مرد در بالکن ( به انگلیسی: Man on a Balcony ) ( همچنین به عنوان پرتره دکتر تئو مورینود و "'L'Homme au balcon" شناخته می شود ) ، یک نقاشی بزرگ رنگ روغن است که در سال ۱۹۱۲ میلادی توسط هنرمند، نظریه پرداز و نویسنده فرانسوی آلبر گلز کشیده شده است ( ۱۸۸۱–۱۹۵۳ ) .
این نقاشی در شهر پاریس سالن دو آتومنه در سال ۱۹۱۲ ( شماره ۶۸۹ ) به نمایش گذاشته شد. مشارکت کوبیستی در برپایی این سالن جنجالی در پارلمان فرانسه در مورد استفاده از بودجه عمومی برای تأمین مالی چنین «هنر وحشیانه ای» ایجاد کرد. گلیز بنیانگذار کوبیسم بود. [ ۱] ابعاد بزرگ این نقاشی نشانگر جاه طلبی گلیز برای نمایش آن در نمایشگاه های بزرگ سالانه در پاریس است، جایی که وی با دیگران همراهان خود توانست کوبیسم را به مخاطبان گسترده تری معرفی نماید. [ ۲] [ ۳]
در فوریه سال ۱۹۱۳، گلیز و سایر هنرمندان شیوه جدیدی از هنر مدرن معروف به کوبیسم را به مخاطبان آمریکایی در نمایشگاه آرمری در نیویورک، شیکاگو و بوستون معرفی کردند. علاوه بر مردی در بالکن ( شماره ۱۹۶ ) ، گلیز نقاشی دیگر خود را در سال ۱۹۱۰ با نام Femme aux Phlox در موزه هنرهای زیبا، هیوستون به نمایش گذاشت. [ ۴] [ ۵]
مرد در بالکن در ۲ اکتبر ۱۹۱۲ مجدد کشیده شد. پس از آن نقاشی های کوبیسم، از دید زیبایی شناسی، مجموعه ای از مقالات توسط گیوم آپولینر در سال ۱۹۱۳ منتشر شد[ ۶] [ ۷] این نقاشی در حدود همان زمان به سفارش شرکت آلبر گلز توسط ژان متزینگر با عنوان تکمیل شد Du "Cubisme" ( اولین و تنها مانیفست در مورد کوبیسم ) . مرد در بالکن در نمایشگاه اسلحه در سال ۱۹۱۳ توسط وکیل آمریکایی، نویسنده ، منتقد هنری، جمع کننده هنر خصوصی و طرفدار کوبیسم آرتور جروم ادی با قیمت ۵۴۰ دلار خریداری شد. مرد گلیز در بالکن، محور اصلی کتاب کوبیسم ها و پس از امپرسیونیسم، آرتور جروم ادی، منتشره در مارس ۱۹۱۴ بود. [ ۸] این نقاشی بعداً بخشی از مجموعه لوئیز و والتر کنراد آرنسبرگ، در سال ۱۹۵۰ را تشکیل داد. هم اکنون در مجموعه دائمی موزه هنر فیلادلفیا قرار دارد.
مرد روی بالکن نقاشی بزرگ رنگ روغن روی بوم با ابعاد ۱۹۵٫۶ در ۱۱۴٫۹ سانتی متر است توسط آلبرت گلیز ۱۲، پایین سمت چپ امضا و تاریخ خورده است. این کار در بهار ۱۹۱۲ آغاز شد در حالی که احتمالاً پرتره تمام عیار در اواخر تابستان ۱۹۱۲ به پایان رسیده است. [ ۹]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین نقاشی در شهر پاریس سالن دو آتومنه در سال ۱۹۱۲ ( شماره ۶۸۹ ) به نمایش گذاشته شد. مشارکت کوبیستی در برپایی این سالن جنجالی در پارلمان فرانسه در مورد استفاده از بودجه عمومی برای تأمین مالی چنین «هنر وحشیانه ای» ایجاد کرد. گلیز بنیانگذار کوبیسم بود. [ ۱] ابعاد بزرگ این نقاشی نشانگر جاه طلبی گلیز برای نمایش آن در نمایشگاه های بزرگ سالانه در پاریس است، جایی که وی با دیگران همراهان خود توانست کوبیسم را به مخاطبان گسترده تری معرفی نماید. [ ۲] [ ۳]
در فوریه سال ۱۹۱۳، گلیز و سایر هنرمندان شیوه جدیدی از هنر مدرن معروف به کوبیسم را به مخاطبان آمریکایی در نمایشگاه آرمری در نیویورک، شیکاگو و بوستون معرفی کردند. علاوه بر مردی در بالکن ( شماره ۱۹۶ ) ، گلیز نقاشی دیگر خود را در سال ۱۹۱۰ با نام Femme aux Phlox در موزه هنرهای زیبا، هیوستون به نمایش گذاشت. [ ۴] [ ۵]
مرد در بالکن در ۲ اکتبر ۱۹۱۲ مجدد کشیده شد. پس از آن نقاشی های کوبیسم، از دید زیبایی شناسی، مجموعه ای از مقالات توسط گیوم آپولینر در سال ۱۹۱۳ منتشر شد[ ۶] [ ۷] این نقاشی در حدود همان زمان به سفارش شرکت آلبر گلز توسط ژان متزینگر با عنوان تکمیل شد Du "Cubisme" ( اولین و تنها مانیفست در مورد کوبیسم ) . مرد در بالکن در نمایشگاه اسلحه در سال ۱۹۱۳ توسط وکیل آمریکایی، نویسنده ، منتقد هنری، جمع کننده هنر خصوصی و طرفدار کوبیسم آرتور جروم ادی با قیمت ۵۴۰ دلار خریداری شد. مرد گلیز در بالکن، محور اصلی کتاب کوبیسم ها و پس از امپرسیونیسم، آرتور جروم ادی، منتشره در مارس ۱۹۱۴ بود. [ ۸] این نقاشی بعداً بخشی از مجموعه لوئیز و والتر کنراد آرنسبرگ، در سال ۱۹۵۰ را تشکیل داد. هم اکنون در مجموعه دائمی موزه هنر فیلادلفیا قرار دارد.
مرد روی بالکن نقاشی بزرگ رنگ روغن روی بوم با ابعاد ۱۹۵٫۶ در ۱۱۴٫۹ سانتی متر است توسط آلبرت گلیز ۱۲، پایین سمت چپ امضا و تاریخ خورده است. این کار در بهار ۱۹۱۲ آغاز شد در حالی که احتمالاً پرتره تمام عیار در اواخر تابستان ۱۹۱۲ به پایان رسیده است. [ ۹]
wiki: مرد روی بالکن