مرسدس بنز کلاس ئی

دانشنامه عمومی

مرسدس - بنز کلاس - ئی ( به انگلیسی: Mercedes - Benz E - Class ) یکی از مدل خودروهای شرکت مرسدس - بنز است که از سال های اواسط دهه ۱۹۳۰ تا امروز ( از سال ۱۹۹۳ به روال کنونی ) در طیف وسیع تولید شده است. طراحی آن موتور جلو و محور عقب یا چهارچرخ محرک بوده است. این خودرو در کلاس خودروهای شرکتی ( یا سگمنت ئی ) جای می گیرد. از نظر تاریخی، کلاس ئی با فروش بیش از ۱۴ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۱۵، پرفروش ترین مدل مرسدس بنز است. در نوامبر سال ۲۰۲۰ مدل ۲۱۳ کلاس ئی به عنوان خودروی سال موتور ترند یا به عنوانی خودرو سال ۲۰۲۱ جهان را به خود اختصاص داد.
سال ۱۳۸۱ مذاکرات ایران خودرو و بنز آلمان به نتایج خوبی رسید و در نهایت در سال ۱۳۸۵، بنز کلاس ئی اتاق دبلیو۲۱۱ در کارخانه ای به نام «تاپ خودرو» به عنوان زیر مجموعه ایران خودرو به مرحله مونتاژ رسید. در آن زمان بنز آلمان حدود ۱۷۴۰ قطعه از این خودرو را به ایران خودرو تحویل می داد و کارکنان تاپ خودرو با مونتاژ به روش اس کی دی، بنز ئی کلاس را به بازار عرضه می کردند. سخت گیری های شدید بنز آلمان بر روند مونتاژ این خودروها در تاپ خودرو باعث شد تا کلاس ئی های ایران خودرو از نظر دقت تولید و کیفیت شباهت بسیار زیادی نسبت به نمونه های وارداتی داشته باشد و از سویی موفقیت خوبی را در بازار ایران به دست آورند. [ ۱]
عکس مرسدس بنز کلاس ئیعکس مرسدس بنز کلاس ئیعکس مرسدس بنز کلاس ئیعکس مرسدس بنز کلاس ئی

مرسدس بنز کلاس ئی (دبلیو۲۱۰). مرسدس بنز دبلیو۲۱۰ ( به انگلیسی: Mercedes - Benz W210 ) یکی از محصولات کمپانی آلمانی مرسدس بنز است.
عکس مرسدس بنز کلاس ئی (دبلیو۲۱۰)

مرسدس بنز کلاس ئی (دبلیو۲۱۲). مرسدس بنز دبلیو۲۱۲ ( Mercedes - Benz W۲۱۲ ) خودرویی است که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ در آلمان، مکزیک، مصر و مالزی تولید شده است. طراحی آن موتور جلو، توزیع نیروی پیشران، خودرو چهار چرخ محرک بوده است.
عکس مرسدس بنز کلاس ئی (دبلیو۲۱۲)عکس مرسدس بنز کلاس ئی (دبلیو۲۱۲)عکس مرسدس بنز کلاس ئی (دبلیو۲۱۲)عکس مرسدس بنز کلاس ئی (دبلیو۲۱۲)عکس مرسدس بنز کلاس ئی (دبلیو۲۱۲)عکس مرسدس بنز کلاس ئی (دبلیو۲۱۲)
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

مرسدس - بنز کلاس - ئی ( دبلیو۲۱۱ ) ( Mercedes - Benz E - Class ( W211 ) ) خودرویی است که توسط شرکت مرسدس - بنز از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ تولید می شد. این خودرو در آلمان، مکزیک، اتریش، مصر، ایران، ( توسط ایران خودرو ) و مالزی مونتاژ می شد. طراحی آن موتور جلو، انتقال نیرو به چرخ های عقب و در بعضی انواع به چهار چرخ بوده است. تولید این خودرو در ایران تا ژوئیه ۲۰۱۱ ادامه داشت.
...
[مشاهده متن کامل]

در ایران این خودرو مورد استفاده ناوگان پلیس ( نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی ) قرار گرفت. بنزهای پلیس ایران به دلیل عدم احتیاج پلیس به تمامی امکانات، از تیپ کلاسیک ( پایه ) هستند.
این خودرو چون توسط مرسدس بنز با سه تیپ کلاسیک، الگانس و آوانگارد عرضه می شد در ایران ( به همراه کلاس سی ) با نام الگانس مشهور شدند.
از دیگر نام های رایج در ایران می توان به نام برابوس از تیونرهای مرسدس بنز ( با تلفظ غلط «باراباس» ) اشاره کرد. هرچند همهٔ بنزهای پلیس ایران ساده بودند و هیچ کدام توسط برابوس یا آام گ تقویت نشده بودند و هدف از این نام گذاری مشخص نیست.
مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی ( طبق اعلام سازنده ) ۸٫۷ لیتر است.
سال ۱۳۸۱ مذاکرات ایران خودرو و بنز آلمان به نتایج خوبی رسید و در نهایت در سال ۱۳۸۵، بنز کلاس ئی اتاق دبلیو۲۱۱ در کارخانه ای به نام «تاپ خودرو» به عنوان زیرمجموعه ایران خودرو به مرحله مونتاژ رسید. در آن زمان بنز آلمان حدود ۱۷۴۰ قطعه از این خودرو را به ایران خودرو تحویل می داد و کارکنان تاپ خودرو با مونتاژ به روش اس کی دی، بنز ئی کلاس را به بازار عرضه می کردند. سخت گیری های شدید بنز آلمان بر روند مونتاژ این خودروها در تاپ خودرو باعث شد تا کلاس ئی های ایران خودرو از نظر دقت تولید و کیفیت شباهت بسیار زیادی نسبت به نمونه های وارداتی داشته باشد و از سویی موفقیت خوبی را در بازار ایران به دست آورند.
در ۱۹ دسامبر ۲۰۰۸، مرسدس - بنز اعلام کرد که تا الان حدود ۱٫۵ میلیون دستگاه از کلاس - ئی دبلیو۲۱۱ ساخته است، که ۱٬۲۷۰٬۰۰۰ تای آن سدان و ۲۳۰٬۰۰۰ دستگاه باقی مانده هم استیشن هستند.
فروش در ایالات متحده و آلمان

مرسدس بنز کلاس ئیمرسدس بنز کلاس ئیمرسدس بنز کلاس ئیمرسدس بنز کلاس ئیمرسدس بنز کلاس ئیمرسدس بنز کلاس ئی
منابع• https://fa.wikipedia.org/wiki/مرسدس-بنز_کلاس-ئی_(دبلیو۲۱۱)

بپرس