مرسدس بنز 500کا ( W29 ) ( به انگلیسی: Mercedes - Benz 500K ) یک ماشین تور بزرگ است که توسط مرسدس بنز بین سالهای 1934 و 1936 ساخته شده است. اولین بار در نمایشگاه اتومبیل برلین در سال 1934 به نمایش گذاشته شد ، [ ۱] دارای نام کارخانه W29 بود. متمایز از 500 سدان توسط "K" برای کمپرسور ( آلمانی برای سوپرشارژ ) ، فقط در این اتومبیل های عملکردی نصب شده بود ، جانشین مرسدس بنز 380 شد که درست در سال گذشته معرفی شد. این موتور هم یک موتور بزرگتر ، قدرتمندتر و هم بدنه ی مجلل تری را برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان برای تجمل و عملکرد بیشتر ارائه می دهد. [ ۲] [ ۳]
مرسدس بنز ۵۰۰کا از جمله خودروهایی است که در کلکسیون ماشین های کلاسیک متعلق به محمدرضا شاه پهلوی قرار داشت. [ ۴]
500کا از همان سیستم تعلیق مستقل که در 380 معرفی شده بود استفاده کرد ، دارای یک محور جلو با استخوان مضاعف ، محور چرخش دو مفصل در عقب ، و موقعیت چرخ جداگانه ، فنرهای سیم پیچ و میرایی ، اولین بار در جهان. در نتیجه ، این یک ماشین راحت تر و بهتر از نسل قبلی رودسترهای مرسدس S / SS / SSK از دهه 1920 بود و جذابیت بیشتری برای خریداران ، به ویژه تعداد روزافزون رانندگان زن با پاشنه در آن زمان ، داشت. [ ۵]
با فشار دادن پدال گاز ، سوپرشارژر روت کاملاً درگیر شده ، موتور پنج لیتری مستقیم هشت را به 160 اسب بخار نیرو ( 120 کیلووات ) می رساند و ماشین را قادر به بیش از 160 کیلومتر در ساعت ( 100 مایل در ساعت ) می کند ، در حالی که با سرعت حداکثر 30 لیتر در 100 کیلومتر ( 9. 4 کیلوگرم در ساعت در هر بشکه ؛ 7. 8 کیلوگرم در ساعت در هر ثانیه ) سوخت مصرف می کند. [ ۵]
سه شاسی و هشت بدنه مختلف برای مشتریان در دسترس بود ؛ دو نسخه کابریولت چهار نفره بلندتر "B" و "C" روی یک محور چرخ 3290 میلی متر ( 129. 5 اینچ ) سوار شدند و بعداً در سایر مدلهای سدان و اتومبیل گردشی. شاسی کوتاه "A" ، با فاصله دو محور 2980 میلی متری ( 117. 3 اینچ ) ، زیربنای مدل های دو نفره بود: پیاده روی بزرگراه و رودستر ویژه 1936 که بالاترین عملکرد را داشتند. [ ۶] در همه مدل ها از تجهیزات پیشرفته ای مانند شیشه ایمنی ، ترمزهای هیدرولیکی و سیستم الکتریکی 12 ولتی استفاده شده است که برای تحمل بار پاک کن های برقی شیشه جلو اتومبیل ، قفل درها و نشانگرها کافی است. [ ۵]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمرسدس بنز ۵۰۰کا از جمله خودروهایی است که در کلکسیون ماشین های کلاسیک متعلق به محمدرضا شاه پهلوی قرار داشت. [ ۴]
500کا از همان سیستم تعلیق مستقل که در 380 معرفی شده بود استفاده کرد ، دارای یک محور جلو با استخوان مضاعف ، محور چرخش دو مفصل در عقب ، و موقعیت چرخ جداگانه ، فنرهای سیم پیچ و میرایی ، اولین بار در جهان. در نتیجه ، این یک ماشین راحت تر و بهتر از نسل قبلی رودسترهای مرسدس S / SS / SSK از دهه 1920 بود و جذابیت بیشتری برای خریداران ، به ویژه تعداد روزافزون رانندگان زن با پاشنه در آن زمان ، داشت. [ ۵]
با فشار دادن پدال گاز ، سوپرشارژر روت کاملاً درگیر شده ، موتور پنج لیتری مستقیم هشت را به 160 اسب بخار نیرو ( 120 کیلووات ) می رساند و ماشین را قادر به بیش از 160 کیلومتر در ساعت ( 100 مایل در ساعت ) می کند ، در حالی که با سرعت حداکثر 30 لیتر در 100 کیلومتر ( 9. 4 کیلوگرم در ساعت در هر بشکه ؛ 7. 8 کیلوگرم در ساعت در هر ثانیه ) سوخت مصرف می کند. [ ۵]
سه شاسی و هشت بدنه مختلف برای مشتریان در دسترس بود ؛ دو نسخه کابریولت چهار نفره بلندتر "B" و "C" روی یک محور چرخ 3290 میلی متر ( 129. 5 اینچ ) سوار شدند و بعداً در سایر مدلهای سدان و اتومبیل گردشی. شاسی کوتاه "A" ، با فاصله دو محور 2980 میلی متری ( 117. 3 اینچ ) ، زیربنای مدل های دو نفره بود: پیاده روی بزرگراه و رودستر ویژه 1936 که بالاترین عملکرد را داشتند. [ ۶] در همه مدل ها از تجهیزات پیشرفته ای مانند شیشه ایمنی ، ترمزهای هیدرولیکی و سیستم الکتریکی 12 ولتی استفاده شده است که برای تحمل بار پاک کن های برقی شیشه جلو اتومبیل ، قفل درها و نشانگرها کافی است. [ ۵]
wiki: مرسدس بنز ۵۰۰کی