مرگ سحری ( به انگلیسی: Dead by Daylight ) یک بازی ویدئویی چندنفره آنلاین در سبک ترس و بقا است؛ که توسط استودیوی کانادایی بیهیویر اینترکتیو توسعه یافته است. در این بازی یک قاتل بی رحم به شکار چهار بازمانده ای که از یک مرگ وحشتناک فرار می کنند می پردازد. در حالی که بازماندگان باید از گرفتار شدن خودداری کنند و با همکاری یکدیگر برای تعمیر پنج ژنراتور، دروازه های خروجی را روشن کنند. در این بازی اکثر شخصیت ها برگرفته شده از فرنچایزهای معروف مانند کابوس در خیابان الم ، اره، هالووین، سایلنت هیل، آیرن میدن، نیکلاس کیج هستند. مرگ سحری در سال ۲۰۱۶ و در پلت فرم های مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، نینتندو سوئیچ، اندروید، آی اواس، گوگل استادیا، پلی استیشن ۵، و ایکس باکس سری اکس/اس منتشر شده است.
مرگ سحری در سال ۲۰۱۶ به صورت کلی عرضه شد که چند روز پس از انتشار توانست نظر پلیرهای زیادی را به خودش جلب کند، به طوری که وقتی انتشار به پایان رسید، پس از گذشت یک هفته حدوداً ۲۷۰۰۰۰ نسخه فروخت و پس از گذشت یک ماه بیش از ۱ میلیون نسخه دیگر هم فروخت و در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۷ موفق شد به فروش ۳میلیون نسخه دست یابد و این فروش چشم گیر در می ۲۰۱۹ منجر شد به فروش ۲۵ میلیون نسخه دیگر هم دسترسی پیدا کند و در نهایت این تعداد در می ۲۰۲۲ به ۵۰ میلیون رسید. بعد از این موفقیت بزرگ تجاری، شرکت بیهیویر اینترکتیو تصمیم گرفت تا برای پلتفرم های اندروید و آی اواس هم آن را منتشر کند که نسخه موبایلی همانند نسخه قبلی بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفت. به طوری که شرکت های بزرگی مانند نت ایز از مرگ سحری به عنوان یک الگو استفاده کردند و بازی های دیگری را نیز در دسترس کاربران قرار دادند. تیم بیهیویر اینترکتیو در سال ۲۰۲۲ به طرفداران خبر به یک نسخه موبایلی جدید دادند، که با همکاری شرکت نت ایز شروع به ساخت یک نسخه دیگر کردند. این نسخه در اوایل سال ۲۰۲۳ برای اندروید و آی اواس در دسترس کاربران قرار گرفت. مرگ سحری در ۷ نوامبر ۲۰۲۲ در PUBG: Battlegrounds ظاهر شد و حالت جدیدی را معرفی کرد که در آن بازیکنان ژنراتور ها را تعمیر می کردند و از قاتل فرار می کردند و در کنار آن لوازم آرایشی جدیدی را اضافه کرد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمرگ سحری در سال ۲۰۱۶ به صورت کلی عرضه شد که چند روز پس از انتشار توانست نظر پلیرهای زیادی را به خودش جلب کند، به طوری که وقتی انتشار به پایان رسید، پس از گذشت یک هفته حدوداً ۲۷۰۰۰۰ نسخه فروخت و پس از گذشت یک ماه بیش از ۱ میلیون نسخه دیگر هم فروخت و در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۷ موفق شد به فروش ۳میلیون نسخه دست یابد و این فروش چشم گیر در می ۲۰۱۹ منجر شد به فروش ۲۵ میلیون نسخه دیگر هم دسترسی پیدا کند و در نهایت این تعداد در می ۲۰۲۲ به ۵۰ میلیون رسید. بعد از این موفقیت بزرگ تجاری، شرکت بیهیویر اینترکتیو تصمیم گرفت تا برای پلتفرم های اندروید و آی اواس هم آن را منتشر کند که نسخه موبایلی همانند نسخه قبلی بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفت. به طوری که شرکت های بزرگی مانند نت ایز از مرگ سحری به عنوان یک الگو استفاده کردند و بازی های دیگری را نیز در دسترس کاربران قرار دادند. تیم بیهیویر اینترکتیو در سال ۲۰۲۲ به طرفداران خبر به یک نسخه موبایلی جدید دادند، که با همکاری شرکت نت ایز شروع به ساخت یک نسخه دیگر کردند. این نسخه در اوایل سال ۲۰۲۳ برای اندروید و آی اواس در دسترس کاربران قرار گرفت. مرگ سحری در ۷ نوامبر ۲۰۲۲ در PUBG: Battlegrounds ظاهر شد و حالت جدیدی را معرفی کرد که در آن بازیکنان ژنراتور ها را تعمیر می کردند و از قاتل فرار می کردند و در کنار آن لوازم آرایشی جدیدی را اضافه کرد.
wiki: مرگ سحری