده ملاقات کرد، پس تعجب کرد و به او گفت: ای رفیق به من گفته شد که تو مرده ای! دوستش به او گفت: ولی حالا می بینی که من زنده ام و روزی می خورم و پیش از این نمرده بودم! پس تعجب مرد بیشتر شد و با اصرار بر انکار حیات او می گفت: چگونه تو نمرده بودی، درحالی که کسی که از تو موثق تر است مرگ تو را به من خبر داد؟! حکایت ما پیروان اهل بیت پیامبر(ص) با برخی از محققین اهل سنت همین است. می گویند: ما شنیده ایم که شما قائل به تحریف قرآن هستید. به آنها می گوییم: ما شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) معتقد به تحریف قرآن نیستیم، بلکه معتقدیم که این قرآن که در دست مسلمین است بدون کم و زیاد همان است که بر رسول اکرم(ص) نازل شده است؛ باطل در آن راه نیافته و خداوند متعال آن را از هر تغییر و تحریفی حفظ کرده است. محقق سنی می گوید: کسی که خبر داده ابن تیمیه است که از شما موثق تر است! در جوابش می گوییم: آیا این خبر از ماست؟! چگونه از ماست و حال آنکه ما از آن بی خبریم؟!
وی در ادامه با اشاره به نام چند تن دیگر از علمای اهل سنت، توجه به کلام این افراد و نادیده گرفتن سخن دیگر موثقین مانند صاحب «إظهار الحق» شیخ رحمت الله هندی را تعجب آور دانسته است
اسلامی، اتهامات کسانی چون قفاری مؤلف کتاب «اصول مذهب شیعه امامیه» را غیر قابل پذیرش می داند؛ چراکه او نه یک بار، بلکه بارها در امانت علمی خیانت کرده و متأثر از افکار وهابیت و اتهامات ابن تیمیه است که برخی علمای اهل سنت، او را کافر می دانند. قفاری در نقل عقائد شیعه به قول ابن تیمیه استناد می کند که نزد علمای مذهبش مردود است، چه برسد به علمای امامیه
کتاب، مشتمل بر مقدمه نویسنده و متن اثر است که بدون دسته بندی خاصی شبهات قفاری را پاسخ گفته است.
اساس بحث نویسنده در نقد عبارات «الشیعة قائلون بالتحریف» یا «الشیعة تعتقد بتحریف القرآن» است؛ یعنی شیعه قائل به تحریف قرآن کریم است.
نویسنده، کتابش را با این داستان آغاز کرده است. حکایت شده که مردی خبر مرگ دوستی قدیمی را شنید. یک روز او را زنده ملاقات کرد، پس تعجب کرد و به او گفت: ای رفیق به من گفته شد که تو مرده ای! دوستش به او گفت: ولی حالا می بینی که من زنده ام و روزی می خورم و پیش از این نمرده بودم! پس تعجب مرد بیشتر شد و با اصرار بر انکار حیات او می گفت: چگونه تو نمرده بودی، درحالی که کسی که از تو موثق تر است مرگ تو را به من خبر داد؟! حکایت ما پیروان اهل بیت پیامبر(ص) با برخی از محققین اهل سنت همین است. می گویند: ما شنیده ایم که شما قائل به تحریف قرآن هستید. به آنها می گوییم: ما شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) معتقد به تحریف قرآن نیستیم، بلکه معتقدیم که این قرآن که در دست مسلمین است بدون کم و زیاد همان است که بر رسول اکرم(ص) نازل شده است؛ باطل در آن راه نیافته و خداوند متعال آن را از هر تغییر و تحریفی حفظ کرده است. محقق سنی می گوید: کسی که خبر داده ابن تیمیه است که از شما موثق تر است! در جوابش می گوییم: آیا این خبر از ماست؟! چگونه از ماست و حال آنکه ما از آن بی خبریم؟!
وی در ادامه با اشاره به نام چند تن دیگر از علمای اهل سنت، توجه به کلام این افراد و نادیده گرفتن سخن دیگر موثقین مانند صاحب «إظهار الحق» شیخ رحمت الله هندی را تعجب آور دانسته است
اسلامی، اتهامات کسانی چون قفاری مؤلف کتاب «اصول مذهب شیعه امامیه» را غیر قابل پذیرش می داند؛ چراکه او نه یک بار، بلکه بارها در امانت علمی خیانت کرده و متأثر از افکار وهابیت و اتهامات ابن تیمیه است که برخی علمای اهل سنت، او را کافر می دانند. قفاری در نقل عقائد شیعه به قول ابن تیمیه استناد می کند که نزد علمای مذهبش مردود است، چه برسد به علمای امامیه
wikinoor: مع_الدکتور_ناصر_القفاری_فی_أصول_مذهبه