مرسدس بنز سی ال ار

دانشنامه عمومی

مرسدس بنز سی ال آر. مرسدس بنز سی ال آر مجموعه ای از اتومبیل های مسابقه ای بود که از طریق همکاری با بخش تیونینگ داخلی مرسدس - آام گ و متخصصان اتومبیلرانی مرسدس - بنز تولید شده است. [ ۳] سی ال آر برای مطابقت با مقررات گرندتورینگ پرتوتایپ لمانز طراحی شده بود تا در مسابقات ۱۹۹۹ در مسابقات اتومبیلرانی، به ویژه در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز، شرکت کنند. پس از مرسدس - بنز سی ال کا جی تی آر که در سال ۱۹۹۸ به بازار آمد، این سومین سری از اتومبیل های اسپرت بود که توسط مرسدس مسابقه داده می شد. این خودرو مانند پیشینیان خود، عناصر اتومبیل های تولیدی مرسدس بنز را حفظ کرده است، از جمله موتور وی۸ که در خودرو استفاده شده است. همچنین بدنه خودرو بر اساس مرسدس - بنز کلاس - سی ال ( سی۲۱۵ ) سی ال کا و سی ال طراحی شده است. بدنه سی ال ار از نظر ارتفاع کلی کمتر از سی ال کاها بود تا ضریب درگ کمتری تولید شود.
در سال ۱۹۹۹ پس از اجرای تیم نزدیک به ۲۲٬۰۰۰ مایل ( ۳۵٬۰۰۰ کیلومتر ) آزمایش، تیم مرسدس بنز متوجه شد که این اتومبیل در طول مقاطع مستقیم با سرعت بالا و طولانی مدار از بی ثباتی های آیرودینامیکی رنج می برد. مارک وبر با سی ال آر روز قبل مسابقه در استرالیا بخاطز عدم تعادل و آیرودینامیک تصادف کرد و خودرو نیاز به بازسازی پیدا کرد. صبح روز مسابقه وبر و سی ال آر تعمیر شده در جلسه تمرینی آخر به پیست بازگشتند، اما در اولین دور خود در دور پیست، ماشین بار دیگر بخاطر مشکلات آیرودینامیکی برروی سقف خود واژگون شد. علی رغم ادامه تصادفات مرسدس سی ال آر را برای مسابقه انتخاب کرد. [ ۴] نزدیک به چهار ساعت مانده به مسابقه، پیتر دمبرک اسکاتلندی در بین رهبران مسابقه در حال تماشا بود که سی ال آر او دچار همان بی ثباتی آیرودینامیکی شد و به هوا پرتاب شد، این بار موانع ایمنی مدار پیست را تخریب کرد، به سمت درختان سقوط کرد و پس از چند پشتک در یک زمین باز سقوط کرد. این اتفاق و حوادث قبلی باعث شد تا مرسدس نه تنها ماشین باقیمانده خود را بلافاصله از این رویداد بیرون بکشد، بلکه کل برنامه سی ال آر را لغو کرده و از شرکت در مسابقات اتومبیلرانی اسپرت امتناع کند. [ ۵] این تصادفات منجر به تغییر در مقررات دیکته شده طراحی اتومبیل های مسابقه ای لمانز[ ۶] و همچنین تغییراتی در مدار برای افزایش ایمنی شد. [ ۷]
در سال ۱۹۹۶، برنامه های اتومبیلرانی مرسدس بنز شامل پشتیبانی از اتومبیل های فرمول یک، IndyCar و مسابقات اتومبیلرانی قهرمانی بین المللی ( ITCC ) بود. به دنبال منحل شدن ITCC در پایان فصل ۱۹۹۶، توجه مرسدس به یک سری مسابقات بین المللی جدید، فیا جی تی معطوف شد. [ ۸] شرکای مسابقه ای آام گ وظیفه داشتند پلتفرمی را برای مطابقت با فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی برای قهرمانی جدید تهیه کنند. اتومبیل های جدید، معروف به سی ال کا جی تی آر، برای استفاده هم به عنوان اتومبیل های اتومبیلرانی و هم جاده ای در دسترس عموم طراحی شده اند. سی ال کا جی تی آر در اولین فصل خود موفق بود و در یازده مسابقه، هفت پیروزی کسب کرد و هم مقام اول[ ۹] بین همه تیم ها را کسب کرد. [ ۱۰]
عکس مرسدس بنز سی ال آرعکس مرسدس بنز سی ال آرعکس مرسدس بنز سی ال آرعکس مرسدس بنز سی ال آرعکس مرسدس بنز سی ال آر
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس