ردلاین یا خط قرمز به آستانه محدوده خطر یک موتور احتراق داخلی اشاره دارد که اجزای داخلی آن در این محدوده در معرض آسیب شدید قرار خواهند گرفت[ ۱] ردلاین یک موتور احتراق داخلی بعد از حداکثر سرعت مجازی که یک موتور احتراق داخلی و اجزای آن به گونه ای طراحی شده اند که می توانند بدون آسیب رساندن به قطعات یا سایر قسمت های موتور کار کنند، مشخص می شود.
اصطلاح واقعی ردلاین یا خط قرمز از نوارهای قرمز رنگی می آید که روی سرعت سنج در اتومبیل ها با شروع دور در دقیقه که نشان دهنده خط قرمز برای موتور خاص است، نمایش داده می شود. کارکردن موتور در این ناحیه به عنوان خط قرمز شناخته می شود. سرگردانی در این ناحیه معمولاً به معنای خرابی فوری موتور نیست، اما ممکن است احتمال آسیب رساندن به موتور را افزایش دهد.
شتاب، یا نرخ تغییر در سرعت پیستون، عامل محدود کننده است. شتاب پیستون به طور مستقیم با بزرگی نیروهای G که توسط مجموعه شاتون پیستون تجربه می شود، متناسب است. تا زمانی که نیروهای G وارد بر مجموعه شاتون پیستون ضرب در جرم خودشان کمتر از مقاومت فشاری و کششی موادی باشد که از آنها ساخته شده اند و تا زمانی که از حد بار تحمل تجاوز نکند، موتور می تواند با به راحتی و بدون تسلیم شدن در برابر شکست فیزیکی یا سازه ای کار کند.
خطوط قرمز از چند صد دور در دقیقه ( دور در دقیقه ) ( در موتورهای بسیار بزرگ مانند موتورهای قطار و ژنراتورها ) تا بیش از ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه ( در موتورهای کوچکتر معمولاً با کارایی بالا مانند موتورسیکلت ها، برخی خودروهای اسپورت و بدون پیستون ) متفاوت است. موتورهای دیزلی معمولاً خطوط قرمز کمتری نسبت به موتورهای بنزینی با اندازه مشابه دارند که عمدتاً به دلیل محدودیت های اتمیزه کردن سوخت است. حتی یک موتور دیزلی کوچک، مانند یانمار 2GM20 که در یک قایق بادبانی یافت می شود، دارای یک خط قرمز ۳۴۰۰ دور در دقیقه پیوسته، با حداکثر امتیاز ۱ ساعته ۳۶۰۰ دور در دقیقه است. [ ۲] موتورهای خودروهای بنزینی معمولاً دارای خط قرمز در حدود ۵۵۰۰ تا ۷۰۰۰ دور بر دقیقه هستند. خودروی گوردون ماری تیپ ۵۰ بالاترین خط قرمز را در بین خودروهای جاده ای با موتور پیستونی با سرعت ۱۲۱۰۰ دور در دقیقه دارد. موتور رنسیس در مزدا RX - 8 بالاترین خط قرمز را در بین خودروهای جاده ای با موتور چرخشی وانکل تولیدی با ۹۰۰۰ دور بر دقیقه دارد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاصطلاح واقعی ردلاین یا خط قرمز از نوارهای قرمز رنگی می آید که روی سرعت سنج در اتومبیل ها با شروع دور در دقیقه که نشان دهنده خط قرمز برای موتور خاص است، نمایش داده می شود. کارکردن موتور در این ناحیه به عنوان خط قرمز شناخته می شود. سرگردانی در این ناحیه معمولاً به معنای خرابی فوری موتور نیست، اما ممکن است احتمال آسیب رساندن به موتور را افزایش دهد.
شتاب، یا نرخ تغییر در سرعت پیستون، عامل محدود کننده است. شتاب پیستون به طور مستقیم با بزرگی نیروهای G که توسط مجموعه شاتون پیستون تجربه می شود، متناسب است. تا زمانی که نیروهای G وارد بر مجموعه شاتون پیستون ضرب در جرم خودشان کمتر از مقاومت فشاری و کششی موادی باشد که از آنها ساخته شده اند و تا زمانی که از حد بار تحمل تجاوز نکند، موتور می تواند با به راحتی و بدون تسلیم شدن در برابر شکست فیزیکی یا سازه ای کار کند.
خطوط قرمز از چند صد دور در دقیقه ( دور در دقیقه ) ( در موتورهای بسیار بزرگ مانند موتورهای قطار و ژنراتورها ) تا بیش از ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه ( در موتورهای کوچکتر معمولاً با کارایی بالا مانند موتورسیکلت ها، برخی خودروهای اسپورت و بدون پیستون ) متفاوت است. موتورهای دیزلی معمولاً خطوط قرمز کمتری نسبت به موتورهای بنزینی با اندازه مشابه دارند که عمدتاً به دلیل محدودیت های اتمیزه کردن سوخت است. حتی یک موتور دیزلی کوچک، مانند یانمار 2GM20 که در یک قایق بادبانی یافت می شود، دارای یک خط قرمز ۳۴۰۰ دور در دقیقه پیوسته، با حداکثر امتیاز ۱ ساعته ۳۶۰۰ دور در دقیقه است. [ ۲] موتورهای خودروهای بنزینی معمولاً دارای خط قرمز در حدود ۵۵۰۰ تا ۷۰۰۰ دور بر دقیقه هستند. خودروی گوردون ماری تیپ ۵۰ بالاترین خط قرمز را در بین خودروهای جاده ای با موتور پیستونی با سرعت ۱۲۱۰۰ دور در دقیقه دارد. موتور رنسیس در مزدا RX - 8 بالاترین خط قرمز را در بین خودروهای جاده ای با موتور چرخشی وانکل تولیدی با ۹۰۰۰ دور بر دقیقه دارد.
wiki: محدوده ردلاین