متروی میلواکی - دیربورن بخش زیرزمینی سیستم متروی شیکاگو در لوپ، شیکاگو، ایلینوی است. ۳٫۸۵ مایل ( ۶٫۲۰ کیلومتر ) طول دارد و قسمت مرکزی خط آبی را تشکیل می دهد. از فوریه ۲۰۱۳، مترو به طور متوسط هر روز هفته به ۴۴۵۸۴ مسافر خدمات رسانی می کند. [ ۱] از آنجایی که مترو توسط خط آبی سرویس دهی می شود، ۲۴ ساعت شبانه روز و ۳۶۵ روز در سال پذیرای مسافران است.
پروژه متروی میلواکی - دیربورن توسط برنامه های نیو دیل که توسط فرانکلین دی. روزولت در طول رکود بزرگ تأسیس شده بود، تأمین مالی شد. در سال ۱۹۳۷، شهر شیکاگو با موفقیت برای کمک مالی و وام فدرال از اداره پیشرفت کار درخواست کرد تا بودجه ساخت دو تونل مترو را تأمین کند، تونل اولی در زیر خیابان ایالتی و دومی در زیر خیابان میلواکی و خیابان دیربورن ساخته می شد. در مارس ۱۹۳۹، ساخت و ساز متروی میلواکی - دیربورن آغاز شد. این تونل در اعماق دفن شد تا امکان استفاده از دستگاه حفاری تونل در طول ساخت مترو فراهم شود. تنها بخش های مختصری با استفاده از روش «برش و پوشش» ساخته شد. جیره بندی تحمیل شده توسط جنگ جهانی دوم، تکمیل مترو را به دلیل کمبود مواد به تاخیر انداخت. ساخت و ساز متروی میلواکی - دیربورن، که ۸۰ درصد آن در سال ۱۹۴۲ تکمیل شد، به طور موقت متوقف شد تا امکان استفاده از نیروی کار و مواد کمیاب برای ادامه ساخت و ساز متروی خیابان ایالتی، که یک اولویت در نظر گرفته شد، فراهم شود. در دسامبر ۱۹۴۵، شهر شیکاگو کار متروی میلواکی - دیربورن را از سر گرفت. [ ۲]
متروی میلواکی - دیربورن به طور رسمی در ۲۵ فوریه ۱۹۵۱ برای خدمات مسافری افتتاح شد. در سال ۱۹۵۸، شاخه جنوبی تونل در زیر کنگره پارک وی، از پایانه سابق خود در لاسال، برای اتصال به شعبه کنگره در میانه بزرگراه آیزنهاور گسترش یافت. ایستگاه جدیدی در این زمان در خیابان کلینتون افتتاح شد. در ۹ فوریه ۱۹۹۲، اداره حمل و نقل شیکاگو ایستگاه گرند میلواکی را به دلیل کاهش بودجه و تعداد مسافر کم تعطیل کرد. این ایستگاه در ۲۵ ژوئن ۱۹۹۹ در ساعت ۶:۰۰ بازگشایی شد در ۱۳ آوریل ۱۹۹۲، متروی میلواکی - دیربورن به دلیل سیل بزرگ شیکاگو بسته شد. [ ۳]
سه ایستگاه مجاور در منطقه لوپ، واشنگتن، مونرو و جکسون - یک سکوی طولانی پیوسته را تشکیل می دهند که در زیر خیابان دیربورن قرار دارد.
در ۱۱ ژوئیه ۲۰۰۶، خروج قطار از ریل باعث آتش سوزی در متروی میلواکی - دیربورن شد که باعث شد مترو به طور موقت بسته شود. ۱۵۰ نفر به درجات مختلف مجروح شدند اما تلفات جانی نداشتند. [ ۴]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفپروژه متروی میلواکی - دیربورن توسط برنامه های نیو دیل که توسط فرانکلین دی. روزولت در طول رکود بزرگ تأسیس شده بود، تأمین مالی شد. در سال ۱۹۳۷، شهر شیکاگو با موفقیت برای کمک مالی و وام فدرال از اداره پیشرفت کار درخواست کرد تا بودجه ساخت دو تونل مترو را تأمین کند، تونل اولی در زیر خیابان ایالتی و دومی در زیر خیابان میلواکی و خیابان دیربورن ساخته می شد. در مارس ۱۹۳۹، ساخت و ساز متروی میلواکی - دیربورن آغاز شد. این تونل در اعماق دفن شد تا امکان استفاده از دستگاه حفاری تونل در طول ساخت مترو فراهم شود. تنها بخش های مختصری با استفاده از روش «برش و پوشش» ساخته شد. جیره بندی تحمیل شده توسط جنگ جهانی دوم، تکمیل مترو را به دلیل کمبود مواد به تاخیر انداخت. ساخت و ساز متروی میلواکی - دیربورن، که ۸۰ درصد آن در سال ۱۹۴۲ تکمیل شد، به طور موقت متوقف شد تا امکان استفاده از نیروی کار و مواد کمیاب برای ادامه ساخت و ساز متروی خیابان ایالتی، که یک اولویت در نظر گرفته شد، فراهم شود. در دسامبر ۱۹۴۵، شهر شیکاگو کار متروی میلواکی - دیربورن را از سر گرفت. [ ۲]
متروی میلواکی - دیربورن به طور رسمی در ۲۵ فوریه ۱۹۵۱ برای خدمات مسافری افتتاح شد. در سال ۱۹۵۸، شاخه جنوبی تونل در زیر کنگره پارک وی، از پایانه سابق خود در لاسال، برای اتصال به شعبه کنگره در میانه بزرگراه آیزنهاور گسترش یافت. ایستگاه جدیدی در این زمان در خیابان کلینتون افتتاح شد. در ۹ فوریه ۱۹۹۲، اداره حمل و نقل شیکاگو ایستگاه گرند میلواکی را به دلیل کاهش بودجه و تعداد مسافر کم تعطیل کرد. این ایستگاه در ۲۵ ژوئن ۱۹۹۹ در ساعت ۶:۰۰ بازگشایی شد در ۱۳ آوریل ۱۹۹۲، متروی میلواکی - دیربورن به دلیل سیل بزرگ شیکاگو بسته شد. [ ۳]
سه ایستگاه مجاور در منطقه لوپ، واشنگتن، مونرو و جکسون - یک سکوی طولانی پیوسته را تشکیل می دهند که در زیر خیابان دیربورن قرار دارد.
در ۱۱ ژوئیه ۲۰۰۶، خروج قطار از ریل باعث آتش سوزی در متروی میلواکی - دیربورن شد که باعث شد مترو به طور موقت بسته شود. ۱۵۰ نفر به درجات مختلف مجروح شدند اما تلفات جانی نداشتند. [ ۴]
wiki: متروی میلواکی دیربورن