مدیریت بار، که به عنوان مدیریت طرف تقاضا نیز شناخته می شود، فرایند تعادل تأمین برق در شبکه با بار الکتریکی با تنظیم یا کنترل بار به جای خروجی ایستگاه قدرت است. این امر را می توان با مداخله مستقیم کاربرد در زمان واقعی، با استفاده از رله های حساس به فرکانس ( کنترل موج ) , با ساعت های زمانی، یا با استفاده از تعرفه های خاص برای نفوذ بر رفتار مصرف کننده به دست آورد. مدیریت بار اجازه می دهد که برنامه ها ی کاهش تقاضا برای برق را در زمان اوج مصرف کاهش دهند ( اصلاح اوج ) که می تواند به نوبه خود هزینه ها را با از بین بردن نیاز به نیروگاه های برق قله ای کاهش دهد. به علاوه، برخی از نیروگاه های برق قله ای می توانند بیش از یک ساعت طول بکشند تا خط تولید کنند که مدیریت بار را غیرمنتظره تر می کنند برای مثال به طور غیرمنتظره از خط خارج شود. مدیریت بار نیز می تواند به کاهش انتشار گازهای مضر نیز کمک کند چون نیروگاه های اوج یا ژنراتورهای پشتیبان، اغلب کثیف تر و کم کارآمدتر از نیروگاه های برق بار پایه هستند. فناوری های نوین مدیریت بار به طور مداوم تحت توسعه هستند - هم توسط صنعت خصوصی[ ۱] و هم نهادهای دولتی. [ ۲] [ ۳]
در سال ۱۹۷۲تئودر جورج " تد "پارادوکس، در حالی که برای بوئینگ در هانتسویل آلاباما کار می کرد، یک سیستم پایش سنسور ایجاد کرد که از انتقال دیجیتال برای امنیت، آتش سوزی و سیستم های هشدار پزشکی و نیز قابلیت قرایت کنتور برای همه تأسیسات استفاده می کرد. این تکنولوژی یک دور فرعی از ثبت اختراع سیستم شناسایی خط تلفن خودکار بود که در حال حاضر به عنوان شناسه تماس گیرنده شناخته می شود. در سال۱۹۷۴ به، پارادوکس ثبت اختراع ایالت متحده برای این تکنولوژی اهدا شد. [ ۴]
بنا به درخواست شرکت برق آلاباما پارادوکس یک سیستم مدیریت بار همراه تکنولوژی کنترل خودکار ایجاد کرد. در انجام این کار، او با استفاده از توانایی سیستم برای نظارت بر سرعت دیسک وات متر قدرت و در نتیجه مصرف توان بهره برد. این اطلاعات همراه با ان زمان به شرکت برق توانایی آموزش فردی برای مدیریت مصرف کنتر آب گرمکن و تهویه مطبوع برای مدیریت جلوگیری از قله در مصرف در ساعات اوج مصرف روز داد. برای این رویکرد به پارادوکس چندین اختراع ثبت شده اهدا شد. [ ۵]
از آنجا که انرژی الکتریکی شکلی از انرژی است که نمی تواند به طور مؤثر انبار شود باید بلافاصله تولید، توزیع و مصرف شود. زمانی که بار بر روی یک سیستم نزدیک به حداکثر ظرفیت تولید می شود اپراتورهای شبکه باید یا منابع اضافی انرژی را پیدا کنند یا راه هایی برای کاهش بارو در نتیجه مدیریت بار پیدا کنند. اگر آن ها ناموفق باشند سیستم ناپایدار خواهد شد و خاموشی ها می توانند رخ دهند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر سال ۱۹۷۲تئودر جورج " تد "پارادوکس، در حالی که برای بوئینگ در هانتسویل آلاباما کار می کرد، یک سیستم پایش سنسور ایجاد کرد که از انتقال دیجیتال برای امنیت، آتش سوزی و سیستم های هشدار پزشکی و نیز قابلیت قرایت کنتور برای همه تأسیسات استفاده می کرد. این تکنولوژی یک دور فرعی از ثبت اختراع سیستم شناسایی خط تلفن خودکار بود که در حال حاضر به عنوان شناسه تماس گیرنده شناخته می شود. در سال۱۹۷۴ به، پارادوکس ثبت اختراع ایالت متحده برای این تکنولوژی اهدا شد. [ ۴]
بنا به درخواست شرکت برق آلاباما پارادوکس یک سیستم مدیریت بار همراه تکنولوژی کنترل خودکار ایجاد کرد. در انجام این کار، او با استفاده از توانایی سیستم برای نظارت بر سرعت دیسک وات متر قدرت و در نتیجه مصرف توان بهره برد. این اطلاعات همراه با ان زمان به شرکت برق توانایی آموزش فردی برای مدیریت مصرف کنتر آب گرمکن و تهویه مطبوع برای مدیریت جلوگیری از قله در مصرف در ساعات اوج مصرف روز داد. برای این رویکرد به پارادوکس چندین اختراع ثبت شده اهدا شد. [ ۵]
از آنجا که انرژی الکتریکی شکلی از انرژی است که نمی تواند به طور مؤثر انبار شود باید بلافاصله تولید، توزیع و مصرف شود. زمانی که بار بر روی یک سیستم نزدیک به حداکثر ظرفیت تولید می شود اپراتورهای شبکه باید یا منابع اضافی انرژی را پیدا کنند یا راه هایی برای کاهش بارو در نتیجه مدیریت بار پیدا کنند. اگر آن ها ناموفق باشند سیستم ناپایدار خواهد شد و خاموشی ها می توانند رخ دهند.
wiki: مدیریت بار