مرسدس - بنز کلاس - جی ( به آلمانی: Mercedes - Benz G - Class ) ، گران ترین خودروی شاسی بلند شرکت مرسدس بنز است که هم کاربرد نظامی دارد و هم یکی از لوکس ترین خودروهای این شرکت شناخته می شود. . می توان گفت این خودرو نسل بعدی پژو P4 بوده است که توسط پژو طراحی و به واسطه پانارد به دست بنز رسید.
... [مشاهده متن کامل]
در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه بین المللی خودروی دیترویت، مرسدس بنز از نسل جدید این خودرو رونمایی کرد که هم چنان با مقاومت در برابر زمان، از زبان طراحی نسل پیش از خود پیروی می کند.
این خودرو در دهه ۱۹۷۰ به پیشنهاد محمدرضا شاه پهلوی به عنوان یک خودرو نظامی پشتیبانی چندمنظوره با توجه به شرایط بومی ایران و مخصوص ارتش شاهنشاهی ایران توسط مرسدس بنز طراحی و ساخته شده بود و حالت آن نیز جعبه مانند، اسپرت، بسیار قدرتمند در جاده ها و با حداکثر امنیت برای سرنشینان بود. در حال حاضر نیروهای مسلح حداقل ۶۳ کشور دنیا از جمله ارتش آلمان، نیروی زمینی کانادا و تفنگداران دریایی آمریکا از این خودرو استفاده می کنند.
بعد از چند سال خودروی مورد نظر تولید شده و اولین محموله از آن وارد ایران شد ولی با وقوع انقلاب ۱۳۵۷، ایران از خرید آن ها سر باز زد و این محصول هیچ گاه به دست ارتش شاهنشاهی ایران نرسید و به خودروی اصلی ترابری سبک ناتو تبدیل شد.
اولین پیشنهاد فروش این خودرو ها به ارتش آلمان غربی بود ولی ارتش آلمان غربی به خاطر قیمت، از خرید امتناع کرد تا اینکه بالاخره آرژانتین خودروها را خرید و در جنگ فالکلند یکی از این خودروها به عنوان غنیمت توسط ارتش بریتانیا به لندن برده شد. سربازان خسته از لندرور خشک و خشن ماشینی را سوار شده بودند که مانند لندرور همه جا رو بود و مانند جگوار نرم و راحت به این ترتیب تمامی خودروهای باقی مانده در انبار مرسدس بنز را بریتانیا یکجا خرید و به این ترتیب کشورهای دیگر حتی خود ارتش آلمان نیز مشتری خودروها شدند و کلاس جدیدی در تولیدات مرسدس بنز گشوده شد به نام G - Class که امروزه پس از گذشت چندین دهه تولید که تغییرات ظاهری خیلی جزئی ( ولی باطنی بسیار ) روی این مدل بوده، هنوز از نظر قیمت رتبه بالایی را بین محصولات کمپانی مرسدس بنز دارد.
... [مشاهده متن کامل]
در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه بین المللی خودروی دیترویت، مرسدس بنز از نسل جدید این خودرو رونمایی کرد که هم چنان با مقاومت در برابر زمان، از زبان طراحی نسل پیش از خود پیروی می کند.
این خودرو در دهه ۱۹۷۰ به پیشنهاد محمدرضا شاه پهلوی به عنوان یک خودرو نظامی پشتیبانی چندمنظوره با توجه به شرایط بومی ایران و مخصوص ارتش شاهنشاهی ایران توسط مرسدس بنز طراحی و ساخته شده بود و حالت آن نیز جعبه مانند، اسپرت، بسیار قدرتمند در جاده ها و با حداکثر امنیت برای سرنشینان بود. در حال حاضر نیروهای مسلح حداقل ۶۳ کشور دنیا از جمله ارتش آلمان، نیروی زمینی کانادا و تفنگداران دریایی آمریکا از این خودرو استفاده می کنند.
بعد از چند سال خودروی مورد نظر تولید شده و اولین محموله از آن وارد ایران شد ولی با وقوع انقلاب ۱۳۵۷، ایران از خرید آن ها سر باز زد و این محصول هیچ گاه به دست ارتش شاهنشاهی ایران نرسید و به خودروی اصلی ترابری سبک ناتو تبدیل شد.
اولین پیشنهاد فروش این خودرو ها به ارتش آلمان غربی بود ولی ارتش آلمان غربی به خاطر قیمت، از خرید امتناع کرد تا اینکه بالاخره آرژانتین خودروها را خرید و در جنگ فالکلند یکی از این خودروها به عنوان غنیمت توسط ارتش بریتانیا به لندن برده شد. سربازان خسته از لندرور خشک و خشن ماشینی را سوار شده بودند که مانند لندرور همه جا رو بود و مانند جگوار نرم و راحت به این ترتیب تمامی خودروهای باقی مانده در انبار مرسدس بنز را بریتانیا یکجا خرید و به این ترتیب کشورهای دیگر حتی خود ارتش آلمان نیز مشتری خودروها شدند و کلاس جدیدی در تولیدات مرسدس بنز گشوده شد به نام G - Class که امروزه پس از گذشت چندین دهه تولید که تغییرات ظاهری خیلی جزئی ( ولی باطنی بسیار ) روی این مدل بوده، هنوز از نظر قیمت رتبه بالایی را بین محصولات کمپانی مرسدس بنز دارد.