مصرف گرایی اخلاقی ( به انگلیسی: Ethical consumerism ) ( که به طور متناوب آن را مصرف اخلاقی، خرید اخلاقی و منبع یابی اخلاقی نیز می نامند و همچنین با مصرف گرایی پایدار و سبز همراه است ) ، نوعی از کنشگری مصرف کنندگان بر اساس مفهوم رای دادن با هزینه کردن دلار است. [ ۱] مردم این کار را با خرید محصولات اخلاقی انجام می دهند که از تولیدکنندگان کوچک یا صنعتگران محلی حمایت می کند و از جانوران و محیط زیست حفاظت می کنند، در حالی که محصولاتی را که از کودکان به عنوان کارگر استثمار می کنند، روی جانوران آزمایش می کنند یا به محیط زیست آسیب می رسانند، را تحریم می کنند. [ ۲]
انجمن تحقیقات اخلاقی مصرف کننده اطلاعات بیش از ۳۰۰۰۰ شرکت را بر اساس عملکرد آنها در پنج حوزه اصلی گردآوری و دسته بندی می کند و "Ethiscore" را تشکیل می دهد:
• محیط زیست: گزارش زیست محیطی، انرژی هسته ای، تغییرات آب و هوایی، آلودگی و سموم، زیستگاه ها و منابع
• مردم: حقوق بشر، حقوق کارگران، سیاست زنجیره تأمین، بازاریابی غیرمسئولانه، تسلیحات
• جانوران: آزمایش جانوران، دامداری متمرکز، دیگر حقوق جانوران
• سیاست: فعالیت سیاسی، فراخوان تحریم، مهندسی ژنتیک، ضد مالی اجتماعی، اخلاق شرکت
• پایداری محصول: ارگانیک، تجارت منصفانه، ویژگی های مثبت محیطی، پایداری های دیگر. [ ۳]

این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفانجمن تحقیقات اخلاقی مصرف کننده اطلاعات بیش از ۳۰۰۰۰ شرکت را بر اساس عملکرد آنها در پنج حوزه اصلی گردآوری و دسته بندی می کند و "Ethiscore" را تشکیل می دهد:
• محیط زیست: گزارش زیست محیطی، انرژی هسته ای، تغییرات آب و هوایی، آلودگی و سموم، زیستگاه ها و منابع
• مردم: حقوق بشر، حقوق کارگران، سیاست زنجیره تأمین، بازاریابی غیرمسئولانه، تسلیحات
• جانوران: آزمایش جانوران، دامداری متمرکز، دیگر حقوق جانوران
• سیاست: فعالیت سیاسی، فراخوان تحریم، مهندسی ژنتیک، ضد مالی اجتماعی، اخلاق شرکت
• پایداری محصول: ارگانیک، تجارت منصفانه، ویژگی های مثبت محیطی، پایداری های دیگر. [ ۳]


wiki: مصرف گرایی اخلاقی