مطالعات رسانه ای ( به انگلیسی:Media studies ) رشته مطالعاتی است که به محتوا، تاریخچه و تأثیرات رسانه های مختلف به ویژه رسانه های جمعی می پردازد. مطالعات رسانه ای ممکن است از سنت و روش های علوم اجتماعی و علوم انسانی، اما بیشتر از رشته های اصلی خود همانند ارتباطات جمعی، ارتباطات، علوم ارتباطات، و مطالعات ارتباطات استفاده کند. [ ۱]
محققان این رشته همچنین ممکن است نظریه ها و روش های رشته هایی از جمله مطالعات فرهنگی، بلاغت ( از جمله بلاغت دیجیتال ) ، فلسفه، نظریه ادبی، روان شناسی، علوم سیاسی، اقتصاد سیاسی، علوم اقتصادی، جامعه شناسی، مردم شناسی، نظریه اجتماعی، تاریخ هنر، نقد هنری، نظریه فیلم و نظریه اطلاعات را بکار گیرند. [ ۲]
اولین برنامه کارشناسی ارشد مطالعات رسانه ای در ایالات متحده و توسط جان کالکین ( John Culkin ) در مکتب جدید ( The New School ) و در سال ۱۹۷۵ معرفی شد که از آن زمان تاکنون بیش از ۲۰۰۰ دانشجو فارغ التحصیل داشته است. کالکین مسئول آوردن مارشال مک لوهان به فوردهام در سال ۱۹۶۸ بود و متعاقباً مرکز درک رسانه ها را تأسیس کرد که به برنامه مکتب جدید تبدیل شد. [ ۳]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمحققان این رشته همچنین ممکن است نظریه ها و روش های رشته هایی از جمله مطالعات فرهنگی، بلاغت ( از جمله بلاغت دیجیتال ) ، فلسفه، نظریه ادبی، روان شناسی، علوم سیاسی، اقتصاد سیاسی، علوم اقتصادی، جامعه شناسی، مردم شناسی، نظریه اجتماعی، تاریخ هنر، نقد هنری، نظریه فیلم و نظریه اطلاعات را بکار گیرند. [ ۲]
اولین برنامه کارشناسی ارشد مطالعات رسانه ای در ایالات متحده و توسط جان کالکین ( John Culkin ) در مکتب جدید ( The New School ) و در سال ۱۹۷۵ معرفی شد که از آن زمان تاکنون بیش از ۲۰۰۰ دانشجو فارغ التحصیل داشته است. کالکین مسئول آوردن مارشال مک لوهان به فوردهام در سال ۱۹۶۸ بود و متعاقباً مرکز درک رسانه ها را تأسیس کرد که به برنامه مکتب جدید تبدیل شد. [ ۳]
wiki: مطالعات رسانه ای